וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרזנים וברכות למחבלים: ההסתה מציפה את הרשתות ומתפוצצת ברחובות

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 7.5.2022 / 23:59

בעוד המאמצים לאתר את המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד מתנהלים בשטח, הפלסטינים "חוגגים" ברשתות החברתיות את הרצח האכזרי. למרות הניסיונות לעצור אותה, ההסתה שהחלה עוד בימי הרמדאן נמשכת באין מפריע וממשיכה לתדלק את רכבת הטרור הדוהרת אל תוך ישראל

בווידאו: סינוואר קורא לצאת עם נשק או עם גרזנים לבצע פיגועים בישראל/צילום: רשתות ערביות

יומיים חלפו מאז הפיגוע הרצחני באלעד, והפלסטינים ממשיכים בציון "ההישג" ברשתות החברתיות באין מפריע. מאות מודעות, קריקטורות, איורים ופוסטים בעלי תוכן מסית פורסמו ברחבי הרשת, כשבחלקם מברכים המפרסמים על מסע הרצח של המחבלים באמצעות גרזנים במוצאי יום העצמאות.

במודעות רבות חוזר דימוי של גרזן, ובאחת מהן נראה כי להב חותך לגזרים שלט שעליו נכתב "חג עצמאות בישראל". בשלט אחר דימוי של גרזן מחליף את הספרה 2 בציון השנה 2022. במודעה נוספת נראות תמונותיהם של המחבלים ומצורף הכיתוב "אללה ישמור אתכם יא גיבורים". בפוסט מסיט ש"חוגג" את הפיגוע נכתב "את הקווים האדומים שלנו תראו בדם ההרוגים שלכם".

אינפוגרפיקות מסיתות כנגד רצח יהודים. רשתות חברתיות, אתר רשמי
"חג עצמאות בישראל". מודעת הסתה פלסטינית/אתר רשמי, רשתות חברתיות

בערוץ טלגרם פלסטיני הופץ סרטון המעודד רצח יהודים בגרזן, כחלק מתמיכה שנשמעה בערים רבות ברשות הפלסטינית על הפיגוע. דובר חמאס חאזם קאסם הצהיר כי הפיגוע היה מימוש האיום של ארגונו בתגובה לפתיחת שערי הר הבית ליהודים.

עוד בוואלה!

רחפנים, מסוקים ויחידות מסווגות: יומיים אחרי הפיגוע באלעד, המצוד אחר המחבלים נמשך

לכתבה המלאה
אינפוגרפיקות מסיתות כנגד רצח יהודים. רשתות חברתיות, אתר רשמי
מודעת הסתה פלסטינית/אתר רשמי, רשתות חברתיות

הפיגוע באלעד הוא האחרון בגל הטרור הנוכחי שהחל באמצע מרץ, ובו נרצחו בסך הכל 19 אזרחים ושוטרים. גל הטרור מאופיין בטרור בודדים, ועל כן ההסתה היא כלי ההנעה לפעולה של ההמון. לא בכדי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ציין בנאומו האחרון ליטול סכינים וגרזנים - כפי שנראה בפיגוע האחרון.

"לאנשינו שחיים בתוך מדינת הכיבוש בנגב במשולש בגליל בחיפה וביפו בעכו ובלוד. שכל מי שיש לו רובה שיאחז ברובה שלו ומי שאין לו רובה שיאחז בכל סכין או גרזן שהוא יוכל להשיג ויצא להרוג יהודים", קרא סינוואר ימים ספורים קודם הפיגוע.

אינפוגרפיקות מסיתות כנגד רצח יהודים. רשתות חברתיות, אתר רשמי
פיגוע באלעד. "אקדח וסכין טבחים/אתר רשמי, רשתות חברתיות

אמש פורסם כי אחד הנרצחים בפיגוע באלעד, אורן בן יפתח, הסיע את המחבלים לזירה. בנוסף לבן יפתח, תושב לוד, נרצחו שני תושבי אלעד - יונתן חבקוק ובועז גול. שני בני אדם אחרים נפצעו קשה, ובית החולים בילינסון, שבו מאושפזים השניים, עדכן הערב כי הם יצאו מכלל סכנת חיים.

אינפוגרפיקות מסיתות כנגד רצח יהודים. רשתות חברתיות, אתר רשמי
"אללה ישמור אתכם יא גיבורים"/אתר רשמי, רשתות חברתיות

שני החשודים בביצוע הפיגוע הם אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20, תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין. מאז הפיגוע כוחות הביטחון עורכים חיפושים נרחבים אחר השניים, ואלה מתמקדים באזור שהם ובראש העין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully