וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: ישראלי שהיה בדרכו לעיראק נעצר בביירות - ושוחרר אחרי יומיים

26.6.2023 / 13:27

כלי תקשורת המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי הישראל, שמחזיק גם באזרחות אירופית, הגיע לביירות רק בשביל עצירת ביניים. הוא נלקח לחקירה שנמשכה יותר מ-48 שעות, שבה הודה כי התגורר בישראל ואף שירת בצה"ל. לאחר בירור הפרטים, הרשויות במדינה החליטו לשחררו

נמל התעופה הבינלאומי רפיק אל חרירי בביירות. ויקיפדיה, אתר רשמי
נמל התעופה בבירות/אתר רשמי, ויקיפדיה

שירות הביטחון הכללי של לבנון עצר בנמל התעופה של ביירות ישראלי המחזיק גם בדרכון אירופי ושהיה בדרכו לעיראק - כך דווח היום (שני) בכלי תקשורת במדינה המזוהה עם חיזבאללה. בתום חקירה שנמשכה יותר מ-48 שעות גורש הישראלי מלבנון, והותר לו להמשיך בדרכו, לאחר שהתברר כי הישראלי לא נחת בביירות בכוונה להיכנס ללבנון, אלא עצירת ביניים בדרכו לעסקיו בעיראק.

עוד עלה מהדיווח ב"אל-אחבר" כי במהלך החקירה הודה הנוסע כי הוא מחזיק באזרחות ישראלית, שהתגורר בישראל ושירת בצה"ל וכי יש לו קשרים עם מספר גורמים בכירים ברשויות בישראל. על פי הדיווח, הישראלי גם מבצע עבודות הקשורות בעניינים ממשלתיים. בסופו של דבר, לאחר שלא נמצא שיש לו עניין כלשהו בלבנון, ושיש לו אזרחות אירופית, הוא שוחרר וגורש.

עבודות לשיקום נמל ביירות לאחר הפיצוץ העז שאירע בתחילת אוגוסט 31 באוגוסט 2020. רויטרס
הגעת ישראלים, גם בעלי דרכון זר, למדינות אויב - מסוכנת. נמל בירות/רויטרס

מהמטה לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "הגעת ישראלים, גם בעלי דרכון נוסף זר, למדינות אויב שאסורות להגעה בחוק, מסוכנת ביותר ומהווה הפרה של החוק. הגעה למדינות אלו אסורה גם לצרכי טיסת קונקשן, ואף מחודדת הסכנה והצורך להימנע מטיסות מעל למדינות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully