וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 מקרים, 22 נרצחים: אוגוסט המדמם של החברה הערבית

160 ערבים נרצחו מתחילת השנה, כשבתקופה המקבילה אשתקד המספר לא חצה את ה-70. השיא היה אמש, בטבח באבו סנאן שארבעה בני אדם נורו בו למוות. המפכ"ל הגיע לזירה והבהיר כי "משטרת ישראל כולה" מושקעת בסוגיה, אבל זה כאילו היא איבדה שליטה במצב

ארבעה מחוסרי הכרה באירוע ירי בגליל המערבי/מערכת וואלה!

השנה הזו החברה הערבית מדממת במיוחד - האלימות גואה, הנשק הלא חוקי שוטף את הרחובות וכמעט בכל יום שומעים על עוד רצח, עוד רצח ועוד אחד - וכמות הנרצחים כבר חצתה את ה-150. בממוצע מדובר על כ-20 נרצחים בכל חודש מתחילת השנה, כשהשיא הגיע באוגוסט עם 18 מקרים, שבהם נרצחו 22 בני אדם, בהם גם המקרה האחרון של הטבח באבו סנאן.

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה בצפון שבה נרצחו ארבעה הגברים אמש (שלישי) וטען כי "משטרת ישראל כולה מושקעת בפעילות במגזר הערבי, בתוך היישובים עם כל הכוחות והיחידות". לא רק זאת, שבתאי אף סיפר כי המשטרה יודעת על 140 סכסוכים פעילים של ארגוני פשיעה, ואף סיכלה יותר מ-50 ניסיונות חיסול. אך כאן נשאלת השאלה: אם זה כך - למה המצב נראה כאילו היא איבדה שליטה?

1 באוגוסט - כפר קרע

הרצח הראשון של החודש העקוב מדם היה כבר ב-1 באוגוסט, אז נורה למוות בכפר קרע צעיר בן 18, לית' ערביד. הוא היה הנרצח ה-140 של השנה כשבאותה תקופה אשתקד נרצחו 66 בני אדם בלבד. באירוע נפגעו שני צעירים נוספים, בני 24 ו-26.

עוד בוואלה!

משפחתו של רפאל בן ה-4 שנדרס למוות נגד בתה של הנהגת: "פעלה לשיבוש החקירה"

לכתבה המלאה
אוגוסט המדמם בחברה הערבית. מספר מקרי הרצח במגזר הערבי בחודש אוגוסט 2023. נכון ל-23 באוגוסט. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
אוגוסט המדמם בחברה הערבית. מספר מקרי הרצח במגזר הערבי בחודש אוגוסט 2023. נכון ל-23 באוגוסט/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

3 באוגוסט - נחף

המקרה הבא היה יומיים בלבד לאחר מכן, ב-3 באוגוסט בנחף שבצפון. פלסטין מטר, בן ה-46 נורה למוות בעת שהיה ברכבו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי, אך מותו נקבע בדרך לבית החולים. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים, שכן הנרצח היה מוכר למשטרה.

פלסטין מטר, בן 46 מנחף, קורבן הרצח ה-141 בחברה הערבית ב-2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פלסטין מטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

5 באוגוסט - שועפאט

הרצח הבא התרחש גם במרחק של יומיים בלבד מהאחרון. במהלך קטטה נרצח צעיר בן 22 באזור מחנה הפליטים שועפאט. הוא הובא לנקודת חבירה עם צוות רפואה, שנאלץ לקבוע את מותו במקום. בנוסף, פונו שלושה פצועים במצב קשה - נער בן 14, צעיר כבן 20 וגבר כבן 30.

6 באוגוסט - מוקייבלה

יממה לאחר מכן נמצא עבדאללה סעדי בן ה-76 ללא רוח חיים במוקייבלה שבגלבוע כשהוא כפות. על פי החשד, מדובר בשוד שהסתבך. סעדי עמד להינשא בקרוב שוב, לאישה צעירה, ובכפר חושבים שאולי השודדים סברו שיש אצלו זהב רב שיועד למשפחת הכלה.

עבדאללה סעדי, בן ה-76 שנכפת ומת במהלך שוד בביתו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עבדאללה סעדי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

8 באוגוסט - שפרעם

שחקן הכדורגל לשעבר, איהם אבו סאלח בן 19 משפרעם, נורה למוות בעיר. אבו סאלח, ששיחק עד לפני כשנתיים במועדון הכדורגל איחוד בני שפרעם, לאחרונה נעצר בדובאי בחשד למעורבות בניסיון התנקשות של ישראלי אחר על רק הסכסוך בין משפחות הפשיעה ח'אלדי וסואעד.

9 באוגוסט - רהט

ב-9 באוגוסט נורו למוות שני צעירים, איבראהים נידאל שייח' אל-עיד ושריף אניס שייח' אל-עיד בשנות ה-20 לחייהם, ברהט בזמן שנסעו במכונית בכביש 40. הם פונו לבית החולים סורוקה במצב אנוש וקשה - שם נקבע מותם. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך פלילי בין משפחות מרהט, כשעל פי ההערכה, מדובר בנקמת דם על רצח שאירע בעיר כחודשיים קודם לכן.

איהם אבו סאלח, שחקן כדורגל בן 19 משפרעם, נורה למוות. 8 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איהם אבו סאלח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

15 באוגוסט - נחף ונוף הגליל

אחרי כמה ימים של "הפסקה" נרצחו שני בני אדם. נורה למוות תושב נחף, בן 52. המשטרה הוזעקה למקום ועם פתיחת החקירה על החשד שמדובר בסכסוך פלילי. לאחר מכן תושב נוף הגליל בן 43 נמצא ללא רוח חיים ברחוב, חשוד נעצר.

16 באוגוסט - ג'סר א-זרקא

יום לאחר מכן נורה למוות דיב ג'ורבאן בן ה-50 בג'סר א-זרקא. "ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה", סיפר אז פרמדיק מד"א יוסף נהרין. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

דיב ג׳ורבאן. 16 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיב ג'ורבאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

18 באוגוסט - זרזיר וכפר קרע

שוב הפרש של יומיים בין המקרים, שגבו הפעם שני קורבנות. ראמי עסלי, בן 38, נורה למוות בכפר קרע. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי, אולם בסופו נאלץ לקבוע את מותו. כמה שעות לאחר מכן נורה למוות ראאד גריפאת, בן 23, ביישוב זרזיר שבעמק יזרעאל.

19 באוגוסט - כפר דהמש וטובא זנגרייה

היום לאחר מכן גבה שוב שני קורבנות - גבר כבן 30 נורה למוות בכפר דהמש שסמוך לוד. הוא פונה באופן עצמאי לבית החולים, שם נקבע מותו. אחרי כן נורה למוות צעיר בן 22 בטובא זנגרייה שבגליל. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו בדיקות רפואיות ונאלצו לקבוע את מותו במקום.

21 באוגוסט - טייבה וריינה

שוב יומיים, שוב שני קורבנות. מנכ"ל עיריית טייבה, עבד אלרחמן קשוע, נורה מוות סמוך לתחנת המשטרה בעירו. במקביל גבר בן 35 נורה למוות בתקרית אלימה בריינה. הרקע לשני האירועים פלילי, והמשטרה פתחה בחקירתם.

22 באוגוסט - אבו סנאן

ארבעה גברים נורו למוות באבו סנאן שבגליל המערבי. הארבעה נמצאו במבנה ארעי במטע חקלאי שביישוב, כשהם ירויים בראשם ומחוסרי הכרה. אחד מהנרצחים הוא ראזי סעב בן ה-53, המתמודד לראשות המועצה המקומית בבחירות הקרובות. עם זאת, במשטרה הבהירו כי אין קשר בין המקרה להתמודדותו. לצידו, נרצחו בני דודו של סעב: זהר אל דין סעב בן ה-45 ואמיר סעב בן ה-28. הנרצח הרביעי הוא סלמאן חלבי בן 66 מכפר ירכא.

23 באוגוסט - לקייה

שעות לאחר מציאת הגופות באבו סנאן שבצפון, הובא על ידי אביו לתחנת משטרת עיירות בדרום צעיר, בן 18, פצוע מדקירה. הוא פונה למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה ונמצאה זירה שבה ככל הנראה התרחש האירוע. לאחר מכן גם התברר כי הנרצח הוא תושב השטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully