וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורים השורקים בזירה מול החמושים המתגאים: קרב הסרטונים בין ישראל לפלסטינים

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 13:25

הפלסטינים מציגים סרטון שתועד שניות לאחר המקרה, בו נראים המאמצים לחלץ את גופתה של העיתונאית בצל הירי. במקביל, צה"ל מהדהד סרטון בו לדבריהם נראים חמושים מתפארים בירי בחייל, מה שלטענתם מעלה את החשד לפגיעה בעיתונאית דווקא מצד הפלסטינים

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. רויטרס
תמונתה האחרונה של שירין/רויטרס

חילופי האשמות בין ישראל לרשות הפלסטינית בניסיון לקבוע את הצד האשם במותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנורתה למוות בג'נין. תיעודים מרגעי הירי ואחריו מופצים ברשתות החברתיות כשכל צד טוען כי האחר אשם במותה.

בסרטון שהפיץ דובר צה"ל נראים חמושים פלסטינים ברחובות מחנה הפליטים ג'נין מבצעים ירי ללא אבחנה וקוראים כי הם פגעו בחייל צה"ל. אלא שאף חייל לא נפגע בחילופי האש הבוקר, ולפי גרסת צה"ל הדבר מוכיח כי הייתה זו העיתונאית, שלבשה ווסט וחבשה קסדה, שנפגעה. כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הציע לפלסטינים לערוך חקירה משותפת אך נענה בשלילה.

"ירי חסר אבחנה של חמושים פלסטינים היום במחנה הפליטים ג'נין", נכתב בתיעוד שהפיץ דובר צה"ל בשפה הערבית אביחי אדרעי בטוויטר. "על פי הערכות ראשוניות, ירי זה הביא להריגת העיתונאית. הם מתפארים בהריגת חייל, האם החייל שדיברו עליו הוא העיתונאית אבו עקילה?", נכתב. "הצעתנו לערוך חקירה משותפת ונתיחה של הגופה לא קיבלה תגובה, מדוע?".

תיעוד הירי בעיתונאית שפרסם צה"ל

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין; בצה"ל מעריכים: נהרגה מירי פלסטינים/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

גם ראש הממשלה נפתלי בנט אמר חיזק את הגרסה הישראלית כשאמר כי היא נהרגה כתוצאה מאש הפלסטינים. בנט אמר את הדברים לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ישראל במותה.

בנט פרסם הודעה בה גיבה את לוחמי צה"ל ואמר כי אבו מאזן "מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק". לדבריו, "על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים 'פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה', למרות שאף חייל לא נפגע".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי מהממצאים הראשוניים של תחקיר צה"ל, עולה כי "לא זוהה ירי לעבר העיתונאית, אך אנו ממשיכים בתחקיר", ציין. "לעומת זאת, ראינו סרטונים מהזירה בהם נראה ירי מאסיבי וחסר הבחנה של טרוריסטים פלסטינים, שייתכן ופגע בעיתונאית".

עוד בוואלה!

עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין; בצה"ל מעריכים: נהרגה מירי פלסטינים

לכתבה המלאה

גרסת הפלסטינים

במקביל, הפלסטינים הפיצו סרטון שבו נראית אבו עאקלה מוטלת על הרצפה לאחר שנפגעה מהירי. התיעוד המלא באורך כמה דקות מלווה בקריאות לעזרה ראשונה ובו נשמעים שריקות כדורים, אך לא ברור מי מבצע את הירי. בסרטון זה נראה גם עיתונאי נוסף שנפגע מהאש, עלי סמודי, שהיה במשך שנים כתב וצלם של סוכנות הידיעות הבריטית רויטרס.

העיתונאי מג'אהד סעדי שהיה בשטח יחד עם אבו עאקלה סיפר: "לבשנו את האפודים והלכנו. התחלנו ללכת ואיפשהו בדרך עצרנו ליד איזושהי חומה בתוך המחנה. איך שנעמדנו, ממש כמה רגעים, התחילו לירות, שירין נפגעה. העיתונאי השני נפגע בכתף כמה מטרים ממנה. היא הייתה ליד הקיר. הירי נמשך יותר משלוש דקות. הם בכוונה ירו עלינו... לא היה אף חמוש באיזור שלנו. הצבא מנסה לנמק את הפשעים שלו. לא היה שום ירי מהנקודה שבה אנחנו עמדנו".

התיעוד הפלסטיני שניות לאחר הירי בעיתונאית

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

שאדה חנאיישה, העיתונאית שנראית עומדת יחד עם אבו עאקלה לאחר הירי, אמרה: "מי שהרג אותה התכוון לפגוע בה - בדיוק איפה שהאפוד לא הגן עליה. ראינו צלפים מרחוק. היינו מאחורי מבנה. היה בניין ממול שעליו היו צלפים. אנחנו עמדנו מול הצלפים, הם ראו אותנו. החיילים ראו אותנו, עמדנו במקום, הם היו מולנו וראו שאנחנו יושבים עם האפודים. אנחנו עמדנו בפינה ביחד, היו שם צלפים לפני, למה ירו דווקא כשהגענו? זה רצח ברור, זה חיסול מכוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully