וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 קצינים בתכנית חבצלות של אמ"ן מפסיקים לשרת במילואים: "המדינה עוברת תמורות מבהילות"

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 18:17

קצינים בתכנית הדגל של חיל המודיעין שהשתחררו משירות קבע הודיעו כי לא ישרתו במילואים עד להודעה חדשה. "לאור בחירתה של הממשלה לשנות את שיטת המשטר הישראלית ללא הסכמה רחבה, תוך התעלמות בוטה של הדרג המדיני מההשלכות ההרסניות על צה"ל - אנו משעים את התנדבותינו"

לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות: השבוע ה-30 למחאות נגד המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

יותר מ-60 קצינים בתכנית חבצלות של אגף המודיעין הודיעו היום (שני) כי יפסיקו לשרת במילואים לאור התקדמות החקיקה של המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. במכתב עליו חתמו הקצינים הם כתבו כי "לאור בחירתה של הממשלה להתחיל ולשנות בפועל את שיטת המשטר הישראלית ללא הסכמה רחבה, תוך התעלמות בוטה של הדרג המדיני מההשלכות ההרסניות על צה"ל - אנו משעים את התנדבותנו למילואים בכל יחידות האיסוף, המחקר, השדה וההכשרה, עד להודעה חדשה".

מדובר ברבים מבוגרי תכנית הדגל של חיל המודיעין, שהשתחררו משירות קבע. התכנית אחראית על הכשרת הקצונה הבכירה של אמ"ן, ובוגריה מחזיקים בתפקידי מפתח בחיל.

אילוסטרציה אגף המודיעין. דובר צה"ל,
"המדינה עוברת תמורות מבהילות". אילוסטרציה/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום בית המשפט העליון הודיע כי הוא ידון בביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 שופטים. הדיון יערך בעוד כחודש וחצי, ב-12 בספטמבר ובראשו תעמוד הנשיאה אסתר חיות.

מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי הנשיאה אסתר חיות שצפויה לפרוש באוקטובר. יש לחיות שלושה חודשים להצטרף לכתיבת פסק הדין - שצפוי להיות האחרון שלה. ההחלטה לשבץ הרכב מלא לדיון מגיעה בשל העובדה כי מדובר בביטול עילה שבג"ץ עצמו עושה בה שימוש.

לפני כשבוע אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את ביטול עילת הסבירות, ברוב של 64 חברי כנסת מול 0 מתנגדים, לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה במחאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully