וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בירושלים לקראת הלווייתה של העיתונאית שנהרגה בג'נין

עודכן לאחרונה: 13.5.2022 / 6:36

מסע ההלוויה של שירין אבו עאקלה ייצא מרמאללה לירושלים. ב-15:00 תתקיים תפילה בכנסייה הקתולית בבאב אל-ח'ליל, ולבסוף אבו עאקלה תטמן בבית הקברות "ציון" לצד הוריה. בעקבות הביקורת החריפה בזירה הבינלאומית על הרג העיתונאית, צה"ל צמצם את הפעילות ההתקפית בשטחים

בווידאו: אבו מאזן בטקס האשכבה של העיתונאית שנהרגה בג'נין: "ישראל אחראית למותה"/רויטרס

כוחות הביטחון העלו כוננות בירושלים לקראת הלווייתה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול בחילופי אש בין כוח צה"ל לחמושים בג'נין - ותקבר היום (שישי).

מסע ההלוויה החל היום כשארונה של אבו עאקלה יצא מבית החולים איסתישארי ברמאללה למפקדת הנשיאות הפלסטינית בנוכחות הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס. משם, ימשיך מסע ההלוויה לירושלים. ב-15:00 תתקיים תפילה בכנסייה הקתולית בבאב אל-ח'ליל, ולבסוף אבו עאקלה תטמן בבית הקברות "ציון" ליד הוריה.

לקראת ההלוויה מאות שוטרים יפרסו באיזור העיר העתיקה ובית הקברות ציון במספר מעגלים ועם כוחות סמויים על מנת לאפשר את קיומו התקין של האירוע. ברקע החשש מפני הפרות סדר במהלך הלוויה, במשטרה מבהירים כי יפעלו נגד מפירי סדר ופורעי חוק באם ינסו לשבש אותה.

שירין אבו עאקלה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
אבו עאקלה. תקבר לצד הוריה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בתוך כך, בצה"ל הוחלט לא לפתוח בחקירת מצ"ח בעקבות התקרית הקטלנית. לפי תחקיר ראשוני שנערך בצה"ל - כל הלוחמים ביחידת דובדבן טענו כי לא ירו לעבר העיתונאית או זיהה אותה בפעילות צה"ל בג'נין. עוד עולה מהתחקיר כי העיתונאית שנהרגה בחילופי אש במחנה הפליטים בעיר ככל הנראה עמדה באזור ממנו ירו פלסטינים חמושים לעבר הכוחות.

מהתחקיר הראשוני עלה כי כוחות צה"ל ירו במדויק לעבר החמושים בג'נין, זאת תוך פירוט מספר הקליעים שנורה על ידי החיילים ומיקומם בשטח. כמו כן, עלה מניתוח התיעוד של חילופי האש בזירה כי כאלף קליעים נורו על ידי החמושים הפלסטינים לעבר הלוחמים, ממגוון אמצעי לחימה שהיו במצב "אוטומט".

בשלב זה, בצה"ל לא שוללים את הטענה לפיה הלוחמים פגעו בעיתונאית בשוגג - בין אם הקליע שהרג אותה חדר קיר או שמא קליע שכוון ופגע במחבל המשיך במסלול בליסטי לעברה.

טקס אשכבה של שירין אבו עאקלה במוקאטעה בהשתתפות נשיא הרש"פ, אבו מאזן ובכירי הרשות. רויטרס, צילום מסך
אבו מאזן בטקס האשכבה של אבו עאקלה, היום/צילום מסך, רויטרס

בתוך כך, בעקבות הביקורת החריפה בזירה הבינלאומית על הרג העיתונאית, צה"ל צמצם אמש את הפעילות ההתקפית בשטחים, הכוללת מעצרים של חשודים בפעילות טרור.

גורם צבאי העריך כי "הביקורת החריפה על צה"ל בעקבות האירוע במחנה הפליטים בג'נין, ההאשמות התלושות וההסתה הקיצונית עלולים להצית גל נוסף של טרור. מדובר באתגר נוסף לכוחות הצבא. אוגדת יו"ש נערכת בקרוב לקלוט את גדודי המילואים שיחליפו חלק מכוחות הסדיר שיתפנו לאימונים או לתרגיל המטכ"לי".

הגורם הוסיף, כי התחקיר שמקיים מפקד חטיבת הקומנדו, מני ליברטי, על הפרשה במחנה הפליטים ג'נין יוצג ככל הנראה בשבוע הבא למפקד אוגדת יו"ש, אבי בלוט, ולאחר מכן למפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס. "יש עדיין לא מעט השלמות לבצע, למרות שבוצע תחקיר פרטני לכלל הלוחמים שלקחו חלק בפעילות", הסביר גורם המצוי בפרטים.

טקס אשכבה של שירין אבו עאקלה במוקאטעה בהשתתפות נשיא הרש"פ, אבו מאזן ובכירי הרשות. רויטרס, צילום מסך
טקס אשכבה של שירין אבו עאקלה במוקאטעה בהשתתפות נשיא הרש"פ, אבו מאזן ובכירי הרשות/צילום מסך, רויטרס

לפי דיווחים, חילופי האש התפתחו בין הצדדים לאחר שצה"ל כיתר בית בו התבצרו חמושים. משרד הבריאות הפלסטיני ציין כי אבו עאקלה, כתבת מוכרת שפעילה כבר במשך 20 שנה, מתה מפצעיה לאחר שנורתה בראשה והוגדרה תחילה כפצועה קשה. העיתונאי השני שנפצע הוא עלי סמודי, שהיה במשך שנים כתב וצלם של סוכנות הידיעות הבריטית רויטרס.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הביע צער על מותה של העיתונאית והוסיף כי יוקם צוות מיוחד שיחקור את המקרה. מוקדם יותר פרסם צה"ל סרטון בו נראים חמושים מתפארים בירי בחייל, מה שלטענת הצבא מעלה את החשד לפגיעה בעיתונאית דווקא מצד הפלסטינים.

"במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר הבחנה לכל כיוון", טען הרמטכ"ל. "בניגוד לפלסטינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי. הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה. בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully