וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של רפאל בן ה-4 שנדרס למוות נגד בתה של הנהגת: "פעלה לשיבוש החקירה"

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 8:28

משפחתו של רפאל בן ה-4 שנדרס למוות זעמה לאחר האירוע על הפרקליטות שהחליטה לא להגיש כתב אישום נגד היידי פסלר, למרות שהייתה לטענתם ברכב בעת התאונה. אולם כעת, לאחר שבפרקליטות שללו את הטענה מכל וכל - במשפחת אדנה דורשים להעמידה לדין על שיבוש החקירה

בווידאו: הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023/שלומית תמיר

לאחר שפרשת דריסתו למוות של הילד רפאל אדנה בן ה-4 עלתה לכותרות והופצה ברשת עם זעם רב על התנהלות הפרקליטות, בני משפחת אדנה ופעילי המחאה טענו שהיידי פסלר, הבת של הנהגת החשודה, הייתה גם ברכב הדורס אך לא יוגש נגדה כתב אישום - טענה שככל הנראה התבססה על מעמדה של פסלר כרופאה והחשד שיש לה השפעה ויחס שונה מהמשטרה והפרקליטות. אולם כעת, המשפחה ומובילי המחאה משנים את טענותיהם כלפי פסלר.

לאחר שהפרקליטות והמשטרה הבהירו שאין ספק שהיידי פסלר לא הייתה ברכב בזמן התאונה, אלא נחשדה בתחילת החקירה רק מאחר והרכב בבעלותה ולאחר שפורסם בוואלה! כי יש בידי הפרקליטות ממצאים כמו עד ראייה, איכוני טלפונים ותיעוד ממצלמה ובהמשך אף אושר על ידי הפרקליטות - עו"ד רוני אלוני סדובניק, שמלווה את משפחת אדנה, מסבירה שהחשד שלהם כלפי היידי שונה כעת - לטענתם ד"ר היידי פסלר פעלה לשיבוש חקירת מותו של בנם היקר.

"עכשיו אנחנו דורשים לבדוק מחדש את המעורבות של הבת בתאונה", הסבירה עו"ד סדובניק, "אנחנו עדיין חושדים שהיא עזרה לשבש את החקירה. גם בפרוטוקול של הרשעה קודמת של קרול בתחום התעבורה, נמצאים ציטוטים של היידי בדיון - כשהייתה באולם וגם אז סנגרה על אמא שלה, אמרה שהיא מבוגרת ומבולבלת ושהיא עולה חדשה ולא מכירה את התמרורים בישראל".

רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

מחקירת המשטרה עלה שלאחר התאונה, קרול התקשרה לבתה וסיפרה לה שעשתה תאונה עם אופנוע. בתה השיבה לה שילכו בהמשך לתקן את הרכב במוסך. "אם היא אמרה להיידי שהיא עשתה תאונה, למה היידי לא אמרה לה שהיא צריכה לחזור ולבדוק?" ציינה עו"ד סדובניק. "אנחנו בהחלט חושבים שהמעורבות של הבת מעוררת הרבה שאלות שבכלל לא נבדקו בחקירה. אם הם ידעו שיש שיחת טלפון מיד אחרי התאונה. האם המבוגרת התקשרה לבת שלה והן ניהלו שיחה מאוד ארוכה של 7 דקות, זה ים של זמן. על מה הן דיברו ישר אחרי התאונה? על שהיא חושבת שהיא נפגעה מאופנוע? למה המשטרה לא ערכה בין הבת לאמא עימות?".

עורכת הדין אף טוענת לטיפול מפלה של המשטרה: "אפשר לפנות לקרוא את הכרעת הדין הפלילי בהכרעה של טל מור שפגע בשניאור חשין, אפשר לראות איזו עבודה משטרתית נעשתה שם. למה במקרה של רפאל זה לא היה ככה?".

לפי כתב האישום, בכוונת הפרקליטות להאשים את האם קרול בעבירת הפקרה, אולם משפחתו של רפאל ועורכת הדין שמלווה אותם דורשים להחמיר את העבירה של הנהגת החשודה ולהאשימה בעבירת גרימת מוות. בפרקליטות טוענים שהוחלט להאשים אותה רק בהפקרה לאחר שבוחני התנועה קבעו שהתאונה הייתה בלתי נמנעת, כלומר, שלא הייתה לנהגת אפשרות להימנע מהתאונה. הבוחנים קבעו בהתאם לגרסת הסבא, שהילד היה על הכביש פחות מחצי שניה לפני שפגעה בו החשודה עם רכבה.

הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד קבעו הבוחנים כי התאונה לא התרחשה במעבר חציה, אלא בכביש שבו קיים אי תנועה עם צמחייה. כמו כן, נמצא שהנהגת נהגה במהירות המותרת בחוק, כ- 55 קמ"ש. מנגד, עו"ד סדובניק טענה שהחקירה של בוחני התנועה הייתה רשלנית ולא מבוססת היטב. "הם הגיעו באיחור מטורף לזירה, הם לא סגרו אותה, מלא אנשים הסתובבו בתוך הזירה, הבוחן תנועה לא היה יכול לקבוע אם היא נסעה מהר או לאט", אמרה סדובניק.

ביקורת נוספת של משפחת אדנה מופנית כלפי משטרת ישראל על מה שהם רואים כיחס מזלזל בהתנהלות המשטרה בחקירת האירוע: "זאת עובדה שעדותו של הסבא טמיר, נגבתה לראשונה בצורה מסודרת כמו שצריך לעשות רק לאחר שאני כעו"ד נכנסתי לתיק", מסרה סדובניק, "זה הגיוני שרק חודש וחצי אחרי התאונה גבו עדות ממנו? למה המשטרה לא בדקה את התיק הקודם שלה? הם גם לא בדקו מה המצב הבריאותי של הנהגת - אישה בת 80 שפוגעת בשלושה בני אדם ואומרת שלא ראתה אותם לא לפני, לא בזמן ולא אחרי הפגיעה".

"משהו לא בסדר בראייה שלה לא? האם היא צריכה משקפיים? אף אחד לא בדק את זה. בדקו אם היא שתתה אלכוהול לפני שהיא נהגה? כמו שבדקו לאספה. ועוד נקודה אחת זה שבפעם הראשונה שהפרקליטות היו איתי בקשר, הפרקליט אמר לי במפורש שאין צילומי אבטחה", הוסיפה סדובניק.

רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

מהפרקליטות נמסר בתגובה שההודעה על סגירת התיק שנשלחה למשפחה היא בעניינה של הבת של החשודה בלבד. כלומר, מדובר בהודעה אוטומטית שנשלחת לאחר סגירה של תיק במערכת. אולם היא נשלחה, לטענת הפרקליטות, רק לאחר שנערכה פגישה עם המשפחה ובה הובהר כי התיק כנגד הבת עתיד להיסגר. כלומר, ניתנה הודעה למשפחה עוד לפני סגירת תיק זה.

עוד טענו בפרקליטות כי התיק הגיע עם הסרטונים שנתפסו מהמצלמות באזור התאונה אולם ללא דוחות צפייה, ולכן נשלח מיד להשלמת חקירה. בתיק יש כ-11 מצלמות שתיעדו את האזורים הסמוכים לזירת התאונה. מקום התאונה עצמו לא נקלט במצלמות לכן התאונה לא תועדה. בנוגע ללקיחת עדותו של הסבא של רפאל, בפרקליטות הגיבו שעדותו הראשונה של הסבא נלקחה ביום בו התרחשה התאונה.

עו"ד סדובניק הוסיפה שהמשטרה והפרקליטות לא העניקו ליווי ראוי למשפחת אדנה בעוד הם היו מצויים בבלבול רב: "התחושה היא שלא היה שום מידע שנמסר בצורה מסודרת למשפחה והתירוץ שלא נתנו פרטים למשפחת הקורבן כדי לא לפגוע בחקירה, זה תירוץ עלוב שעבר זמנו והוא לא מתאים לסוג כזו של עבירה פלילית כי היא מצולמת ויש תוצאה של גופה, זה לא כל כך מורכב. אין כאן עדים שצריך לשמור שלא תשתבש החקירה".

הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023/פלאש 90, אבשלום ששוני

"החקירה התנהלה בצורה רשלנית לחלוטין ובזלזול רב", הוסיפה סדובניק, "עובדה שהחוקר נתן שלושה שבועות אחרי התאונה בידיה של המשפחה מסמך שכתוב בו עדיין השם של הנהגת את היידי פסלר. למה הטעו אותם? כל הזמן אמרו לנו שהיא בת 70, והיא בכלל בת 80. הם אמרו לנו שאין לה עבר פלילי, יש לה עבר פלילי חמור. למה הם שיקרו לנו?".

משפחת אדנה משוכנעת שללא המחאה והרעש שהם נאלצו ליצור, הם לא היו מקבלים תשובות: "רק מאז שהתחילה המחאה התקשורתית והציבורית, אנחנו מרגישים שסוף כל סוף מתחילה לצאת האמת והפרטים האמתיים מתחילים סוף סוף להתגלות לנו אט אט" אמרה עו"ד סדובניק. מחר הם מתכוונים לשוב ולהפגין בצומת קפלן. רק כך הם מאמינים שיקבלו יחס ראוי וידאגו שהדין ימוצה עם מי שהרגה את בנם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully