וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות מודיעינית במרדף אחר המחבל מחווארה, צה"ל מתגבר כוחות במקום

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 8:49

הסריקות אחר המחבל שרצח את שי ובנו ניר במוסך לשטיפת מכוניות נמשך. כוחות מתוגברים הוצבו בגזרה ועל אף שהמפגע טרם נתפס - נרשמה התקדמות בניסיון לאיתורו. מחסומים נוספים הוקמו והלוחמים בודקים רכבים ומחפשים בבתים שבכפרים. גורם ביטחוני: "המחבל ביצע יותר מטעות אחת"

יורה צרור ונמלט: תיעוד הפיגוע בחווארה שבו נרצחו אב ובנו/מצלמות אבטחה

כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות הבוקר (ראשון) אחר המחבל מפיגוע הירי בחווארה בו נרצחו שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29. על אף שהמחבל טרם נתפס, נרשמה התקדמות מודיעינית בניסיון לאתר את המפגע והוצבו כוחות מתוגברים בגזרה.

"המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה ביצע יותר מטעות אחת", אמר גורם ביטחוני. "בסוף נעלה עליו וגם נעצור את כל מי שסייע לו לברוח ומסייע לו להסתתר. הוקם חפ"ק מיוחד. השב"כ מפעיל מאמצים גדולים לחשוף את מקום המסתור. זה חשוב גם כדי למנוע פיגועים ולייצר הרתעה. יש כבר עכשיו הסתה ברשת וקריאות לחקיינות. יש לפחות שתי יחידות מיוחדות שנמצאות בכוננות גבוהה למקרה שהשב"כ יביא ידיעת זהב והם יצטרכו לפשוט על מבנה".

במקביל לסריקות, בצה"ל חוששים כי בעקבות מותם של השניים יצאו מתנחלים לפעולות נקם נגד פלסטינים בחווארה. בשל כך הוחלט על הקמת צוות מיוחד המשתף כמה גורמים של כוחות הביטחון, בהם שב"כ, צה"ל ומג"ב. כמו כן בגזרה הוקמו מחסומים נוספים והלוחמי בודקים רכבים וסורקים בתים בכפרים.

אביעד ניר ואביו שי ניגרקר שנרצחו בפיגוע בחווארה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אביעד ניר ואביו שי ניגרקר שנרצחו בפיגוע בחווארה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השניים, תושבי אשקלון ואשדוד, נורו למוות מטווח אפס על ידי מחבל במוסך בכפר. על פי החשד, נוכחים במקום הזעיקו את המפגע, שהגיע רגלית, פתח עליהם באש ונמלט ברכב.

אבי, נהג ההסעות שהיה בזירת הפיגוע, מספר כי "הייתי שם איתם. דיברתי איתם. הם שאלו אם אני גם מאשדוד והתפתחה שיחה. דיברנו קצת ואז האבא אני הולך לשטיפת מכוניות . הוא נכנס לשטיפה. היו יריות וישר ברחנו משם. הקפצתי חבר שלהם". עוד המשיך הנהג וסיפר כי "אני לעולם לא חוזר לשם יותר, היה ממש מפחיד. אבא ובן נרצחו. כואב לי ממש".

בתוך כך, מתחקיר צה"לי ראשוני של הפיגוע עולה שורת כשלים של הצבא, למרות שמדובר בזירה מדממת במיוחד. תחילה, הציר לא תוגבר במהלך השבת, ועל כן הכוחות שהיו באזור לא שמעו את הירי וכלל לא ראו את המחבל נמלט. עוד עלה בתחקיר כי הישראלים נכחו בכפר כמה שעות לצורך סידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully