וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג בפעילות ליד ג'נין, הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 19:53

רז, בן 47, מצא את מותו בפעילות למעצר מבוקש שהתבצר בביתו. הוא התגורר ביישוב קידה והותיר אחריו את אשתו אפרת ושישה ילדים. הבוקר החליטה משפחתו של רז, שנקבר בהר הרצל, שתתרום את איבריו. "נתת את כולך לעם ישראל אז הוא בא היום להגיד תודה"

בווידאו: אלמנתו של לוחם הימ”מ נעם רז ספדה לו בדמעות: “הלב נקרע מגעגועים”/דוברות משטרת ישראל

לוחם הימ"מ נעם רז שנהרג בשבוע שעבר בחילופי אש סמוך לג'נין הובא היום (ראשון) למנוחות בהר הרצל. רז, בן 47, נהרג בפעילות למעצר מבוקש שהתבצר בביתו. הוא התגורר ביישוב קידה והותיר אחריו את אשתו אפרת ושישה ילדים. טקס ההלוויה נערך במעמד משפחתו וחבריו של רז, וכן השר לבטחון פנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מפקד מג"ב אמיר כהן, מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

"תודה שזכינו בך ותודה שבחרת בי להיות אשתך", ספדה אישתו אפרת. "בחייך, נתת את כולך לעם ישראל אז הוא בא היום להגיד תודה. תודה שלימדת אותנו צניעות והסתפקת במועט, תודה על החיים האהבה והשמחה שהכנסת בבית. אצלך, כל הערכים באו לידי ביטוי במעשים, החיבור לאדמה, לבנות ולהצטרף ליישוב חדש. הלב נקרע מגעגועים ואהבה".

בניו ספדו לו גם הם. "אבא, מי שכתב את המשפט 'אמור מעט ועשה הרבה' בטוח הכיר אותך. היה לך חלום להכניס ספר תורה ואנחנו נגשים אותו לעילוי נשמתך. תמיד היית שמח בחלקך ואף פעם לא שמענו אותך מתלונן. אתה צנוע, גיבור, על אדמת הקודש אתה האדם הכי טוב בעולם.
אנחנו מאמינים שיש לך נחת רוח גדול במרומים".

הלווית לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל. דוברות משטרת ישראל
משפחתו של רז בהלוויתו, היום/דוברות משטרת ישראל

"נעם, בן יקר ואהוב שלי, היה לי לתמך בכל המצוקות כשהחיוך אינו מש מפניך", ספדה אימו, "השקעת בבית ובמשפחתך, אהבת את הארץ ונטעת בה מטע זיתים. היה שלום ילד אהוב שמור עלינו ממרום כמו ששמרת על הארץ".

"המחיר שאנו משלמים בהגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה הוא מחיר שאין יקר ממנו, ולמרות זאת אנו רואים יותר ויותר שוטרים ולוחמים חדורי מוטיבציה שפועלים בגבורה וחירוף נפש של ממש", ספד גם המפכ"ל. "כזה היה נעם זכרונו לברכה, לוחם עתיר זכויות שלא וויתר לרגע על שליחותו הלאומית וערכיו מבית. נעם גילם בדמותו את כל מה שיפה באלו הנלחמים על הגנת המדינה. איש ההתיישבות בארצנו, איש האדמה ומטע הזיתים, איש המשפחה המסור והאבא הנערץ של הילדים, הבעל שידע להעניק ולתת למרות התפקיד התובעני, החבר שהיה שם תמיד והלוחם שהסתער קדימה, התנדב לכל משימה, חתר למגע ולא פעם העניק טיפול רפואי תחת אש".

האלמנה אפרת בהלווית לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל. דוברות משטרת ישראל
אפרת, אלמנתו של רז בהלוויה, היום/דוברות משטרת ישראל

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לרז בפתח ישיבת הממשלה. "במהלך סוף השבוע איבדנו את אחד מטובי אנשינו - לוחם הימ"מ, רב-נגד נועם רז זכרו לברכה, שנפגע בפעולה יזומה נגד מחבלים באזור ג'נין. נועם שירת בימ"מ במשך 23 שנים, במהלכן השתתף בפעולות רבות להגנה על ביטחון אזרחי ישראל. נעם היה אוהב ישראל וגיבור ישראל. רק לפני מספר שבועות הציל נעם את חייו של סגן-ניצב ש', שנפצע קשה בהיתקלות עם חוליית מחבלים באזור טול כרם. נעם, תושב היישוב קידה, הותיר אחריו את אפרת ושישה ילדים, וגם מורשת ברורה - לאהוב את ארצנו, לתרום למדינתנו, ולהילחם באויבינו בנחישות ללא פשרות. בשם ממשלת ישראל ובשם העם כולו - אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, יהי זכרו ברוך".

קברו של לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
קברו של לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
הלווית לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל. דוברות משטרת ישראל
ההלוויה, היום/דוברות משטרת ישראל

רז נפגע בפעילות של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שכיתרו מבנה בו שהה מבוקש, כדי למנוע פיגוע שהיה צפוי לצאת לפועל. חמושים שהגיעו למקום פתחו באש לעבר כוחות הביטחון, ולוחם הימ"מ נפצע קשה. מסוק הוזנק למקום והוא פונה לבית החולים - שם בהמשך נקבע מותו. בתום שעות של חילופי אש כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהתבצר בביתו.

הלווית לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל. דוברות משטרת ישראל
ההלוויה, היום/דוברות משטרת ישראל

הבוקר החליטה משפחתו של רז שתתרום את איבריו, כך נמסר מהמרכז הלאומי להשתלות. קרניות עיניו יושתלו בחולים הממתינים להשתלה בבית החולים רמב"ם.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מסר כי רז הוא "איש משפחה אציל, איש תורה, גיבור וצנוע, איש ארץ ישראל שלצד עבודתו התובענית כלוחם ימ"מ בנה וייסד יישוב כאן בבנימין עם חבריו הראשונים בקידה, נטע כרם זיתים ועסק בטיפוחו, הקים משפחה לתפארת עם אפרת רעייתו האצילית אף היא".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בהלווית לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל. דוברות משטרת ישראל
"לוחם עתיר זכויות שלא וויתר לרגע על שליחותו הלאומית", המפכ"ל בהלוויה/דוברות משטרת ישראל
נעם רז. באדיבות המשפחה
יתרום את איבריו. רז/באדיבות המשפחה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ספד גם הוא לרז ואמר כי היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של המשטרה. "אנו מרכינים ראש לזכרו של נעם רז שנפל בחילופי אש עם מחבלים", אמר. "לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי רז יצא להילחם באומץ לב ובמסירות. "בדיוק כפי שהתרחש הבוקר, נמשיך לרדוף בנחישות ובעוצמה אחר המחבלים דורשי רעתנו בכל מקום ובכל זמן. לא נאפשר להם רגע אחד של מנוחה, ונניח עליהם את היד, חיים או מתים", הוסיף.

נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם תלמידי בית הספר "שבט סופר". 15 במאי 2022.. צילום: תלמוד ישראלי, אתר רשמי
הרצוג עם תלמידי בית הספר "שבט סופר"/אתר רשמי, צילום: תלמוד ישראלי

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום תלמידים מבית הספר היסודי "שבט סופר", המשתתפים בפרויקט 'התלמוד הישראלי', לשיחת לימוד לעילוי נשמתו של נעם רז. אחד התלמידים אף הקריא קדיש לעילוי נשמתו של רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully