וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסכמת התביעה: אזריה לא ייכנס לכלא עד להכרעה בערעורו

2.3.2017 / 16:08

לאחר שהתובע הבהיר כי לא יתנגד לעיכוב ביצוע גזר הדין של 18 חודשי מאסר לחייל שהורשע בהריגה, השופטת אישרה את בקשתו להישאר במאסר פתוח. אזריה, שהיה אמור להיכנס לכלא ביום ראשון, מיוצג על ידי עו"ד יורם שפטל, לאחר שיתר סנגוריו התפטרו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

בית הדין הצבאי לערעורים בקרייה אישר היום (חמישי) את בקשת עורך דינו של אלאור אזריה לעכב את כניסתו לכלא עד לדיון בערעור שהוגש על הרשעתו ועל גזר דינו. זאת לאחר שנציג התביעה סגן-אלוף נדב ויסמן הסיר את התנגדותו לבקשה. לפיכך, אזריה יישאר במעצר פתוח עד להכרעה בערעור.

משפחתו של אזריה בירכה על ההחלטה, ואחד מקרובי משפחתו ששהה באולם קרא: "הצדק האמיתי הגיע לארץ כרגע". בשבוע שעבר נשלח אזריה למאסר של 18 חודשים בגין הריגת מחבל מנוטרל, והוא היה אמור להתחיל לרצות את עונשו ביום ראשון הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
גזר הדין במשפט אזריה משני, אך הערעור מסכל את המתקת העונש
צוות ההגנה הפורש של אזריה נגד שפטל: "לא נסחטנו, דבריו תמוהים"
עורך הדין היחיד שנותר לאזריה: "הצוות פרש כי הפצ"ר סחט המשפחה"

דיון בערעור לעונש של אלאור אזריה,  2 במרץ 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אזריה בפתח בית הדין בקרייה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עו"ד יורם שפטל, שמייצג את אזריה, מסר בתום הדיון כי "אני מתמוגג מהנאה, אם כי אין פה הישג יוצא דופן. במדינת ישראל נאשם שנגזרו עליו 18 חודשי מאסר ולא הפר את תנאיו, משוחרר עד לבירור הערעור. זהו הנוהג הרגיל כבר 15 שנה בבית המשפט בישראל".

לטענתו, "מה שכן יוצא דופן אלה הניסיונות של התביעה לשלוח את אלאור, חייל ולוחם מצטיין בצה"ל, כאן ועכשיו לבית הסוהר, וזה בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין". הוא הוסיף כי "עו"ד ויסמן הוא עו"ד מצוין, הוא יודע דין. אני מאוד שמח שבסופו של דבר, במהלך הדיון, האסימון נפל לתובע, ובסופו של דבר בניגוד לעמדה שהציג במשך שעה שלמה, הוא השתכנע שאין מקום להתעקש על העמדה שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין פה הישג יוצא דופן". שפטל ואזריה בתום הדיון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סנוגריו של אזריה הגישו אתמול את הערעור, שמאחוריו עומד עו"ד שפטל, שהצטרף לצוות ההגנה לאחר הכרעת הדין. מיד לאחר מכן הודיעו על התפטרותם עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, שסברו שעדיף לחייל למצות את הליכי החנינה והמתקת העונש.

בתגובה לשאלת הכתבים בתום הדיון, בנוגע להכחשה מצד הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק על ההבטחה שאם לא יגישו ערעור גם התביעה לא תגיש ערוער, הקריא שפטל דואר אלקטרוני שלדבריו נשלח אליו מחברי צוות ההגנה למחרת הפגישה עם אפק. במייל כתבו, בין השאר, כי "הובטח לנו שאם לא יוגש ערעור הגנה, לא יוגע ערעור על תכולת העונש. כמו כן נמצאנו למדים כי האווירה ונכונותם של גורמים שונים יקלו על השגת הקלה בעונש ו/או בחנינה, לרבות לעניין רישום הפלילי, עניין שלא יהיה קיים, וההפך, במידה שימשיכו הליכי הערעור והערעור לעניין הכרעת הדין".

האב צ'רלי אזריה ביקש להודות לעו"ד שפטל בתום הדיון, והוסיף: "אני מקווה שרוח הצדק שהייתה היום בדיון תימשך במהלך כל הערעור". כשנשאל לגבי פרטי התפטרותם של חברי צוות ההגנה, הודה להם אזריה והבהיר: "השיקולים שמורים עמם. יש לנו את עו"ד שפטל כרגע".

דיון בערעור לעונש של אלאור אזריה,  2 במרץ 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
היה אמור להתחיל לרצות את עונשו ביום ראשון. אלאור אזריה, היום בבית הדין/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אושרה אזריה, אמו של אלאור אזריה לפני הדיון בערעור העונש, בית הדין הצבאי בקריה 2 במרץ 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"הצדק האמיתי הגיע". האם אושרה אזריה בכניסה לדיון, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

נציגי התביעה הביעו בתחילה התנגדות לבקשת עיכוב הביצוע, וציינו כי לא פורטו נסיבות מיוחדות לבקשה. עו"ד שפטל אמר אז בתגובה כי "במצב המשפטי היום במדינת ישראל, מכח הזכות לחירות (נהוג) שבעונש עד שנה וחצי להשאיר זאת לשיקול דעת בית המשפט, ורק במקרים חריגים להתנגד. לא יכול להיות שבצבא תהיה פסיקה שונה מהפסיקה המושרשת כבר עשור שני".

התובע סא"ל ויסמן ציין בפני השופטת תא"ל אורלי מרקמן, כי לפני הכרעת הדין אזריה היה במעצר פתוח, שכן עמדה לו חזקת החפות. שפטל השיב כי "גם התביעה ציינה את מעלותיו של אזריה, חייל מצטיין, זו הייתה מעידה חד פעמית והוא האדם שמגיע להיענות לבקשתו".

לאחר ששפטל ציין כי מורשעים שקיבלו עונשי מאסר ארוכים יותר זכו לעיכוב ביצוע העונש, כמו הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס, ענה ויסמן כי "לפי פסיקת בג"ץ, נאשם שנגזר דינו למאסר חייב להתחיל באופן מיידי אלא בנסיבות מיוחדות. השיקול הראשון הוא חומרת העבירה - זו אחת העבירות החמורות שיכולות להיות בצבא. כל טענות התביעה התקבלו".

עוד קודם לכן, פתח עו"ד שפטל את דבריו באומרו כי "אני עומד כאן לבד אבל יחד איתו עומדים מליונים שמייחלים שאלאור יצא מכאן בהחלטה חיובית". הוא הוסיף כי "כל משקיף מן הצד שרואה את ההכרעה ולעומתה את גזר הדין אומר שנראה שבית הדין קצת התחרט על ההרשעה".

דיון בערעור לעונש של אלאור אזריה,  2 במרץ 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"צימאון בלתי נדלה לדמו של אזריה". עו"ד שפטל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אזריה נדון בשבוע שעבר ל-18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי והורדה בדרגה בגין הריגת המחבל המנוטרל בזירת הפיגוע בחברון במרץ 2016. שפטל תקף את ההליך המשפטי שנוהל נגד אזריה, ואמר כי "הפרקליטות הצבאית נוהגת באופן בריוני למדי, היא מתאפיינת בצימאון בלתי נדלה לדמו השפוך של אזריה".

בהקראת הכרעת הדין, דחתה השופטת אלוף-משנה מאיה הלר את טענות ההגנה העיקריות, שלפיהן אזריה חשש ממטען וכי המחבל מת לפני הירי של הנאשם. בנוסף לכך הקריאה עדויות שמחזקות את הטענה שאזריה אמר כי "הגיע למחבל למות", ולאחר מכן פירטה על השינויים הרבים בגרסתו של הנאשם להשתלשלות האירועים.

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully