וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' יקפיא תקציבים לרשויות הערביות: "הכסף מגיע לארגוני פשע"

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 13:21

שר האוצר התייחס לראשונה להקפאת 200 מיליון השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. לדבריו, גם גורמי המקצוע במשרדו התנגדו למהלך. "אין הצדקה לתת מענק מיוחד לרשויות הערביות"

בווידאו: סמוטריץ' תוקף: "ראשי הערים נלחמים במי שרוצה להוריד את יוקר הדיור"/צילום: לע"מ

שר האוצר בצלאל סמטוריץ' התייחס היום (שני) לראשונה להחלטתו להקפיא את 200 מיליון שקלים שהיו אמורים להגיע לרשויות ערביות. "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"ם ומנסור עבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית", כתב סמוטריץ' במכתב לשר הבריאות משה ארבל שביקש לחכות עם ההקפאה. "התקציבים הללו עוברים פעמים רבות לארגוני פשע וטרור שהשתלטו על המכרזים והתקציבים ברבות מהרשויות הערביות".

מאות המיליונים אותם הקפיא סמוטריץ' הם חלק מ-2.5 מיליארד השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. "הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים. אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות", טען שר האוצר.

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

לדברי שר האוצר, גם גורמי המקצוע במשרד מתנגדים להעברת הכספים. "הם סבורים שאין לתקציב הזה שום הצדקה מקצועית, הם התנגדו לו בממשלה הקודמת והוא הועבר בניגוד לעמדתם", כתב סמטוריץ' במכתב לשר הבריאות. "תקציב המדינה הוא משאב מוגבל וקביעת סדרי העדיפויות התקציביים משקפת תפיסת עולם ערכית וחברתית".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת על החלטת סמוטריץ': "הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, הוא אינטרס של החברה הישראלית כולה ולא רק של הציבור הערבי. ‏הוא אינו מסתכם רק באכיפה משטרתית, אלא מצריך השקעה נרחבת ורצינית בכלל התחומים: חינוך, תשתיות, רווחה ועוד. ההחלטה בעלת הניחוח הגזעני של שר האוצר למנוע 200 מיליון שקל, שכבר הובטחו, לרשויות הערביות - היא פגיעה לא רק בהן, אלא בחברה הישראלית כולה. ‏נתניהו חייב להתערב ולא לאפשר לחנוק את הרשויות הערביות המדממות ממילא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully