וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל משבר הכשירות בצה"ל: הנשיא הרצוג נפגש בחשאי עם טייסים ומילואימניקים

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 14:20

לוואלה! נודע כי נשיא המדינה נפגש עם טייסים ואנשי מילואים של "אחים לנשק", שהציגו לו את היקפי הפסקת ההתנדבות בצה"ל. לפי מקורות שנכחו בפגישה, הרצוג ביקש מהמוחים לשקול מחדש את צעדיהם. אחרי ימים של שתיקה, גינה את המתקפות נגד הרמטכ"ל: "פוגעות בחוסנו של צה"ל"

יצחק הרצוג בקונגרס האמריקאי/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש בתחילת השבוע בחשאי עם קבוצת טייסים ואנשי מילואים מקבוצת אחים לנשק שהודיעו באחרונה על הפסקת התנדבותם בצה"ל, כך נודע לוואלה!. הפגישה התקיימה ברקע ההתרעות של הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר על משבר הכשירות בצה"ל. בבית הנשיא לא פרסמו את דבר קיומה וגם באחים לנשק שמרו על חשאיותה.

בתום ימים שלא התבטא בנושא, הרצוג גינה היום את המתקפות נגד הרמטכ"ל וצה"ל. "אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה"ל", כתב, "יש לנו צבא חזק ורמטכ"ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו!".

נשיא המדינה יצחק הרצוג. עמוס בן גרשום, לע"מ,
נשיא המדינה יצחק הרצוג/עמוס בן גרשום, לע"מ

לפי מקורות שהשתתפו בפגישה, המילואמניקים שטחו במהלכה את תחושותיהם והציגו לנשיא את המידע על היקפי הפסקת ההתנדבות בצה"ל. עוד אמרו המקורות כי הרצוג הביע חרדה גדולה מהמצב במדינה וביקש שהמוחים נגד הממשלה ישקלו מחדש את החלטתם להפסיק להתנדב ועדכן על מאמצי ההידברות והפשרה מול הממשלה על המשך קידום המהפכה המשפטית. מלבד הרצוג, השתתפו בפגישה גם מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, ראש הסגל דיקלה כהן שינפלד, ועובד יחזקאל - מזכיר הממשלה לשעבר שמנהל בחודשים האחרונים עבור הנשיא את שיחות ההידברות.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, סמוך לכנסת, 24 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
הפגנה של אחים לנשק/פלאש 90, חיים גולדברג

גורמים במחאת המילואמניקים אמרו לוואלה כי הם "מקיימים פגישות עם בכירים במערכת הציבורית על מנת לשקף את תמונת המצב האמיתית בצבא, לאור הצהרות השקר של רה"מ וניסיונות להסתיר את עומק משבר הכשירות".

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "נהפוך כל אבן על מנת לבצר את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לדורות".

הרצוג לא התבטא כמעט פומבית בשבועות האחרונים על המשבר המחריף בצה"ל וגם לא הגיב למתקפות הקשות מהקואליציה על צמרת צה"ל ומערכת הביטחון. במשך ימים, לא הוציא הודעת גיבוי לרמטכ"ל, ראש השב"כ או אלוף פיקוד המרכז.

בשבוע שעבר ביקר הנשיא הרצוג בבסיס שייטת 13 ואמר: "בימים בהם החברה הישראלית מתמודדת עם אתגרים רבים, לראות את הברק בעיניים, בשורות צפופות של הלוחמים האמיצים שפגשתי היום מחייבת להשאיר את צה"ל מאוחד ולהמשיך לאפשר להם לעסוק בביטחונה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully