וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות הביטחונית: צה"ל פתח בתרגיל בכלל הגזרות

9.5.2022 / 17:00

תרגיל "מרכבות האש" יימשך חודש ויבחן את יכולות צה"ל באוויר, ביבשה, בים ובסייבר. בתרגיל ישתתפו אלפי חיילים ומפקדים בסדיר ובמילואים, לוחמים וחיילי מפקדה. בצה"ל מדגישים כי במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון, בין היתר של רכבים משוריינים וכלי טיס

צה"ל במצוד אחר המחבלים מהפיגוע באריאל, 30 באפריל 2022/דובר צה"ל

בצל המתיחות הביטחונית, צה"ל החל היום (שני) בתרגיל הגדול ביותר שלו מזה שנים, שמדמה מלחמה בכלל הזירות. התרגיל, שנקרא "מרכבות האש", יימשך חודש ומטרתו היא הגברת המוכנות של צה"ל למלחמה כוללת וממושכת באוויר, בים, ביבשה ובסייבר.

בתרגיל יקחו חלק כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים, מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים. ישתתפו בו כוחות לוחמים, מפקדות ומערכים מקצועיים מכלל יחידות צה"ל. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, הגדיר כי מטרת התרגיל היא "להגביר מוכנות בעיקר בזירה הצפונית אבל גם ביהודה ושומרון ובעזה". בראש מינהלת התרגיל עומד אלוף מוטי ברוך יחד עם אלוף (מיל') יעקב עמידרור, אלוף (מיל') יוסי ביידץ ואלוף (מיל') גרשון הכהן. עוד יתורגלו משרדי ממשלה שונים ביניהם משרד החוץ, האוצר ואגף ההסברה הלאומי, ושיתוף הפעולה שלהם עם ארגוני הביטחון.

הרמטכ"ל אביב כוכבי פירט את ההישגים הנדרשים של התרגיל, בהם שיפור המערכת המבצעית ומוכנותה למלחמה, בדגש על מימוש מבצעים בקצב גבוה, במהלומות, בהגנה ובתמרון רב-ממדי, תוך תרגול מרמת המפקדה הכללית ועד הקצה המבצעי. בנוסף, הוגדר כי לקחי מבצע "שומר החומות" יישומו לכל אורך חודש התרגיל.

תרגיל  חילוץ רפואי בצפון. דובר צה"ל
הגברת המוכנות של צה"ל למלחמה כוללת/דובר צה"ל

לדברי דובר צה"ל בתרגיל ישולבו בו יכולות יבשתיות, אוויריות, ימיות ובתחום הסייבר, במענה הלוגיסטי ובהפעלת האש. בנוסף, התרגיל יבחן את ציר הפעולה מהרמטכ"ל והמטה הכללי ועד לוחמי צה"ל בשדה הקרב.

התרגיל יבחן התמודדות עם אתגרים ואירועים מתפרצים בכלל זירות הלחימה, לצד תרחישי מעבר משגרה לחירום במרחב הצבאי והאזרחי. כמו כן, יתורגלו תוכניות אופרטיביות בהתאם לתרחישים המתורגלים ויבחנו יכולות אספקת שירותים שונים ומאמץ הצלת החיים בעורף. במסגרת התרגיל יקיימו אוגדות 162 ו-98, בפיקודם של תא"ל נדב לוטן ותא"ל עופר וינטר, תרגילים אוגדתיים.

בצה"ל מדגישים כי במסגרת התרגיל ובמהלך החודש כולו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון, בהם כלי רכב צבאיים ומשוריינים, כלי טיס וכלי שיט.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • תרגיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully