וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפגש עם ראשי סיעות הקואליציה: "המשך קיום הממשלה תלוי בכל אחד מאיתנו"

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 23:30

במהלך הפגישה שכונסה לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת מחר, סוכם כי הממשלה תנסה לקדם רק חוקים שיש עליהם רוב והסכמות עם סיעות וח"כים מהאופוזיציה, והקואליציה תמנע מקידום חוקים שאין להם רוב. ח"כ טופורובסקי יכהן כיו"ר הקואליציה עד למינוי קבוע

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה למעצר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד/צילום: רוני כנפו

ראשי מפלגות וראשי סיעות הקואליציה התכנסו הערב (ראשון) לישיבת היערכות משותפת לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת מחר. במהלך הפגישה סוכם כי בכנס הקרוב הממשלה תנסה לקדם רק חוקים שיש עליהם רוב והסכמות עם סיעות וח"כים מהאופוזיציה, והקואליציה תנסה להימנע מקידום חוקים שאין עליהם רוב.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נפתלי בנט נמסר כי "בישיבה דנו ראשי המפלגות והסיעות בפתיחת מושב הקיץ ובחוקים שיעלו במהלך המושב הנוגעים ליוקר המחייה, תקציב המדינה, המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית ונושאים נוספים". עוד נמסר כי "סוכם, שכל המפלגות יפעלו בשיתוף פעולה על מנת לשמור על הממשלה והקואליציה לטובת אזרחי ישראל".

"יש לנו אחריות לאומית ואנו מחויבים להמשיך לקיים את הממשלה הזו", אמר בנט בישיבה. "זה יהיה חוסר אחריות לדרדר את מדינת ישראל לבחירות ולכאוס בעת הזו. המשך קיום הממשלה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו ויחד אנחנו יכולים להצליח".

בנוסף עדכן בנט בפגישה כי ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל עד למינוי קבוע, אחרי פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהתפקיד בחודש שעבר. טופורובסקי שימש עד כה כמ"מ יו"ר הקואליציה לצדה של סילמן וכעת ימלא את התפקיד עד שבנט יחליט על מינוי קבוע.

ישיבת ממשלה 10 באפריל 2022. רויטרס
"המשך קיום הקואליציה תלוי בכל אחד מאיתנו". ישיבת ממשלה במרץ/רויטרס

הישיבה החלה באיחור של שעתיים מהמועד שנקבע לאור הערכת מצב ביטחונית של ראש הממשלה ושר הביטחון שהתארכה. היא התקיימה בהרכב חסר וללא השתתפות נציגי רע"ם שטרם הפשירו את החרם על עבודת הקואליציה בעקבות האירועים בהר הבית. כמו כן, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער עזבו את הישיבה לפני שהחלה לאור עיכוב של שעתיים של ראש הממשלה ושר הביטחון שהיו בהערכת מצב ביטחונית.

במהלך היום התקיימו עוד שתי ישיבות נפרדות של ראשי המפלגות עם ראש הממשלה, וישיבה של ראשי הסיעות בכנסת, בה נידונה ההתמודדות עם המצב הקואליציוני החדש לאחר פרישתה של ח"כ עידית סילמן. בישיבות הוסכם כי בקואליציה ינסו להתמקד בחקיקה שמוסכמת על כולם או שאפשר להגיע סביבה להסכמות עם סיעות או ח"כים מהאופוזיציה. בישיבת ראשי המפלגות הדיון התמקד במשבר עם רע"ם, ובמאמצים לפתור את המשבר מולם כבר בשבוע הקרוב כדי למנוע מהאופוזיציה לגייס רוב להעלאת חוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית.

מוקדם יותר היום נפגש יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עם ראשי סיעות האופוזיציה במצודת זאב, שם נערכו הנוכחים לקראת החזרה מפגרת הכנסת. בפגישה טען נתניהו כי הממשלה תיפול תוך זמן קצר. "בישיבה סוכם על מאבק נחוש ומאוחד להפלת הממשלה. הממשלה איבדה את הרוב בכנסת - אין לה לגיטימציה ציבורית והיא לא לגיטימית", נמסר מהליכוד בתום הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully