וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של נעם רז מתקשים לעכל את לכתו: "לוחם שנתן ביטחון לכולם, נמשיך את מורשתו"

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 8:53

מכריו ושכניו ביישוב קידה של לוחם הימ"מ שנהרג בפעילות בג'נין מתארים דמות שקטה "שכל אחד בקהילה הרגיש", ולוחם עשוי ללא חת. "אדם שכולו מסור לעם ישראל", ספד לו חבר קרוב. הלווייתו של רז צפויה להיערך מחר בשעה 11:00 בהר הרצל. הוא יועלה לדרגת רנ"ג

בווידאו: נקבע מותו של לוחם הימ"מ נועם רז שנפצע בפעילות ליד ג'נין/צילום: דוברות רמב"ם

המשטרה הודיעה הערב (שבת) כי היא תעלה את נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג בפעילות כוחות הביטחון בג'נין, לדרגת רנ"ג, הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 11:00 בבית העלמין בהר הרצל.

חבריו ושכניו של רז מתקשים עדיין לעכל את לכתו. חלקם תיארו אדם רגיש לזולת, שקט, אך כזה שאין אדם בקהילה שלא מכיר. אחרים סיפרו כי מדובר בלוחם דגול, שהקדיש את חייו לביטחון ישראל.

חן שגיא, שכנה וחברת משפחה, ספדה לו. "נעם היה איש אדמה, ואוהב ארץ ישראל, היה מסתובב בנעימות שלו ברחובות, וכפרמדיק השרה ביטחון על כולם, כל מי שנחבל היה פונה אליו", סיפרה. "משפחת רז משפחה מעוררת השראה, במסירות ובשותפות שלה, כל פעם הייתי מדבר עם אפרת, נעם נסע, נעם לא פה בשבת והיא בגבורה ובאומץ היא איתו בדרך הזאת, וזו היתה דרכה. זה קורע לב, נחבק את המשפחה כמה שאנחנו יכולים עם החלל הבלתי נתפס שכנראה לא יהיה ניתן להשלים אותו. נעם היווה השראה לכולנו".

רז, שנמנה עם מקימי היישוב קידה בו התגורר ב-20 השנים האחרונות, הקים מטע זיתים בפאתי היישוב אותו טיפח יחד עם ילדיו בשעות המעטות כשלא היה בפעילות מבצעית. ישראל בן פזי, חברו של רז ויו"ר מזכירות היישוב קידה, סיפר על הקשר שלו ליישוב. "הוא היה ממקימי קידה, וכששמענו על הבשורה אבל כבד ירד על היישוב. נעם הוא דמות שכל אחד הרגיש, אבל עם נוכחות שנותנת לך ביטחון שמשפיע על כולם", סיפר בן פזי.

הוא המשיך וציין כי רז, שהותיר אחריו אישה ושישה ילדים, היה "איש משפחה ואובדן קשה לכולנו. נשתדל להמשיך בדרכו ולפתח את קידה. בשעות הפנויות הוא היה עוסק בחקלאות ונוטע זיתים, עוזר לאנשים אחריו למרות העומס וההיעדות מהבית. במסגרת תפקידו הוא גם היה פרמדיק ועסק הרבה בהצלחת חיים. הוא מיעט לדבר על התפקיד שלו, והיה עשוי לוחם עשוי ללא חת".

נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג במהלך חילופי אש בג'נין. 13 במאי 2022. באדיבות המשפחה
נעם רז/באדיבות המשפחה

הרב ברק עוקבי, חברו של נעם וראש מכינת לוד, אמר עליו: "עם ישראל איבד את אחד מגיבורי עמנו. לא מדובר בעוד לוחם - כולם יקרים ואהובים - יש פה אדם שכולו היה מסור לעם ישראל, 23 שנים לוחם, חייל של עם ישראל, המדינה והעם הפסידו גיבור גדול שאהב את המדינה אהבת נפש ואיש משפחה למופת. אוהב את הילדים שלו וחולם עליהם. כל שבת שהוא מגיע הביתה כאילו בחיים שלו לא עלה על מדים, וכשהוא עלה על מדים והרבה פעמים היה נעלם במהלך השבת ולא מגיע ללימוד המשותף, שבת אחר כך היה מתנצל שלא עדכן על כך מראש. נעם היה איש צנוע ועניו, אף פעם לא התלונן ולא דיבר סרה ורע על אף אחד רק טוב - זה מה שעניין אותו".

על ההודעה על מותו של נעם אמר: "שמעתי על זה ולא העזתי לחשוב על דברים לא טובים, ואז התבשרתי, שכנראה נעם נפצע באורח אנוש כשהוא היה בפעילות מבצעית ארוכת שעות, וזה הלוחמים שלנו ונעם היה מהגדולים שבהם. מסר את נפשו יומם ולילה. העם שלנו צריך להיות חזק, כי נעם לא התבלבל לרגע, עם כל החולשות וכל הסיבוכים שיש במדינה תמיד ראה איך אפשר לעשות טוב. יהי זכרו ברוך".

עוד בוואלה!

אב ל-6 מבנימין: נקבע מותו של לוחם הימ"מ נעם רז שנפצע בפעילות ליד ג'נין

לכתבה המלאה

רז בן ה-47 נפגע אתמול בפעילות של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שכיתרו מבנה בו שהה מבוקש, כדי למנוע פיגוע שהיה צפוי לצאת לפועל. חמושים שהגיעו למקום פתחו באש לעבר כוחות הביטחון, ולוחם הימ"מ נפצע קשה. מסוק הוזנק למקום והוא פונה לבית החולים - שם בהמשך נקבע מותו. בתום שעות של חילופי אש כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהתבצר בביתו.

  • עוד באותו נושא:
  • ימ"מ
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully