וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה מדמם בחברה הערבית: בן 18 נרצח בכפר קרע, בן 43 נפצע קשה בשפרעם

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 8:27

לית' ערביד הוא הקורבן ה-140 בחברה הערבית מאז החלה השנה. שני צעירים נוספים, בני 24 ו-26 נפצעו גם הם בתקרית, האחד קשה והשני קל. מוקדם יותר, בן 43 נפצע קשה לאחר שנורה במכולת בשפרעם. הרקע לשני האירועים - פלילי

בווידאו: סיכול רצח שני מתחילת השבוע: חמוש באקדח נעצר בצפון בדרכו להתנקשות/דוברות משטרת ישראל

לית' ערביד, צעיר בן 18 נורה הלילה (שני) למוות באירוע ירי בכפר קרע, הממוקם במחוז חיפה, מזרחית לחדרה. שני צעירים נוספים, בני 24 ו-26 נפצעו גם הם במהלך התקרית, האחד במצב קשה והשני במצב קל. צוותי הרפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של ערביד כבר במקום, בעוד שני הפצועים הנוספים פונו להמשך טיפול בבית החולים הלל יפה שבחדרה.

מאוחר יותר, המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ומסרה כי הרקע לאירוע הינו פלילי. בעקבות הרצח בכפר קרע, עלה מספר קורבנות הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית בשנת 2023 ל-140. על פי נתוני עמותת "יוזמות אברהם", בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 66. אלא שנתוני יוזמות אברהם אינם כוללים ערבים פלסטינים שנרצחו בישראל ושחקירת מותם מתנהלת בידי משטרת ישראל אם אינם תושבים או אזרחי ישראל.

מוקדם יותר הערב, גבר בן 43 נפצע באורח קשה לאחר שנורה במכולת בשפרעם. צוותי רפואה הוזעקו למקום ופינו אותו לבית החולים רמב"ם שבחיפה. כעבור זמן מה, המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע והבהירה כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך מתמשך בין עבריינים. מבית החולים רמב"ם נמסר כי הפצוע הועבר לניתוח, כשהוא סובל מפגיעת ראש.

לית' ערביד, הנרצח ה-140 בחברה הערבית. מבזקי רעם בטלגרם, רויטרס
לית' ערביד, הנרצח ה-140 בחברה הערבית/רויטרס, מבזקי רעם בטלגרם

ביום חמישי האחרון, אדהם זיוד, גבר בן 38, נורה למוות באום אל-פחם על ידי אלמונים שנמלטו מהמקום. צוות מד"א שהוזעק לזירה איתר אותו עם פצעי ירי, ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו במקום.

הרקע למקרה הוא סכסוך ארוך ימים בין משפחות בעיר, שכבר גבה נרצחים רבים. אשתו של זויד, היא אחותו של אחד המעורבים. בעיר סיפרו כי המשפחה במקור משטחי הרשות הפלסטינית, וזויד הוא פועל בניין שאינו מוכר למשטרה. הירי בוצע סמוך לביתו, ורכב המתנקשים נמצא בתוך זמן קצר נטוש ועולה באש בנקודה אחרת באום אל-פחם.

ביום ראשון הבא כך יצוין, יתקיים "מצעד המתים" בתל אביב, במהלכו צפויים לצעוד אלפים מהחברה הערבית, מכיכר הבימה ועד מוזיאון תל אביב, במחאה נגד אוזלת היד של הממשלה והמשטרה בטיפול באלימות בחברה הערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully