וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל האמריקני יגיע לישראל על רקע חשש גובר בממשל ביידן לגבי המשבר בצה"ל

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 17:07

הגנרל מארק מילי יגיע בשבוע הבא לפגישות עם שר הביטחון גלנט ועם הרמטכ"ל הלוי. ביקורו של מילי בישראל יאפשר לממשל ביידן להעריך בצורה ישירה וטובה יותר כמה עמוק המשבר בצה"ל ומה ההשלכות האפשריות שלו על הכוחות האמריקנים במזרח התיכון

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל האמריקני, הגנרל מארק מילי, יגיע לביקור בישראל בשבוע הבא על רקע הדאגה הגוברת בממשל האמריקני לגבי המשבר שנוצר בצה"ל בעקבות קידום המהפכה המשפטית - כך אמרו לוואלה! בכירים ישראלים.

יו"ר המטות המשולבים בצבא ארה"ב, גנרל מארק מילי, בשימוע בקונגרס על אפגניסטן, 28 בספטמבר 2021. רויטרס
הביקור יאפשר לביידן להעריך כמה עמוק המשבר בצה"ל. הגנרל מילי/רויטרס

למה זה חשוב

  • בכירים בממשל האמריקני עקבו בימים האחרונים מקרוב אחרי המתיחות הגוברת בין ראש הממשלה נתניהו לבכירי צה"ל ולדיווחים על נסיונותיו של נתניהו למנוע מצה"ל לפרסם מידע לציבור על המשבר בצבא.
  • ביקורו של מילי בישראל יאפשר לממשל ביידן להעריך בצורה ישירה וטובה יותר כמה עמוק המשבר בצה"ל ומה ההשלכות האפשריות שלו על הכוחות האמריקנים במזרח התיכון.

עוד בוואלה!

בצל משבר הכשירות בצה"ל: הנשיא הרצוג נפגש בחשאי עם טייסים ומילואימניקים

לכתבה המלאה
שר הביטחון, יואב גלנט,  והרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הענקת דרגות האלוף, לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ״לי, 1 ביוני 2023. ניקול לסקבי, משרד הביטחון
ייפגשו עם מילי. גלנט והלוי/משרד הביטחון, ניקול לסקבי

התמונה הגדולה

  • הפנטגון מודאג מכך שהמשבר בצה"ל משפיע לרעה על יכולת ההרתעה של ישראל ולעודד גורמים כמו איראן, חיזבאללה או חמאס לבצע פרובוקציות שיביאו להסלמה במצב במזרח התיכון, כך אמר בכיר אמריקני.
  • המשבר בצה"ל, שמתמקד בעיקר בחיל האוויר ובמערכי המודיעין, הסייבר והמבצעים המיוחדים, עלול להשפיע בצורה שלילית על הכוחות האמריקנים באזור שמשתפים פעולה באופן בדוק עם צה"ל בסוריה ובזירות נוספות.
  • הידרדרות נוספת במצב המוכנות המבצעית של צה"ל עלול אפילו לחייב את ממשל ביידן לשלוח חיילים נוספים לאזור, דבר ממנו הוא מעוניין להימנע ככל האפשר.

תמונת המצב

מילי צפוי להיפגש עם שר הביטחון גלנט, עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם בכירים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון. עדיין לא ברור האם הרמטכ"ל האמריקני יפגוש גם את ראש הממשלה נתניהו.
דוברו של הרמטכ"ל האמריקני קולונל דייב באטלר סירב להתייחס לדברים.
בכירים ישראלים תיארו את ביקורו של מילי כביקור פרידה לקראת פרישתו בחודש אוקטובר. מילי היה אמור לבקר בישראל ביוני אך דחה את ביקורו ברגע האחרון בגלל מרד כוח וגנר ברוסיה.
בכיר ישראלי אמר כי הרמטכ"ל הלוי ובכירי צה"ל צפויים לדון עם מילי על הנושא האיראני, על המצב הביטחוני מול לבנון ועל ההיבטים הביטחוניים של הסכם בין ארה"ב לסעודיה שעשוי לכלול גם נורמליזציה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully