וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל עיריית טירה נרצח בירי בעיר, בן 35 נורה למוות בריינה

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 12:52

בתקרית בה נורה המנכ"ל עבד אלרחמן קשוע, שאירעה בסמוך לתחנת המשטרה, נפצעו שני גברים נוספים בינוני וקל. בריינה שבגליל נורה למוות גבר כבר 35 בקטטה אלימה. שני מקרי הרצח מביאים את מספר קורבנות האלימות בחברה הערבית ל-155 מתחילת השנה

זירת הרצח הכפול בטירה, 25 בנובמבר 2022/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע נרצח הערב (שני) בירי, סמוך לתחנת המשטרה בעירו. לצדו נורו שני גברים נוספים, כבני 60, שנפגעו בינוני וקל. הפצועים, שאחד מהם הוא חבר מועצה בטירה, הגיעו עצמאית לתחנת המשטרה עם רכבם, ופונו משם לטיפול רפואי. בתקרית אחרת שאירעה באותה השעה נפצע גבר בן 35 מריינה שבגליל באורח אנוש בתקרית אלימה. הרקע לשני האירועים הוא פלילי, והמשטרה פתחה בחקירתם.

שר הפנים משה ארבל פנה לראש הממשלה בעקבות הרצח בטירה בדרישה לערב את השב"כ בחקירה ובמניעת אירועים נוספים. "אי אפשר לעבור לסדר היום", אמר.

"ככל שנתקרב ליום הבחירות לרשויות המקומיות, המצב עלול רק להחמיר. כדי להציל חיים, המשטרה חייבת לעשות את עבודתה ולעצור את ארגוני הפשיעה והאלימות הגואה ביישובים הערבים", קראו אך הבוקר בעמותת "סיכוי-אופוק" והזכירו רצח של עוזר ראש עיר בפורידיס, ירי על מועמד לראשות העיר בנצרת וירי על מאבטח ראש העיר בטייבה.

זירת הרצח הכפול בטירה, 25 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת רצח בטירה, בשנה שעברה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אלה רק כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה, לפקידים, פעילים ונבחרי ציבור שנפלו קורבנות לארגוני הפשיעה", אמרו תוך שציינו כי "נשארו פחות מ- 3 חודשים עד הבחירות המקומיות והתגברות הפשיעה האלימה ביישובים הערבים נראית כמו תסריט ידוע מראש". בעמותה אומרים כי "יש חשש ממשי שארגוני פשיעה שהשתלטו על היישובים, ינסו לנצל את תקופת הבחירות כדי להעמיק את האחיזה שלהם בערים ובכפרים הערבים ולפגוע במי שלא ישתף איתם פעולה או יהווה איום".

"זה לא מעניין אף אחד כשמדובר בערבים", טען בן משפחה של אחד מהפצועים באירוע. "המדינה לא רוצה לטפל בפשיעה, ואם הייתה רוצה - מזמן כבר הייתה עושה את זה. המדינה חזקה, עם כל המשאבים שיש לה, אבל בחברה הערבית זה לא מעניין. כל עוד ערבים הורגים אחד את השני, זה לא מעניין", הוסיף. עוד סיפר על בן משפחתו הפצוע: "הוא איש דת, עזר לאנשים, תמך בנזקקים. רק דברים טובים אפשר להגיד עליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בשבת אירעו שני מקרי רצח בחברה הערבית. בראשון נורה למוות גבר בשנות ה-30 לחייו בכפר דהמש שליד לוד. הגבר הפצוע פונה לבית החולים אסף הרופא באופן עצמאי עם אימו, הפצועה באורח בינוני. מותו נקבע בבית החולים. מהמשטרה נמסר כי היא פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה ובאיסוף של אמצעי תיעוד וממצאים פורנזיים מזירת האירוע.

במקרה השני נורה למוות גבר כבן 22 בטובא זנגרייה שבגליל. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו בדיקות רפואיות וקבעו את מותו במקום. חובש בכיר במד"א יגאל בן עודיז סיפר: "הפצוע שסבל מפציעה חודרת קשה בגופו היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". באירוע נפצע קשה גבר בן 35, שפונה לבית החולים זיו בצפת. המשטרה פתחה בחקירה, ומסרה כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים.

הרצח של מנכ"ל העירייה בטירה העלה את מספר קרבנות הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית ב-2023 ל-155. לפי נתוני עמותת יוזמות אברהם, בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 68 אזרחים ערבים. עם זאת, נתוני יוזמות אברהם אינם כוללים ערבים פלסטינים שנרצחו בישראל, ושחקירת מותם מתנהלת בידי משטרת ישראל אם אינם תושבים או אזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully