וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים חדשים מהמצוד אחר המחבל מחווארה: "קיבל מידע מוקדם, כולל מיקום הנרצחים במבנה"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 18:59

צה"ל מנתחים את נתיבי הבריחה, ואת האפשרות שהמחבל קיבל סיוע מחברים. יותר מעשרה חשודים נעצרו מאז הפיגוע. בצבא שוקלים גם להזהיר את הציבור מנסיעה בציר חווארה ומזהירים: יהיו ימים מתוחים בשומרון, חשש שיתפרץ אירוע שידליק את האזור

יורה צרור ונמלט: תיעוד הפיגוע בחווארה שבו נרצחו אב ובנו/מצלמות אבטחה

הטבעת סביב המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה מתהדקת. גורם ביטחוני ביטחוני אמר היום (ראשון): "מתחזקת ההבנה שהמחבל קיבל מידע מוקדם על הימצאות 'יהודים ישראלים' במכון לשטיפת כלי רכב, כולל המיקום שלהם במבנה". עוד אמר הגורם הביטחוני: "המחבל הגיע למקום בידיעה שהוא בא להרוג. הוא לא איבד שנייה, חיפש אותם, איתר וירה מטווח אפס".

אנשי השב"כ וצה"ל, עצרו מאז הפיגוע יותר מעשרה חשודים. "החקירה מתנהלת בחוכמה וברגישות. פרטים על המחבל לא הופצו - לקח מחקירות בעבר", אמר הגורם.

כוחות צה"ל ומפקדי אוגדת יהודה ושומרון בזירת הפיגוע בחווארה. 19 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בחווארה, 19 באוגוסט 2023/דובר צה"ל

בפיקוד המרכז יקיימו הערכת מצב לקראת סוף השבוע ויבחנו את היקף התגבור בציר חווארה גם בשבת. צה"ל ישקול אפשרות להזהיר את הציבור ישראלי, שלא מודע לסיכון הכרוך בנסיעה בציר. בשלב זה האזור מתוגבר על ידי חיילי סיירת גבעתי וצוותים מיחידות מיוחדות שהועמדו בכוננות גבוהה, למקרה שיגיע מודיעין על מקום המסתור של המחבל.

בתוך כך, כדי להגיע אל מקום המסתור של המחבל מנתחים בצה"ל את השטח ואת נתיבי הבריחה האפשריים. כמו כן נבדקת האפשרת שקיבל סיוע במהלך בריחתו על ידי כלי רכב, חברים, או גורמי טרור באזור.

יצוין, כי בצה"ל שיבחו את ההתארגנות המהירה של אוגדת יו"ש בפיקודו של תא"ל אבי בלוט, באופן שמנע הפרות סדר אלימות וכוונות לפגוע בפלסטינים בתגובה לפיגוע הרצחני. גורם צבאי אמר לוואלה!, "זה לא סוף פסוק. הולכים להיות ימים מאוד מתוחים בשומרון. החשש הוא שיתפרץ אירוע שידליק את כל האזור. לכן יש תגבור גדול מאוד של מג"ב ומשטרה, וסיורים על הצירים ובמוקדי החיכוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully