וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח אבו סנאן: ארבעה נורו למוות בגליל המערבי - בהם מועמד לראשות המועצה

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 0:32

הארבעה, בני 50-30, נמצאו במטע חקלאי, כשהם ירויים בראשם וללא סימני חיים. בין הנרצחים ראזי סעב, מתמודד לראשות המועצה המקומית וקצין מג"ב לשעבר, ושני בני דודו. המפכ"ל שבתאי הגיע למקום וטען שעל פי החשד, אין קשר לבחירות הקרבות. הנשיא הרצוג: "זה מצב חירום לאומי"

ארבעה מחוסרי הכרה באירוע ירי בגליל המערבי/מערכת וואלה!

ארבעה גברים נורו היום (שלישי) למוות ביישוב אבו סנאן שבגליל המערבי. הארבעה נמצאו במבנה ארעי במטע חקלאי שביישוב, כשהם ירויים בראשם ומחוסרי הכרה, וצוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותם. אחד מהנרצחים, על פי דיווחי תושבים המקום, הוא ראזי סעב בן ה-53, המתמודד לראשות המועצה המקומית בבחירות הקרובות. לצידו, נרצחו בני דודו של סעב: זהר אל דין סעב בן ה-45 ואמיר סעב בן ה-28. הנרצח הרביעי הוא סלמאן חלבי בן 66 מכפר ירכא.

המשטרה הגיעה לזירת הירי ופתחה בחקירה. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת הרצח, ועורך סקירה עם מפקד מחוז החוף, ניצב דני לוי. לא נמצא קשר בין הרצח לבחירות המקומיות, ונכון לשעה זו כל כיווני החקירה נבדקים. בנוסף, עוד לא ברור מתי התרחש הרצח - ובמשך כמה זמן הארבעה נותרו במקום לפני שנמצאו.

גאזי סעב, אב לארבעה - שני בנים ושתי בנות, ונשוי לפרופסור חורייה סעב, בעלת דוקטורט בחינוך. סעב לשעבר קצין משטרה לשעבר בדרגת רב-פקד, שירת שנים ארוכות במשמר הגבול. זו מערכת הבחירות השלישית לראשות המועצה המקומית בה הוא מתמודד. אנואר סעב, בן דודו, סיפר לוואלה!: "זה מטורף. המשפחה בהלם מוחלט. אנחנו לא יודעים שום דבר על האירוע".

בעקבות ההודעה על הרצח של ארבעה בני אדם באבו סנאן, עלה מספר קרבנות הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית ב-2023 ל-159. ע"פ נתוני עמותת יוזמות אברהם בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 68. אלא שנתוני יוזמות אברהם אינם כוללים ערבים פלסטינים שנרצחו בישראל ושחקירת מותם מתנהלת בידי משטרת ישראל אם אינם תושבים או אזרחי ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית.

ראזי סעב, מועמד לראשות מועצת אבו סנאן, שנורה למוות. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ראזי סעב, מועמד לראשות מועצת אבו סנאן, שנורה למוות/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023. מד"א, אתר רשמי
ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023/אתר רשמי, מד"א
ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023. מד"א, אתר רשמי
ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023/אתר רשמי, מד"א

"מדובר באירוע קשה. במקום הייתה המולה רבה. ארבעת הנרצחים, בגילאי 30 עד 50, שכבו בשטח חקלאי כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם", דיווחו חובשי מד"א רועי וישניה ואילן לוין, שהגיעו למקום.

בעקבות הטבח, שיח מואפק טאריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, הודיע על כינוס מפגש חירום שייערך הערב במתחם קבר הנביא חאדר בכפר יאסיף. טאריף קרא לכינוס חירום של הממשלה עקב הרציחות בחברה הערבית: "זה פשע נתעב ומעשה טרור שחצה את כל הקווים האדומים והשחורים וגבה חייהם של ארבעה אזרחים. זו שעת חירום לאומית, כפי שמתכנס הקבינט בעקבות מעשי טרור ומורה על צעדי תגובה, כך יש לעשות הערב. הממשלה צריכה להתנכס במיידי והלציג לציבור תוכנית חירום לביצוע מיידי", הודיע טאריף.

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית והביע את השתתפותו בצער משפחות הנרצחים והעדה כולה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב לידיעה על הטבח וטען כי הרציחות בחברה הערבית הן "מצב חירום שמחייב צעדים נחושים של המדינה כדי למגר את הפשיעה והאלימות, ולמנוע את אבדן החיים". במצב הנוכחי, לפי הרצוג, "כל אזרח בחברה הערבית בישראל חי היום בפחד נורא, באבל כבד ובחרדות איומות".

יושב ראש המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, מתח ביקורת קשה על חוסר טיפולם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתופעת האלימות בחברה הערבית: "ארבעה נרצחים, ארבע משפחות אבלות - וראש הממשלה משאיר את הטיפול באתגר הלאומי שמולנו בידי בן גביר. ‏החברה הערבית בקריסת מערכות. נדרשת מדיניות נחושה ואחראית של הממשלה כולה שתגובה בפעולות בשטח.‏ אי אפשר להשאיר אתגר לאומי בסדר גודל כזה בידיו של בן גביר. נתניהו - האחריות עלייך".

ארבעה מחוסרי הכרה באירוע ירי בגליל המערבי 22 באוגוסט 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת הירי/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רק מתחילת השבוע, נרצחו 13 בני אדם מהחברה הערבית.

אתמול, נרצח מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, בעוד מקרה המצטרף לתופעת האלימות המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 159 בני אדם.

לצד הרצח של אלרחמן קשוע, נרצח גם אופנוען חמוש בריינה, רימון הושלך לעבר ביתו של ראש העיר רהט, ובוצעו ניסיונות רצח בפוריידיס, בדלית אל כרמל, בערערה ובקרית ים - כשמטען נפץ הוטמן תחת רכבו של צעיר מאום אל פחם.

ביוני, חמישה צעירים נורו למוות בכפר יפיע, הסמוך לנצרת, ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני. אירוע הירי היה סמוך לעסק לשטיפת מכוניות, ובצמוד אליו עלה רכב באש, ולא דווח על נפגעים. חמישה מהפצועים נפצעו אנוש ופונו לבית החולים האנגלי בנצרת, שם קבעו את מותם. בין חמשת הנרצחים נעים מרג'יה, בעל העסק לשטיפת מכוניות בו התרחש הירי, ראמי מרג'יה, בן דודו של נעים, לואי אבו רג'אב, מוחמד כנאנה ואיברהים שחאדה.

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully