וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מאפשרת לסינוואר להסית ללא תגובה, את המחיר משלמים קורבנות הפיגועים

8.5.2022 / 7:00

כשהיא מיואשת מניסיונות כושלים לבצע פיגועים, הנהגת חמאס פנתה אל הנשק האחרון - תדלוק ההסתה לטרור בודדים. עד כה היא כפתה על ישראל משוואה לפיה על מילים לא משלמים, וכעת מערכת הביטחון תידרש לפתרון. בינתיים, סינוואר רוכב על גלי האהדה בעקבות השיח על האפשרות לחסלו

בווידאו: סינוואר קורא לצאת עם נשק או עם גרזנים לבצע פיגועים בישראל/צילום: רשתות ערביות

הפיגוע הרצחני בעיר אלעד שהתבצע ביום חמישי הוא האחרון בגל הטרור הנוכחי, המלווה כולו בהסתה חריפה לרצח מכיוון הנהגת חמאס בעזה והעומד בראשו יחיא סינוואר - שקריאות לחיסולו נשמעות כעת בישראל.

אך השאלה הגדולה המופנית כלפי הדרג המדיני, היא האם מנהיג חמאס ישלם מחיר על ההסתה הפרועה והישירה נגד ישראל, כולל קריאות לבצע פיגועים באמצעות נשק חם או סכין קצבים.

עד כה הצליחה הנהגת חמאס לכפות על ישראל משוואה שעל הסתה היא לא משלמת מחיר: צה"ל לא באמת תוקף יעדי טרור בתגובה להסתה. זו נקודה שבשלב הזה גם במערכת הביטחון חוששים להעמיק בה כדי לא לדחוק עוד יותר את סינוואר עם הגב לקיר, שמשם הדרך למבצע רחב היקף תהיה קצרה. אם גל הטרור לא ידעך יידרשו במערכת הביטחון לפתרונות מידיים והם יהיו חיביים להתחיל בטיפול בהסתה.

פגישת ראשי הפלגים הפלסטינים בלשכתו של יחיא סינוואר, 13 באפריל 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
הארגון פנה למפלט האחרון. סינוואר/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

לגבי חיסול אפשרי של סינואר? ישראל צריכה לבחור את העיתוי בו היא תחסל אישים כדי לא להיגרר למבצעים או מלחמה בתזמון שהאויב בוחר. כרגע שני הצדדים, ישראל והנהגת חמאס, לא מעוניינים בהסלמה אך מעניין יהיה לראות מה יקרה אם חמאס ישלם מחירים גם על ההסתה המתמשכת לרצח.
ובינתיים, הקריאות בישראל לחיסולו של סינוואר משחקות לידיו ומאדירות אותו. בדיוק כמו שהוא רצה, כשבפועל הוא בנקודת שפל מזה שנים ותחת לחץ בהיבטים כלכליים, פוליטיים, ומדיניים.

סינוואר נבחר לתפקיד הנוכחי בקושי רב תחת הפעלת מניפולציות ולחץ אישי על בכירים בהנהגת חמאס ומאז הוא סופג ביקורת מבית על הישגיו הדלים במבצע שומר חומות. זאת מאחר וכל הניסיונות להוציא אל הפועל פיגועים מהים, בסייבר, דרך מנהרות או מהאוויר - סוכלו על ידי ישראל. בחודשים האחרונים הוא סופג ביקורת מצד בכירי הג'יהאד האסלאמי על כך שבחר בדרך של הסדרה לא רשמית עם ישראל במטרה לאפשר כניסתם של אלפי פועלים עזתים לישראל, וזנח את הטרור.

בשורה התחתונה - חמאס כארגון שמשקיע משאבים גדולים ומאמץ רב באמצעות מפקדות בעזה ובחו"ל לא באמת הצליח להוציא בשנה האחרונה פיגועים ביהודה ושומרון ובעורף מדינת ישראל.

לו היו מנתחים את ההשקעה האדירה מול התוצאות בפועל, הוא היה מקבל ציון נכשל. מרבית התשתיות שלו שובשו או סוכלו על ידי צה"ל, שב"כ והמשטרה. ההישג הבולט מאוד של סינוואר במבצע שומר חומות היה החיבור התודעתי בין עזה, יו"ש, ערביי ישראל וירושלים. ערביי ישראל שהפגינו באלימות בערים המעורבות לא באמת יצאו לצירים המרכזיים כי סינוואר אמר להם אלא כי פעלו בהשראה של ההסתה, האווירה האלימה ברשתות והחיבור הדתי להר הבית. ישראל עד כה התעלמה מההישג של חמאס ולא באמת "הענישה" את סינוואר.

עוד בוואלה!

גרזנים וברכות למחבלים: ההסתה מציפה את הרשתות ומתפוצצת ברחובות

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע באלעד, הבוקר. 6 במאי 2022. אבשלום שושני, מעריב
הקורבנות משלמים. זירת הפיגוע באלעד/מעריב, אבשלום שושני

לכן, כדי להבין את ההיגיון של סינוואר צריך לבחון את סימני המצוקה שלו. בהם, הפעלת כוחות ריסון לאורך גבול רצועת עזה כדי למנוע הפגנות (השיא היה ביום האדמה כשאישר עצרת בחוף הים ולא בגדר הגבול), מניעת שיגורי רקטות ומעצרי מנע של פעילי הג'יהאד האלסאמי וסלפים, השתקת מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה שמתח עליו ביקורת, והכי חמור - לדברי מקורות בקהילת המודיעין - עשרות הרוגים ביו"ש מאש צה"ל, כולל ירי בשוגג של צה"ל לעבר פלסטינים לאורך הגבול העזתי שלא זכו לתגובה ישירה של חמאס.

אז בזמן שסלאח אל ערורי, בכיר החמאס שמשוטט בחו"ל, משיג כספים מאיראן ומקטאר וקורא תיגר על מעמדו ועתידו של סינוואר, כל מה שנותר במציאות הנוכחית עבור הנהגת חמאס בעזה הוא להעצים את ההסתה הפרועה ברשתות החברתיות ולקרוא בגלוי לטרור ואלימות, כמו "נאום הסכינים" של סינוואר השבוע.

בתחום ההסתה ברשתות החברתיות ובכלל מגלה ישראל ריפיון, רפיסות של ממש. יש ניטור, וזיהוי של הסתה שמוביל למעצר פלסטינים באיו"ש וערביי ישראל במקרים חריגים אך גורמי ביטחון מודים כי ניתן לעשות הרבה יותר במגבלות החוק כדי להרתיע אישים ולצמצם הסתה קיצונית שהיא המקור לגל הטרור הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully