וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי מאיים לעתור לבג"ץ אחרי שבן גביר סירב לאפשר לו לבקר אסיר

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 19:08

יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל טוען לאפליה לאחר שהשר לביטחון לאומי לא איפשר לו לבקר את המחבל וליד דקה, לעומת ח"כים בקואליציה שקיימו באישור ביקור אצל אסירים יהודים. רק לאחרונה נפגשו הח"כים צבי סוכות וטלי גוטליב עם יחיאל אינדור, החשוד שירה למוות בפלסטיני בכפר בורקה

הפגנה נגד בן גביר בפאפוס, 5 באוגוסט 2023/אליס שני

יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל אחמד טיבי מאיים לעתור לבג"ץ לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סרב לאפשר לו לבקר את וליד דקה, המחבל שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם. זאת, בטענה לאפליה מול ביקורי חברי כנסת מהקואליציה אצל אסירים יהודים שאישר בן גביר.

במכתב ששיגר לבן גביר ח"כ טיבי, הוא תקף את השר על היחס הלא הוגן, כלשונו, ועל כך שלא מאפשר לו להיפגש עם העצורים מאירועי בוקרה וכן עם המחבל וליד דקה. זאת, בעוד אצל עצורים ואסירים יהודים כן מאפשר השר בן גביר ביקורים של חברי כנסת. "לא יעלה על הדעת שעל אף הנוהל שגובש בין הכנסת והמשרד לביטחון לאומי ושב"ס אינך ולא מאפשר ביקור בתור נציג סיעת חד"ש-תע"ל, תוך פגיעה בזכויותיו כחבר כנסת ומפלה בחוסר סבירות קיצונית", טוען טיבי במכתב ששיגר לשר בן גביר באמצעות עורך דינו. "במידה ולא אקבל תשובה חיובית תוך 7 ימים אאלץ לפנות לבג"צ", חתם טיבי.

ח"הכ צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023. מתוך עמוד הטוויטר של צבי סוכות, אתר רשמי
ח"הכ צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של צבי סוכות

טיבי פנה לשר בן גביר בחודש אפריל השנה בדרישה לעמוד על מצבו הרפואי של דקה, ולמרות זאת בקשתו טרם נענתה. לאחרונה, היועמ"שית לכנסת עו"ד שגית אפיק פנתה למשרד לביטחון לאומי בדרישה להבין מהי המדיניות לביקורי חברי כנסת אצל אסירים ועצירים אך גם פנייתה לא הועילה.

אפיק דרשה זאת מהמשרד לביטחון לאומי לאחר שחברי הכנסת טלי גוטליב מהליכוד וצבי סוכות שביקרו, באישור משטרת ישראל, בבית החולים את העצור היהודי החשוד בתקרית הירי שבמסגרתה נהרג פלסטיני בן 19 סמוך לכפר בורקה.

לאחר הביקור, חבר הכנסת סוכות כתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי הפצוע עבר ניתוח ראש ועדיין מתאושש מהפציעה. "ככה נראה אדם שראה את המוות מול העיניים", טען חבר הכנסת. למרות שהפצוע אותו ביקר סוכות - חשוד ברצח, הוא קרא למשטרה "לחקור בהקדם גם את הערבים שתקפו את היהודים בשטח ולהביא לחקר האמת".

וליד דקה. ללא, עיבוד תמונה
וליד דקה, המחבל שח"כ טיבי דורש לבקר/עיבוד תמונה, ללא

גם חברת הכנסת גוטליב ביקרה כאמור את הפצוע בבית החולים. בהגיעה לבית החולים, גוטליב הפנתה אצבע מאשימה כלפי המשטרה וצה"ל, בטענה שכל חטאו של הפצוע הוא "שהלך עם הצאן לרעות אותו בשטחי מרעה". בהמשך, גוטליב הוסיפה לתקוף את צה"ל: "הודעת דוברות צה"ל שקרית שהטמיעה במשך שעות מידע שקרי. מדובר בנפגע פעולות טרור לא פחות".

ח"כ טיבי מבקש לבקר את המחבל וואליד דקה, שהורשע במעורבות ברצח החייל משה תמם בשנת 1984, ומתמודד עם מחלה מורכבת, שבעקבותיה ביקש בחודש מאי האחרון שחרור מוקדם. אולם ועדת שחרורים מיוחדת שמונתה לדון בבקשתו קבעה בחודש יוני האחרון כי הוא לא ישוחרר ממאסר העולם שהושת עליו למרות מצבו הרפואי הקשה. בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, שנאבק אז נגד שחרורו , כתבו כי "דקה הוא מחבל מתועב ואת ימיו הוא אמור לסיים מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully