וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל מנסה לעצור בריחה של משרתי קבע ראשוני מצה"ל: "לפעול בתבונה ורגישות"

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 19:50

הלוי קיים סדרת שיחות עם כלל מפקדי צה"ל מדרגת אלוף משנה ומעלה, על הקרע בעם שמטלטל את הצבא: "עובר כאן תהליך עמוק בחברה, יש לנו אחריות לאומית כבדה לביטחון המדינה". עוד קרא למשרתים שהודיעו שיפסיקו להתייצב לשוב למילואים: "כך נכון וכך צריך"

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (שני) ואתמול סדרת שיחות עם כלל מפקדי צה"ל מדרגת אל"מ ומעלה, ודן עמם בקרע שנוצר בעם ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, וההשלכות הדרמטיות שלו על צה"ל. זאת, בין היתר, בניסיון לעצור בריחה של משרתי קבע ראשוני. בצה"ל חוששים מסירובים לחתום על שירות קבע או מהודעות על אי הארכת תוכנית שירות.

"עובר כאן תהליך עמוק מאוד על החברה הישראלית, ויש לנו אחריות לאומית כבדה לביטחון המדינה ולאזרחיה באחת התקופות המורכבות", אמר הרמטכ"ל. "זו שעתם של המפקדים לגלות מנהיגות ואחריות ולפעול מול הפקודים באחריות, בתבונה וברגישות כשנדרש, לצד מוכנות גבוהה לאתגרים הביטחוניים שמולם אנו ניצבים".

"לכל אחד יש דעה שחשובה באותה המידה, אולם אנו כלובשי מדים לא מעורבים בכך", הוסיף הלוי. "אנו מחבקים את אנשי המילואים באשר הם, מעלים על נס את אלו שבחרו להתייצב בכל תנאי וקוראים לכולם לחזור ולהתייצב. כך נכון וכך צריך".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
"אחריות לאומית כבדה". הרצי הלוי/צילום מסך, דובר צה"ל

בד בבד, היום הודיעו יותר מ-60 קציני מילואים בתוכנית חבצלות של אגף המודיעין כי יפסיקו לשרת נוכח התקדמות החקיקה. במכתב שעליו חתמו הקצינים הם כתבו כי "לאור בחירתה של הממשלה להתחיל ולשנות בפועל את שיטת המשטר הישראלית ללא הסכמה רחבה, תוך התעלמות בוטה של הדרג המדיני מההשלכות ההרסניות על צה"ל - אנו משעים את התנדבותנו למילואים בכל יחידות האיסוף, המחקר, השדה וההכשרה, עד להודעה חדשה".

מוקדם יותר היום, שר הביטחון יואב גלנט נועד עם חברי ועדת החוץ והביטחון והעריך בפניהם כי האירועים סביב חקיקת המהפכה המשפטית הביאו לפגיעה בחוסן הלאומי, שעלולה לאיים על ביטחון המדינה. באותה הישיבה, ראש חטיבת המחקר באמ"ן עמית סער הזהיר כי אויבי ישראל עוקבים אחרי האירועים בישראל ורואים זאת כהיחלשות של המדינה.

גלנט הזהיר במהלך הישיבה כי השיח על הפגיעה ביחסים עם ארצות הברית בעקבות החקיקה "פוגע בנו פעמיים - גם מול אויבינו, וגם מול ידידנו". לדבריו של גלנט כרגע אין בעיית כשירות של צה"ל אך עם זאת הפסקת ההתנדבות של אנשי המילואים היא עם "פוטנציאל נזק לטווח ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully