וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל מרכזי בג'יהאד האסלאמי מת בכלא לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 8:54

העצור הפלסטיני חאדר עדנאן נמצא בתאו ללא רוח חיים, לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. משב"ס נמסר כי העצור סירב לבצע בדיקות רפואיות או לקבל טיפול. הבוקר, נורו שלוש רקטות מכיוון עזה לישראל ונפלו בשטח פתוח, במערכת הביטחון נערכים להסלמה ביטחונית בעקבות מותו

אחרי כמעט שנה: העציר המנהלי חאדר עדנאן שוחרר לביתו/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

העצור המנהלי הפלסטיני חאדר עדנאן מת במהלך הלילה (שלישי), לאחר 86 ימים בשביתת הרעב שביצע. בתגובה למות הפעיל המרכזי בג'יהאד האסלאמי, נורו הבוקר שלוש רקטות לעוטף עזה, שנפלו בשטח פתוח. כמו כן, במערכת הביטחון נערכים להסלמה ביטחונית.

לאחר מכן, גבר בן 39 נפצע קל מירי שבוצע לעבר רכב ישראלי סמוך ליישוב אבני חפץ בשומרון. הגבר פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים לניאדו בנתניה, כשהוא בהכרה מלאה ועם פציעות משברי זכוכיות. כמו כן, בזירה נמצאו תרמילים ועל הרכב אותרו כמה פגיעות כתוצאה מהירי. למקום הגיע ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם אנשי הביטחון.

עדנאן, היה עצור בבית המעצר "ניצן" לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות טרור. מ-5 בפברואר שבת עדנאן רעב, ומת במהלך הלילה הנוכחי. מדוברות שב"ס נמסר כי הוא סירב לבצע בדיקות ולקבל טיפול רפואי, ונמצא בתאו לפנות בוקר ללא רוח חיים. עוד נמסר כי בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, שם נקבע מותו.

בסביבות השעה 6:40 נורו שלוש רקטות מכיוון רצועת עזה לישראל, שנפלו בשטח פתוח. אזעקת צבע אדום נשמעה במרחב קיבוץ סעד שבעוטף עזה. מוקדם יותר היום, הועלתה הכוננות במערכת הביטחון בעקבות חשש מירי טילים כתגובה למותו של הבכיר.

מטחים לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה: כיפת ברזל יירטה את מרבית הרקטות  
17.5.21. אמיר בוחבוט
שלוש רקטות שוגרו לעבר עוטף עזה ונפלו בשטח פתוח/אמיר בוחבוט
העציר המנהלי הפלסטיני חאדר עדנאן נמצא מת לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. 2 במרץ 2023. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נמצא ללא רוח חיים בתאו, חאדר עדנאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"בשיחה עם מנהל המר"ש (המרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר), ד"ר קלוצקי, הייתה הסכמה מלאה שבית הסוהר הוא אינו מקום מתאים למעקב", כתבה ד"ר לינה קאסם חסאן, רופאה מטעם עמותת רופאים לזכויות אדם שביקרה את עדנאן שישה ימים לפני שמת. "לשובת רעב ביום ה-80 לשביתתו, מסגרת המר"ש לא מאפשרת ניטור אדוק והתערבות מיידית במקרה דחוף בגלל חוסר אמצעים וצוות. אני ממליצה על העברה מיידית לאשפוז לאור העובדה שעדנאן ציין שהוא מצפה להתערבות מצילת חיים במקרה של אובדן הכרה".

כמו כן, פרסמו גם חברי העמותה הודעת אזהרה לגבי מצבו של עדנאן. "עדנאן מתקשה להתנייד, סובל מקשיים בניהול שיחה בסיסית, נראה חיוור, חלש ומותש מאוד עם רזון קיצוני". מנהלת מחלקת כלואים בעמותה מסרה גם היא כי "על פי כללי האתיקה הרפואית, בקשותיו של עדנאן מוסא לגיטימיות ואיננו רואים סיבה כלשהי לסרב להן, מלבד הרצון להעניש אותו ולשבור את השביתה. חייו נמצאים בסכנה ממשית".

חאדר עדנאן. רויטרס
שבת רעב גם בשנים 2012, 2015 ו-2021/רויטרס

עדנאן, בן 45, נשוי ואב לשלושה, נעצר בעברו למעלה מעשר פעמים, ובמקרים רבים השתחרר לאחר ששבת רעב במחאה. בשנת 2012 שוחרר לאחר חודשיים בהם שבת רעב. בשנת 2015 נעצר ושבת רעב פעם נוספת. במקרה זה אושפז בבית החולים אסף הרופא, שם הוא גם נאזק ברגליו למיטתו, צעד שגרר ביקורת מצד ארגוני זכויות. שבועיים לאחר מכן שוחרר ממאסר.

בשנת 2017 נעצר פעם נוספת, בעקבות השתתפותו בהפגנה מחוץ לבית המשפט הפלסטיני באל-בירה, מצפון לרמאללה, במחאה על משפטו של פעיל פלסטיני שנהרג בעימותים עם כוחות ימ"מ. בשנת 2021 שבת עדנאן רעב פעם נוספת, הפעם ל-25 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully