וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה הצבאית הגישה ערעור על עונשו של אלאור אזריה

7.3.2017 / 13:20

התביעה הצבאית מבקשת להחמיר בעונשו של החייל שהורשע בהריגת מחבל פצוע, ונשלח לשנת מאסר וחצי, לאחר שדרשה במקור שלוש עד חמש שנים. פרקליטו של אזריה, עו"ד שפטל, ערער על הכרעת הדין ועל חומרת העונש

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

התביעה הצבאית הגישה היום (שלישי) ערעור על גזר דינו של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל. מחר חל המועד האחרון להגשרת ערעור, 15 ימים לאחר מתן גזר הדין. עורך דינו של אזריה, יורם שפטל, כבר הגיש ערעור על חומרת העונש ועל ההרשעה עצמה.

התביעה טוענת בערעור כי מדובר בעונש קל לעומת הכרעת הדין החד משמעית והחריפה שנתנו השופטים פה אחד, ולעומת תקדימי עבר שהוצגו בפניהם. "בית הדין התבסס עצמו בגזר הדין על תקדימים אלו, קבע כי עניינו של המשיב חמור מהם, וחרף זאת קבע מתחם ענישה ששני צדדיו חורגים לקולא מן המתחייב לאור התקדימים", נכתב בערעור.

התביעה דורשת עונש מינימלי של שנתיים מאסר וחצי, כפי שסבר שופט המיעוט בגזר הדין, או לשוב למתחם הענישה שביקשה מלכתחילה: שלוש עד חמש שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
יעמוד בפיתוי? הרשות השנייה הורתה לשפטל לא לעסוק באזריה בתוכניתו ב-103
בהסכמת התביעה: אזריה לא ייכנס לכלא עד להכרעה בערעורו
צוות ההגנה הפורש של אזריה נגד שפטל: "לא נסחטנו, דבריו תמוהים"

אלאור אזריה במתן גזר הדין, בית הדין הצבאי בקריה תל אביב 21 בפברואר 2017. מוטי מילרוד, פול צלמים
יפעלו להחמרת העונש. אזריה/פול צלמים, מוטי מילרוד

התביעה טוענת כי הותרת העונש על כנו עלולה להתפרש כרף ענישה חדש ונמוך מזה שהיה מקובל עד כה בעבירות הריגה. "בהכרעת הדין, העביר בית הדין מסר נחרץ וברור באשר לקדושת החיים ולערך טוהר הנשק, והדגיש כי קיפוח חיי אדם שלא לצורך, אף אם מדובר במחבל – בלתי חוקי, פסול מסורית ומנוגד לערכי צה"ל", נטען, "בית הדין שגה בגזר הדין בכך שנמנע מלהוציא את קביעותיו החשובות מן הכוח אל הפועל, בהשיתו עונש מקל, אשר אינו מתיישב עם הקביעות הערכיות בהכרעת הדין".

בגזר הדין כתב אחד השופטים, בדעת מיעוט, שיש לייחס מתחם עונש גבוה יותר בתיק: "להשקפתו של השופט במיעוט, אשר סבר אף הוא, כי יש להתחשב בנסיבות הייחודיות הקשורות בביצוע העבירה, יש מקום לתת משקל משמעותי יותר בעת קביעת מתחם העונש ההולם לערכים המוגנים שנפגעו על ידי מעשי הנאשם. לדידו של השופט שבמיעוט, עניינו של הנאשם מדגים היטב את הצורך בהדגשת הרף הערכי הגבוה אליו חיילי צה"ל צריכים לשאוף בעת ביצוע משימותיהם, אף אם המדובר בנסיבות מבצעיות מורכבות".

עוד נכתב בגזר הדין: "השופט שבמיעוט סבור עוד כי על צה"ל, ככל מסגרת מתוקנת, לחרוט על דגלו את הצורך בשמירתו הקפדנית של ערך קדושת החיים, הרם מכל הערכים וזאת לאור התוצאות הקשות הנלוות להפרתו ולפגיעה בו. בענייננו, כאשר קבענו בהכרעת הדין כי הנאשם ירה לעבר המחבל מתוך כוונה לגרום למותו על רקע מעשיו הקודמים של המחבל, הרי שקביעת מתחם העונש ההולם צריכה להלום מדרג זה של הרשעה. לנוכח כל האמור, ובשים לב לענישה הנהוגה במקרים דומים, כפי שפורט לעיל, ומתוך התחשבות בחומרת המעשים מחד ובנסיבות הייחודיות של המקרה מאידך, ראה השופט שבמיעוט לקבוע את מתחם העונש ההולם ולהעמידו על 30 עד 60 חודשי מאסר בפועל". אמנם דעתו לא התקבלה, אך מבחינת התביעה, הדבר אמור לסייע להם בבקשתם להחמיר בעונשו של אזריה.

העובדה שסנגורו של אזריה החליט לערער על הכרעת הדין ועל גזר הדין מוסיפה משקל לערעור התביעה, מכיוון שהאחרונה רואה חשיבות גדולה שהמסר מהתיק יהיה מובהק, ולפיו אין לגיטימציה למעשה. העובדה שהוגש ערעור בנושא והנאשם לא התנצל ולא הביע חרטה, מוסיפה מבחינתם משקל גם להחלטה לערער.

(עדכון ראשון: 6:30)

עוד באותו נושא

חנינות וקנסות זעומים: כך הקלו בעונשי חיילים שירו בשבויים ובאזרחים

לכתבה המלאה
עור דינו של החייל אלאור אזריה יורם שפטל לאחר הגשת הערעור לגזר דינו בבית הדין הצבאי בקרייה, 2 במרץ 2017. טל אנגלנדר
הגיש ערעור על חומר העונש וההרשעה. עו"ד שפטל/טל אנגלנדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully