וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב ל-6 מבנימין: נקבע מותו של לוחם הימ"מ נעם רז שנפצע בפעילות ליד ג'נין

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 8:54

רז, בן 47 מהיישוב קידה, נהרג במהלך פעילות שנועדה לסכל פיגוע, במהלכה התבצר חמוש בתוך בניין. בנט והמפכ"ל ספדו: "הציל את חיי לוחם הימ"מ בהיתקלות בג'נין בחודש שעבר"

בווידאו: נקבע מותו של לוחם הימ"מ נועם רז שנפצע בפעילות ליד ג'נין/צילום: דוברות רמב"ם

נקבע מותו של לוחם הימ"מ, נעם רז, שנפצע היום (שישי) בחילופי אש כבדים בכפר בורקין סמוך לג'נין, בפעילות למעצר מבוקש שהתבצר בביתו. הלוחם, בן 47 תושב קידה, הותיר אחריו אישה - אפרת, ושישה ילדים. הלווייתו תתקיים ביום ראשון.

רז נפגע בפעילות של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שכיתרו מבנה בו שהה מבוקש, כדי למנוע פיגוע שהיה צפוי לצאת לפועל. חמושים שהגיעו למקום פתחו באש לעבר כוחות הביטחון, ולוחם הימ"מ נפצע קשה. מסוק הוזנק למקום והוא פונה לבית החולים - שם בהמשך נקבע מותו. בתום שעות של חילופי אש כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהתבצר בביתו.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לרז ואמר כי "איבדנו גיבור, לוחם אמיץ שחירף נפשו במהלך מבצע יזום כנגד מחבלים. "ב-23 שנותיו ביחידה השתתף נעם באינספור מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים, כפי שמעידים מפקדיו - באומץ לב ובצניעות", ציין. "נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נעם".

נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג במהלך חילופי אש בג'נין. 13 במאי 2022. באדיבות המשפחה
הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. נעם רז/באדיבות המשפחה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ספד אף הוא לרז ואמר כי נעם היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של המשטרה. "אנו מרכינים ראש לזכרו של נעם רז שנפל בחילופי אש עם מחבלים", ציין. "לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי נעם יצא להלם באומץ לב ובמסירות ולדאבון הלב הוא שילם על כך בחייו. "בדיוק כפי שהתרחש הבוקר, נמשיך לרדוף בנחישות ובעוצמה אחר המחבלים דורשי רעתנו בכל מקום ובכל זמן. לא נאפשר להם רגע אחד של מנוחה, ונניח עליהם את היד, חיים או מתים", הוסיף.

כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, 30 במרץ 2022. רויטרס
"לוחם אמיץ שחירף נפש". לוחמי צה"ל/רויטרס

לפי דיווחים פלסטיניים, באירוע נהרג פלסטיני, ואחיו של המחבל זכריה זביידי, דאוד זביידי נפצע. במהלך הפעילות דווח כי צה"ל פוצץ חלק מקירות המבנה באמצעות שיגור טיל נ"ט לעברו ועשן נראה עולה מהבית. במקביל, צה"ל עורך תחקיר נוסף בנקודה בה נורתה עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין.

מוקדם יותר היום ניסיון פיגוע אירע סמוך ליישוב בית אל שבבנימין. זאת, כשפלסטיני השליך בלוק לעבר רכב ישראלי וניסה לפתוח את דלתותיו. בתגובה, לוחמי צה"ל ירו בחשוד שנפצע באורח בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים - שם נמצא עליו סכין ובקבוק חומצה. אין נפגעים לכוחות הביטחון או נוסעי הרכב.

לפי דיווחים, האבן הגדולה פגעה בשמשה הקדמית של רכב שבו נסעו אזרחים ישראלים ובתגובה החלו לוחמי צה"ל בנוהל מעצר חשוד. מדובר צה"ל נמסר כי "תצפיות צה"ל זיהו חשוד משליך בלוק לעבר רכב ישראלי במרחב החטיבה המרחבית בנימין. כוח צה"ל פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר החשוד שנפגע".

  • עוד באותו נושא:
  • ימ"מ
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully