וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים בגובה 274 מטר: מבצע צבאי לחילוץ תלמידים מרכבל בפקיסטן

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 15:26

שבעה תלמידים ומורה שהיו בדרכם לבית ספר במחוז הררי בצפון-מערב המדינה לכודים שעות ארוכות אחרי שאחד הכבלים נותק. שני מסוקים שהוזנקו לאזור נזהרים שלא לפגוע בכבל שנותר, וכוחות מיוחדים פועלים לחלץ אותם בשלום

פעולות לחילוץ תלמידים ברכבל בפקיסטן/טוויטר

כוחות צבא בפקיסטן מנסים לחלץ היום (שלישי) שבעה תלמידים ומורה הלכודים ברכבל בגובה 274 מטר במחוז ההרי בצפון-מערב המדינה. לפי הרשות הלאומית לניהול אסונות בפקיסטן, הם היו בדרכם לבית הספר בפרובינציית חייבר פחטונחווה כשאחד מכבלי הרכבל נתקע.

גורם ביטחוני, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי כוחות מיוחדים, המיומנים בפעולות בתוואי שטח מורכבים, מעורבים ב"מבצע מסוכן ומסוכן ביותר" לחילוץ הילדים. "צבא פקיסטן עושה את כל המאמצים כדי לחלץ את הלכודים ברכבל".

סגן נציב המחוז, טנוויר או-רחמן, אמר כי מסוק סיור צבאי הגיע ראשון למקום, והמתין למסוק גדול שבו היה די מקום עבור כל הלכודים. הוא אמר כי צוותי ההצלה נתנו לנוסעים תרופות נגד בחילות בעקבות דיווחים על ילדים שהקיאו, והוסיף כי הלכודים קיבלו גם תרופות הקשורות ללב.

לדבריו, המסוקים יישארו באוויר עד להשלמת פעולת החילוץ שכן הורדתם גרמה לכבל שנותר מחובר לנוע יותר מדי. הרכבל מחבר בין שני יישובים באזור ופועל על שני כבלים, שאחד מהם נותק.

רכבל עם תלמידים שנתקע בחייבר פחטונחווה, פקיסטן, 22 באוגוסט 2023. רויטרס
נתקעו ברכבל בדרך לבית הספר/רויטרס

אחד הנוסעים סיפר לכלי התקשורת המקומי גאו ניוז כי שניים מהילדים איבדו לסירוגין את הכרתם. הנוסע, שהזדהה רק בשם גולפראז, קרא לרשויות לפעול במהירות כדי לחלץ אותם. לדבריו, לתלמידים, בני עשר עד 15, אין אפילו מים לשתייה.

לשכתו של ראש ממשלת פקיסטן הזמני, אנואר אול-חק קאקר, מסרה כי הוא הורה לסגור באופן מידי את כל הרכבלים הרעועים במדינה ולבחון את תנאי הבטיחות בהם. ילדים רבים המתגוררים בחלקים מרוחקים והרריים בפרובינציה מסתמכים על רכבלים כדי להגיע לבית הספר ולחזור ממנו. חלקם לא מתוחזקים כנדרש ועלולים להוות סכנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully