וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין; בצה"ל מעריכים: נהרגה מירי פלסטינים

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, העיתונאית המוכרת שירין אבו-עאקלה נורתה בראשה בחילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים שהתבצרו בתוך בית. אבו מאזן הטיל את האחריות על צה"ל, בנט גיבה את צה"ל: "האשמה חסרת בסיס, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים הביאו למותה של העיתונאית"

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין; בצה"ל מעריכים: נהרגה מירי פלסטינים/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך חילופי אש בין חמושים לכוחות צה"ל בג'נין - כך הודיע הבוקר (רביעי) משרד הבריאות הפלסטיני. מקור הירי טרם התברר, וברשת הקטארית מאשימים את צה"ל וטוענים כי העיתונאית, שירין אבו עאקלה, לבשה אפוד מגן המזהה כעיתנואי בעת שנורתה. עיתונאי נוסף נורה, מצבו יציב. בעקבות האירוע, רע"ם ביטלה את מסיבת העיתונאים בעניין עתיד המפלגה בקואליציה.

"במסגרת פעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים", נכתב בהודעת צה"ל. "הכוח השיב בירי, זוהו פגיעות, אין נפגעים לכוחותינו. נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור".

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
אבו עאקלה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים הציע לרשות הפלסטינית לערוך חקירה משותפת - אך נענה בשלילה. "לא קיבלנו תשובה, הם לא רוצים חקירה משותפת. אם הקליעים והנפגעת לא נמצאת יהיה לנו קשה לדעת מה קרה שם", אמר.

במחנה הפליטים ג'נין ישנה כמות גדולה של חמושים, ועיתונאים שנוכחים במקום כדי לסקר את האירועים. בצה"ל החלו בתחקור האירוע ומעריכים כי אבו עאקלה נהרגה מירי חסר הבחנה של חמושים פלסטינים.

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין; בצה"ל מעריכים: נהרגה מירי פלסטינים/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים
חמושים מאבטחים את הלוויית הצעיר שנהרג בידי מח"ט בנימין במחסום קלנדיה, 3 ביולי 2015. AP
חמושים פלסטינים/AP

לפי דיווחים, חילופי האש התפתחו בין הצדדים לאחר שצה"ל כיתר בית בו התבצרו חמושים. משרד הבריאות הפלסטיני ציין כי אבו עאקלה, כתבת מוכרת שפעילה כבר במשך 20 שנה, מתה מפצעיה לאחר שנורתה בראשה והוגדרה תחילה כפצועה קשה. העיתונאי השני שנפצע הוא עלי סמודי, שהיה במשך שנים כתב וצלם של סוכנות הידיעות הבריטית רויטרס.

בנט: העיתונאית נהרגה מאש הפלסטינים: אבו מאזן: ישראל אשמה

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש לגבות את לוחמי צה"ל והאשים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהטיל את האחריות על ישראל, כי הוא "מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק". לדבריו, "על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים 'פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה', למרות שאף חייל לא נפגע".

שר החוץ יאיר לפיד חזר על כך שישראל הציעה ‏לפלסטינים חקירה פתולוגית משותפת למות העיתונאית וכינה את האירוע מצער. "יש להגן על עתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים", אמר לפיד.

רע"ם דחתה את החלטתה

מפלגת רע"ם, שהייתה צפויה להכריע הבוקר בעניין עתידה בקואליציה, דחתה את הצהרתה וגינתה את הריגת העיתונאית. "רע"ם דורשת הקמת ועדת חקירה בינלאומית באופן מידי לנסיבות מותה של העיתונאית ומדגישה כי עיתונאים חייבים להיות מוגנים", נכתב בהודעה שפרסמה המפלגה.

"במחאה על תנאי ונסיבות מותה, אנחנו מודיעים על ביטול מסיבת העיתונאים ונפרסם את החלטתה לגבי הקואליציה לאחר שתצא ההחלטה ממוסדות התנועה", הוסיפו.

גם בחמאס גינו את הירי בעיתונאים והאשימו את ישראל כי זה נעשה בזדון. "חיסול כתבת ערוץ אל-ג'זירה הוא פשע שמתווסף לשרשרת הפשעים של ישראל נגד התקשורת הפלסטינית. החיסול המכוון הזה הוא פשע שעליו חייב הכיבוש לתת דין וחשבון בפני גורמים בינלאומיים", מסרו בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully