וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסור עבאס הודיע: "רע"ם נותנת הזדמנות נוספת לממשלה"

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 9:44

חברי רע"ם הגיעו למשכן הכנסת, ובאופוזיציה החליטו למשוך את הצעת החוק לפיזור הכנסת. עבאס: "מצפים למימוש חובות הקואליציה כלפינו". נתניהו תקף במליאת הכנסת את ממשלת בנט: "נכנעת פעם אחר פעם לאולטימטום של מועצת השורא

בווידאו: מנסור עבאס בכנסת: נותנים הזדמנות נוספת לממשלה/מערכת וואלה!

יו"ר רע"ם מנסור עבאס הודיע היום (רביעי) כי מפלגתו לא תפרוש מהקואליציה ותעניק הזדמנות נוספת להסכמים בין המפלגות. הודעתו של עבאס מגיעה בתום יממה בה שבה מועצת השורא, ארגון הגג של מפלגת רע"ם, דנה באפשרות של תמיכה בהצבעה על פיזור הכנסת.

עבאס מנה את המצוקות של החברה הערבית, הסביר מדוע מפלגתו הקפיאה את חברותה בקואליציה והודיע על חזרת פעילותה "הענו למסקנה שרע"ם והתנועה האסלאמית צריכות לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובתנו בהתאם להסכמים הקואליציוניים", אמר. "וכמובן שאנחנו מצפים ודורשים את קיום חובתה של הקואליציה באותם הסכמים. אנחנו מצפים מהממשלה לעמוד בהבטחות שנתנו לנו בתקופה הקרובה".

בכך, רע"ם החליטה שלא להצביע בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 בקריאה טרומית. בליכוד אמרו מוקדם יותר השבוע כי לא יקחו סיכון לתרגיל של רע"ם וכי אם חברי המפלגה יגיעו לבניין הכנסת, לא יעלו את החוק להצבעה.

במהלך הצהרתו של עבאס ח"כ איתמר בן גביר התפרץ לדבריו וקרא "דובי חמודי אבל יהודים נרצחים בגללכם. התרגלתם להיות בעלי הבית במדינה".

נפתלי בנט ויאיר לפיד. ראובן קסטרו
עתיד הקואליציה מוטל בספק. בנט ולפיד/ראובן קסטרו

עבאס תקף בהצהרתו את נתניהו ואמר כי הוא חזר להסית נגד החברה הערבית ונגד רע"ם. "הוא קורא לנו תומכי טרור, זה אותו נתניהו שניהלנו איתו מערכת יחסים גם בתקופת הממשלה הקודמת. לפחות ארבע החלטות ממשלה שהשם שלי מופיע בהקדמות של ההחלטות כחלק משיתוף הפעולה הזה. ניהלנו משא ומתן קואליציוני מתועד בטלפון שלי, כנראה שנצטרך להוציא חלק מזה למרות שאנחנו יודעים שעם ישראל מאמין לנו ולא לנתניהו. חברי מרכז הליכוד מאמינים לנו ולא לנתניהו", הוסיף.

בתגובה לדבריו של עבאס בליכוד תקפו: "מה עוד בנט מכר למנסור עבאס תמורת הישרדות ממשלת החולשה והכניעה שלו? מה שמע מנסור עבאס בסוף השבוע האחרון שעשה בטורקיה, שבה יושבים אנשי חמאס? ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור - והיא תיפול במהרה".

נתניהו: "כוססים ציפורניים וממתינים להחלטות של מועצת השורא"

קודם לכן, נתניהו תקף במליאת הכנסת את ממשלת בנט, שלדבריו "נכנעת פעם אחר פעם מול הניסיונות לרמוס את זכויותינו, כי יש אולטימטום של רע"ם". הוא הוסיף, "אנחנו מעולם לא הכנסנו להכניס לממשלה או לקואליציה את מפלגתו של מנסור עבאס, מעולם לא הסכמנו להיות תלויים בהם ולעולם לא נסכים להיות תלויים בהם, אבל אתם מרכינים את הראש, כוססים את הציפורניים וממתינים להחלטות של מועצת השורא".

רע"ם התכוונו להודיע על החלטתם במסיבת עיתונאים, אותה ביטלו בעקבות מות העיתונאית בג'נין. בהודעה שיצאה מטעם המפלגה נכתב כי היא מגנה את הרג העיתונאית, ודורשת הקמת ועדת חקירה בינלאומית באופן מידי לנסיבות מותה. "עיתונאים חייבים להיות מוגנים", הדגישה.

כנסת/ערוץ הכנסת

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הודיע כי בכוונתם לתמוך בפיזור הכנסת, מכיוון שממשלת בנט "גרועה יותר מהממשלה הגרועה של נתניהו", כלשונו. ההתייצבות של המשותפת לצד הליכוד והסיעות הדתיות והחרדיות באה לאחר שבתחילת השבוע התייצבה לצד הממשלה הנוכחית, ועזרה לה להפיל את הצעות אי האמון של האופוזיציה.

אמש התכנסה מועצת השורא של התנועה האסלאמית כדי לדון בהמשך השותפות של רע"ם בקואליציה. עם זאת, לאחר שבע שעות של דיונים, הישיבה הסתיימה ללא החלטות. זאת, ברקע לחצים פנימיים במפלגה לפרוש מהקואליציה במחאה על האירועים בהר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully