וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז מדמיע, פצועים ומעצרים: מהומה במשפט המבוקש שנהרג מאש ימ"מ

לפחות 11 בני אדם, בהם אביו של ההרוג באסל אל-אערג', נפצעו בעימותים עם המשטרה הפלסטינית, לא לפני שבית המשפט הורה על סגירת התיק – בשל מות הפעיל. בכיר הג'יהאד האסלאמי חאדר עדנאן נעצר בהפגנה

צילום: מתוך הטוויטר של Quds network, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 11 בני אדם נפצעו היום (ראשון) בהפגנה מחוץ לבית המשפט הפלסטיני באל-בירה, מצפון לרמאללה, במחאה על משפטו של באסל אל-אערג', הפעיל הפלסטיני שנהרג לפני כשבוע בעימותים עם כוחות ימ"מ בעיר. בין הפצועים, אביו של אל-אערג', מחמוד, שהועבר לבית החולים. במהלך העימותים, דווח על שימוש בגז מדמיע מצד כוחות המשטרה, ועל תקיפת עיתונאים בדרישה שלא יתעדו את המתרחש.

אל-אערג', שנהרג בהיתקלות לילית באזור המסגד הגדול של אל-בירה, כשהסתתר באחד הבתים, עמד למשפט יחד עם חמישה נאשמים נוספים, בגין החזקה לא חוקית של נשק. בתום הדיון היום, נקבע כי תיקו של באסל ייסגר בשל מותו, וכי הנאשמים האחרים ישובו לבית המשפט בסוף החודש הבא.

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטיני נהרג בקרב יריות עם כוח ימ"מ ברמאללה
הפגין נגד התנחלויות והתעמת עם הרשות: "השהיד המשכיל" שחוסל ברמאללה

עימותים מחוץ לבית המשפט באל-בירה, רמאללה, 12 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
"באסל ישפוט אתכם". העימותים באל-בירה, היום/צילום מסך, טוויטר
עימותים מחוץ לבית המשפט באל-בירה, רמאללה, 12 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
דווח על שימוש בגז מדמיע. אל-בירה, היום/צילום מסך, טוויטר

לקראת הדיון, נפוצו קריאות ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת למחות נגד המשפט שבו מעורב אל-אערג', שזכה לכינוי "השהיד המשכיל". פרסומים רבים עם ההאשטאג "באסל_ישפוט_אתכם" ו"תשפטו_את_כולנו" הופצו, בדרישה לבטל כליל את המשפט בטענה כי מדובר ברדיפה פוליטית של האופוזיציה להנהגת הרשות הפלסטינית.

במהלך ההפגנה נעצרו על ידי המנגנונים הפלסטיניים גם כמה מפגינים, בהם העציר הביטחוני לשעבר חאדר עדנאן, בכיר בארגון הג'יהאד האסאלמי. אביו של אל-אערג' הכריז בבית החולים כי הוא פותח בשביתת רעב, עד שישוחררו עדנאן ויתר העצורים. הג'יהאד האסלאמי, בהודעה שפורסמה היום, גינה את מעצרו של עדנאן ואת הפגיעה במפגינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השהיד המשכיל". אל-אערג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפגינים מחוץ לבית המשפט:

אל-אערג', יליד בית לחם בן 31, היה מוכר במשך שנים רבות כאקטיביסט שפעל נגד ישראל, הרשות הפלסטינית, ההתנחלויות וגדר ההפרדה. הוא היה אחת הדמויות המוכרות ביותר בהפגנות באזור וולאג'ה, שבין בית לחם לירושלים ולא פעל כ"מבוקש קלאסי". הוא לא השתייך לשום ארגון טרור, למד בעבר רוקחות במצרים ואז חזר לשטחים והחל לפעול במסגרות שונות של צעירים נגד הרשות ונגד המשא ומתן עם ישראל.

הוא היה מוכר בזכות סגנון הלבוש ה"היפסטרי" שלו, ושמר על פרופיל ציבורי גבוה ברשתות החברתיות, וכן בהפגנות נגד הרשות ואף בערוצי הטלוויזיה השונים. באחד הראיונות שהופצו מאז חיסולו, נראה אל-אערג' מתעמת עם הגנרל עדנאן דמירי, דובר מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. הצעיר ישב באולפן טלוויזיה והציג פצע בראשו שלדבריו נגרם על ידי שוטר פלסטיני. אולם דובר המנגנונים תקף אותו וטען שהוא עצמו גרם לפצע הזה בהשראת "מישהו" שמימן אותו.

אל-אערג' ידע לא מעט חיכוכים ועימותים עם הרשות הפלסטינית שהובילו למעצרו לפני כשנה. באפריל 2016 נעלם ותחילה למכריו לא היה ברור לאן, עד שהתברר כי הוא מוחזק בידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. הוא הועמד למשפט וטען כי עונה על ידי אנשי כוחות הביטחון. לאחר ששבת רעב בכלא הפלסטיני שוחרר וזמן קצר לאחר מכן כבר הפך למבוקש בצד הישראלי. כוחות הביטחון הישראלים טוענים כי אל-אערג' היה מעורב בהכוונה של חוליה חמושה שהשתתפה בפיגועי ירי, שכמה מחבריה נעצרו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully