וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדק בצה"ל נפער: קציני יבשה בכירים התלוננו בפני הרמטכ"ל שהטייסים מקבלים יחס עדיף

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 22:40

לוואלה! נודע כי קצינים בדרגת אלוף משנה הביעו בפני הלוי ומפקד חיל האוויר את מורת רוחם על ההתנהלות מול הטייסים שהודיעו על הפסקת השירות במילואים ואמרו כי המטכ"ל לא היה מפגין כזו סלחנות כלפינו באירוע דומה. אחרי השיחה המתוחה, אמרו כי "לא קיבלנו תשובות מספקות"

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

קציני יבשה בכירים בדרגת אלוף משנה מתחו בפני הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקורת על ההחלטה להכיל את האירוע החריגים שבמסגרתם הודיעו טייסים במילואים כי לא יגיעו לשירות בשל קידום המהפכה המשפטית על ידי הממשלה - כך נודע הערב (ראשון) לוואלה.

לפי מקורות צבאיים, במהלך אחד המפגשים בין הרמטכ"ל לקצינים בדרגת אל"מ, שעליהם פורסם בוואלה, הקצינים העבירו מסר להלוי ולמפקד חיל האוויר תומר בר, שנכח באירוע, לפיו לו היה מתרחש אירוע בהיקף כזה ובדרגות מקבילות בקרב כוחות היבשה - המטה הכללי לא היה מפגין סלחנות דומה כפי שהפגין כלפי הטייסים.

מכך, משתמע כי צה"ל מתחלק בעת האחרונה למעמדות שונים ברקע המחאה של קציני מילואים נגד המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה. הקצינים שיצאו מהשיחה שיקפו את תוכנה לפקודים שלהם ביחידות השונות. אחד מהם אמר, "לא קיבלנו תשובות מספקות להערות אבל זה לא פותר אותנו מלהיות מוכנים למלחמה ולשמור על רמת כשירות גבוהה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, עיבוד תמונה
שיחה מתוחה. הרמטכ"ל הרצי הלוי/עיבוד תמונה, גלעד קוולרצ'יק

היום, דן הלוי בכשירות ובלכידות צה"ל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ברקע המחאות. גורמי צבא אמרו לוואלה כי הרמטכ"ל הציג כמה מגמות בתוך הצבא, כולל הערכות שלו לשבועות הקרובים, ואיך המחאה תבוא לידי ביטוי בהקשר לכשירות.

נתניהו מנגד הבהיר כי "יעשה את הכול כדי לקדם תהליכים בהסכמה רחבה". עוד אמר כי "אסור לתת לנושא הפוליטי להשפיע על מערכת הביטחון וצה"ל", וביקש לעשות כל פעולה כדי לשמור על כשירות".

על פי ההערכה בצה"ל, לכשירות הצבא למלחמה, בדגש על חיל האוויר שנמצא במוקד תשומת הלב ממתינים שלושה אתגרים, כפי שפורסם בוואלה בשבועות האחרונים: חזרה מחופשות הקיץ, התקדמות בחקיקה ללא הסכמה רחבה והתבטאויות קיצוניות של פוליטיקאים נגד הטייסים באופן שמלבה את האווירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully