וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגין נגד התנחלויות והתעמת עם הרשות: "השהיד המשכיל" שחוסל ברמאללה

7.3.2017 / 14:46

באסל אל-אערג' שנהרג בהיתקלות עם כוח ימ"מ היה מבוקש בגין הכוונת חוליה שביצעה פיגועי ירי בשטחים. הוא לא פעל כ"מבוקש קלאסי" והיה מוכר ברשתות החברתיות ובקרב פעילים נגד גדר ההפרדה. עשרות מפגינים בחיפה עמדו לזכרו דקת דומייה

צילום: וידאו באדיבות דוברות משטרת ישראל

(תיעוד פעילות הימ"מ ברמאללה שבה חוסל אל אערג', אתמול)

כמה עשרות בודדות של ערבים ישראלים התאספו אמש (שני) בחיפה באזור המושבה הגרמנית, במקום שזכה לכינוי "כיכר האסיר", כדי למחות על חיסולו של המבוקש באסל אל-אערג' אתמול לפנות בוקר ברמאללה. המוחים אף עמדו דקת דומיה לזכרו של "השהיד המשכיל", כפי שכונה ברשתות החברתיות.

מחאה של צעירים ערבים ישראלים ללא רקע דתי או חיבור לתנועה האסלאמית אינה עניין של שגרה ובמידה רבה קשורה לאישיות של אותו מבוקש. אל-אערג' נהרג בהיתקלות עם אנשי ימ"מ באזור המסגד הגדול של אל-בירה ברמאללה כשהסתתר במעין בוידם של אחד הבתים, בסצנה שנראתה כאילו נלקחה כולה מתוך הסרט "בית לחם".

אל-אערג', יליד בית לחם בן 31, היה מוכר במשך שנים רבות כ"אקטיביסט" שפעל נגד ישראל, הרשות הפלסטינית, ההתנחלויות וגדר ההפרדה. הוא היה אחת הדמויות המוכרות ביותר בהפגנות באזור וולאג'ה, שבין בית לחם לירושלים ולא פעל כ"מבוקש קלאסי", מהסוג המוכר בעשרות השנים האחרונות. הוא לא השתייך לשום ארגון טרור, למד בעבר רוקחות במצרים ואז חזר לשטחים והחל לפעול במסגרות שונות של צעירים נגד הרשות ונגד המשא ומתן עם ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
הישג לצבא עיראק: הכוחות כבשו בית משפט ובנק של דאעש במוסול
מסתמן: התביעה הצבאית תערער היום על עונשו של אזריה
צעיר בן 18 נהרג בתאונה חזיתית בקריית אתא; אישה נפצעה קל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמר על פרופיל ציבורי גבוה בהפגנות וברשתות החברתיות. אל אערג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא אף נהג להתלבש באופן המזכיר "היפסטר" תל אביבי ושמר על פרופיל ציבורי גבוה ברשתות החברתיות, וכן בהפגנות נגד הרשות ואף בערוצי הטלוויזיה השונים. באחד הראיונות שהופצו ביממה האחרונה מאז חיסולו, נראה אל-אערג' מתעמת עם הגנרל עדנאן דמירי, דובר מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. הצעיר ישב באולפן טלוויזיה והציג פצע בראשו שלדבריו נגרם על ידי שוטר פלסטיני. אולם דובר המנגנונים תקף אותו וטען שהוא עצמו גרם לפצע הזה בהשראת "מישהו" שמימן אותו.

אל-אערג' ידע לא מעט חיכוכים ועימותים עם הרשות הפלסטינית שהובילו למעצרו לפני כשנה. באפריל 2016 נעלם ותחילה למכריו לא היה ברור לאן, עד שהתברר כי הוא מוחזק בידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. הוא הועמד למשפט וטען כי עונה על ידי אנשי כוחות הביטחון. לאחר ששבת רעב בכלא הפלסטיני שוחרר וזמן קצר לאחר מכן כבר הפך למבוקש בצד הישראלי. כוחות הביטחון הישראלים טוענים כי אל-אערג' היה מעורב בהכוונה של חוליה חמושה שהשתתפה בפיגועי ירי, שכמה מחבריה נעצרו בעבר.

באסל אל ערג' מבוקש שהימ"מ הגיע לעצור שפתח בירי ונורה למוות ברמאללה, 2017. פייסבוק, צילום מסך
טען כי עונה בידי כוחות הביטחון הפלסטיניים. אל-אערג'/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully