וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הסכנה: הכפר חווארה הפך ליעד פופולרי לישראלים

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 18:54

למרות שרשרת הפיגועים המדממת בחווארה, ישראלים רבים בוחרים להיכנס לכפרים פלסטיניים כדי לערוך קניות, טיפולי רכב ואף טיפולים רפואיים. הפיתוי גדול - המחירים זולים יותר, והטיפול מהיר יותר. אולם בהיעדר נוכחות ישראלית ביטחונית, הקונים הישראלים עלולים לשלם בחייהם

בווידאו: פיגוע ירי בחווארה: שני גברים נרצחו, מצוד אחר המחבל/מערכת וואלה!

על אף הסיכון הביטחוני והאיסור בחוק של כניסת ישראלים לכפרים וערים פלסטיניות, מדי שנה עשרות אלפי ישראלים בוחרים להיכנס אליהן לצורך קניות לבית, טיפול לרכב ואפילו טיפולים רפואיים. מרביתם חוזרים בשלום אך כמה מהם שילמו מחיר, אם זה בגניבת רכבם ורכוש ולמרבה הצער גם כאלה את המחיר הכבד ביותר - חייהם שלהם.

מוקדם יותר היום, נרצחו אב ובנו כשהגיעו למוסך בכפר הפלסטיני חווארה. השניים נורו למוות על ידי מחבל שככל הנראה הגיע למקום רגלית ונמלט ברכב. בצה"ל בודקים את האפשרות שאחד מהעובדים הפלסטינים במוסך דיווח על הימצאות יהודים במקום.




.

אירוע ירי בכפר חווארה שבשומרון. 19 במרץ 2023. TPS
חווארה/TPS

הפיתוי לבצע קניות בכפרים הפלסטיניים גדול, המחירים זולים משמעותית והטיפול מהיר יותר. כך, מדי סוף שבוע עושים את דרכם אלפי מבקרים, מרביתם ערבים ישראלים, ונוהרים למרכזי הקניות ומוסכי הרכב בערים הפלסטיניות. אך בהיעדר נוכחות ישראלית ביטחונית באותם אזורים, הסיכון בכך, כאמור, אינו משתלם. לדוגמא, רק בשנה האחרונה, בוצעו למעלה מ-10 אירועי שוד של כלי רכב של ישראלים שנכנסו לקניות ולמוסכים בערים פלסטיניות.

אלא שעיירת חווארה שבשומרון מעט שונה. הציר המרכזי בחווארה הינו ציר משותף של ישראלים ופלסטינים שעוברים בו מדי יום. ציר זה הפך את החנויות באזור ליעד פופולרי עבור ישראלים לקניות ולתיקוני רכב. כל זאת, ללא מחסומים ובידוק בכניסות והיציאות מהציר. בתוך כך, בחצי השנה האחרונה בוצעו בכפר חווארה שבעה פיגועי ירי ודריסה כנגד ישראלים, בהם ארבעה נרצחים ושבעה פצועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אירוע ירי בכפר חווארה שבשומרון. 19 במרץ 2023. TPS
הקונים עלולים לשלם בחייהם. ירי אל עבר רחב בכפר חווארה/TPS

בעוד שבימות השבוע נוסעים כדרך קבע עשרות אלפי ישראלים ליישובים בגב ההר, במהלך השבת תנועת הישראלים בציר דלילה עד כמעט בלתי קיימת. על כן, היכולת של צה''ל לנטר כניסת ישראלים לקניות דרך ציר חווארה קלה יותר ביום זה, וכניסתם של ישראלים לכפר יכולה להימנע בצורה טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully