וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי ליד חברון: אישה נרצחה, גבר נפצע קשה

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 14:15

שני ישראלים, בשנות ה-40 לחייהם, נפגעו בכביש 60 מירי מרכב חולף. מותה של האישה, בת שבע ניגרי, נקבע במקום, הגבר פונה לבית החולים סורוקה. מצוד אחר המחבלים, צה"ל הקים מחסומים באזור. האירוע התרחש לעיניי ילדה בת 12, בתה של הנרצחת, שהייתה במכונית ויצאה ללא פגע

בוידאו: פיגוע ירי ליד חברון: אישה נרצחה, גבר נפצע קשה/שלומי הלר

אישה בת 40 מבית חג"י, בת שבע ניגרי, נרצחה היום (שני) וגבר בן 39 נפצע באורח קשה בפיגוע ירי מרכב חולף בכביש 60 סמוך לדרום הר חברון. מצוד מתנהל אחר המחבלים, שנמלטו מהמקום, צה"ל הקים מחסומים באזור. צוותי רפואה שהגיעו לזירה מצאו את האישה, אם לשלוש בנות, במצב אנוש ונאלצו לקבוע את מותה במקום, הגבר פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. האירוע התרחש לעיניי ילדה בת 12, בתה של הנרצחת, שהייתה במושב האחורי ויצאה ללא פגע.

מהמועצה המוקמית אפרת נמסר: "בת שבע שגדלה באפרת היא אם לשלוש בנות והייתה גננת מוערכת ואהובה על הילדים ועל ההורים". ראש המועצה, עודד רביבי, הוסיף כי "ליבנו יחד עם משפחת רביד, אין מילים שיכולו להביע כמה גדול הכאב וכמה תחסר לילדים שכבר ציפו לראות שוב את הגננת שאהבו כל כך. יחד עם עובדי המועצה כולם אנו פועלים כדי ללוות את המשפחה ולהערך פדגוגית כדי ללוות את הילדים".

הפרמדיקים של מד"א נתנאל יאמין ואלישיב אמתי, והחובש בניה וינברגר סיפרו: "הגענו מהר למקום וחברנו לכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בנפגעים. ראינו גבר ואישה כבני 40 עם פצעי ירי, הוציאו אותם מחוץ לרכב כשהאישה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי קשים, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצעי ירי בגפיים העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ויחד עם כוח רפואה של צה"ל פינינו אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו קשה".

בת שבע נגרי. דוברות אפרת, אתר רשמי
הנרצחת בפיגוע, בת שבע נגרי/אתר רשמי, דוברות אפרת
פיגוע ירי בכיש 60 , 21 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע סמוך לחברון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרכב שבו נסעו הנפגעים בפיגוע סמוך לדרום הר חברון. שלומי הלר
הכדורים חדרו את דלת הרכב/שלומי הלר

שלשום נרצחו סיילאס-שי ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 בפיגוע ירי בכפר חווארה. השניים נורו למוות מטווח אפס במוסך בכפר, על פי החשד, אחד מהעובדים במקום הזעיק את המחבל, שנמלט מיד לאחר האירוע ועדיין מתנהל אחריו מצוד.

אתמול אמר גורם ביטחוני ביטחוני כי "מתחזקת ההבנה שהמחבל קיבל מידע מוקדם על הימצאות 'יהודים ישראלים' במכון לשטיפת כלי רכב, כולל המיקום שלהם במבנה". עוד אמר הגורם הביטחוני: "המחבל הגיע למקום בידיעה שהוא בא להרוג. הוא לא איבד שנייה, חיפש אותם, איתר וירה מטווח אפס". אנשי שב"כ וצה"ל, עצרו מאז הפיגוע יותר מעשרה חשודים. "החקירה מתנהלת בחוכמה וברגישות. פרטים על המחבל לא הופצו - לקח מחקירות בעבר", אמר הגורם.

בתוך כך, מתחקיר צה"לי ראשוני של הפיגוע עולה שורת כשלים של הצבא, למרות שמדובר בזירה מדממת במיוחד. תחילה, הציר לא תוגבר במהלך השבת, ועל כן הכוחות שהיו באזור לא שמעו את הירי וכלל לא ראו את המחבל נמלט. עוד עלה בתחקיר כי הישראלים נכחו בכפר כמה שעות לצורך סידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully