וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יצא בישיבת הקבינט נגד המתקפות מהקואליציה נגד בכירים בצה"ל

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 18:43

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני הוקדמה בעקבות רצף הפיגועים, ובצל הביקורת של שרים על גלנט ובכירי הצבא. במהלך הדיון הזהיר גלנט מהתקפות של מתנחלים, בן גביר ענה: "השתגענו". נתניהו: מותר למתוח ביקורת, השתלחויות הן דבר לא מקובל

נתניהו לצד גלנט בזירת הפיגוע: אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור שמכוונת ע"י איראן/מערכת וואלה!

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס היום (שלישי) לדיון מיוחד בעקבות גל הטרור וההסלמה הביטחונית בגדה המערבית, ברקע לחץ של שרי הימין הקיצוני בממשלה להחריף את מדיניות התגובה לפיגועים ביהודה ושומרון. ישיבת הקבינט היתה אמורה להתכנס רק בחודש הבא והוקדמה בעקבות רצף הפיגועים האחרונים, אך גורמים מדיניים העריכו כי היא נועדה בעיקר ל"שחרור קיטור" של התסכול והביקורת הפוליטית מתוך הממשלה.

על פי בכיר ישראלי, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא במהלך ישיבת הקבינט נגד ההתקפות וההתנגחויות מצד חברי כנסת ואישי ציבור אחרים נגד בכירים בצה"ל, והדגיש כי ניתן למתוח ביקורת אך התקפות והשתלחויות הן דבר לא מקובל.

בתום הישיבה שחררה לשכת רה"מ הודעה לפיה: "הקבינט קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון. הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל".

כינוס הקבינט המדיני ביטחוני
4.6.23. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הקבינט המדיני ביטחוני, יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הקבינט התכנס ברקע ביקורת קשה שנמתחה בימים האחרונים מתוך הקואליציה על שר הביטחון יואב גלנט וצמרת צה"ל. שרים וח"כים בעוצמה יהודית ובציונות הדתית מפנים לעבר השר ומערכת הביטחון אצבע מאשימה לאחריות על ההסלמה בגדה ומעלים דרישות שונות להקשחת מדיניות התגובה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר אתמול שהמדיניות של גלנט "רכה", דרש בקבינט צעדים חריפים יותר כמו הטלת סגרים וכתרים על ערים פלסטיניות, הקמת מחסומים ושלילת היתרי כניסה של עובדים פלסטינים, וחידוש מדיניות הסיכולים הממוקדים. בנוסף, בן גביר העלה דרישה להחמרת תנאי האסירים הביטחוניים בכלא כתגובה לפיגועים, כמו הוצאת ערוצי הטלוויזיה ולבטל את השיוך הארגוני, כך שתאי האסירים לא יחולקו לפי השתייכות לארגוני טרור.

במהלך הישיבה פרץ עימות בין השר בן גביר ושר הביטחון גלנט סביב פשיעה לאומנית יהודית והמתקפות של חברי הקואליציה על צמרת הפיקוד הבכיר בצבא. גלנט אמר: "יש סכנה של חיכוך וצריך לשים לב לזה. פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע".

לדבריו של שר הביטחון, בתקופה כזו פשיעה לאומנית מהצד היהודי מביאה להסטת משאבים - מבינים את זה בצד השני וזה מוביל לפעולות טרור. גלנט תקף את בן גביר לאחר שזה טען כי צה"ל אינו מגן מספיק על צירי התנועה בגדה: "החיילים האלה מגנים על הצירים בהם נוסעים חברי הכנסת שאחר כך הולכים לאולפנים ותוקפים אותם", אמר גלנט.

בן גביר השיב: "אני מרגיש בסרט דמיוני. נרצחו אנשים, אמא לעיני הבת שלה, לפני כמה ימים אבא ובנו ואתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, סכנת הפשיעה הלאומנית. השתגענו? אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו. הדיון כאן הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים אופרטיביים, מה אנחנו עושים נגד הטרור ולא להתעסק בתפל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
איתמר בן גביר
יואב גלנט. אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90, עיבוד תמונה
התעמתו בישיבה. גלנט ובן גביר/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90

בצל הוויכוח בין השר לביטחון לאומי לשר הביטחון, מקור ביטחוני אמר לוואלה! כי נציגי מערכת הביטחון המליצו לקבינט להמשיך במדיניות של בידול בין האוכלוסייה הפלסטינית הכללית שלא מעורבת בטרור לבין הגורמים שמעורבים בטרור.

במקביל, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' פועל לקדם תוכנית נרחבת בהיקף של מאות מיליוני שקלים לחיזוק ועידוד ההתנחלויות, שבין השאר תעביר תקציבים להכשרת מאחזים ותעודד מעבר מתיישבים חדשים ליהודה ושומרון, ולוחץ לאשר את התוכנית בהקדם גם כתגובה לגל הטרור.

סמוטריץ' מעונין להביא את התוכנית לאישור הממשלה כבר בשבוע הבא אך עדיין לא ברור אם היא אכן תהיה על סדר היום שכן עדיין לא הושלמה עליה העבודה המקצועית של כל המשרדים וראש הממשלה טרם נתן את דעתו לאספקטים המדיניים של התוכנית שעלולים לעורר ביקורת בינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully