וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט ונתניהו בהודעה משותפת: "נותנים גיבוי מלא לרמטכ"ל ולקציני צה"ל"

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 19:00

ברקע המתקפות של חברי הקואליציה, ויותר מיממה אחרי שבנו יאיר שיתף פוסט המכנה את הלוי "הרמטכ"ל ההרסני והכושל בתולדות ישראל", ראש הממשלה הוציא הודעת גיבוי משותפת עם שר הביטחון גלנט: "דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, מגבים את מפקדי וחיילי צה"ל"

בווידאו: נתניהו נגד המילואימניקים: "- קבוצה בתוך הצבא לא תאיים על הממשלה"/מערכת וואלה!

ברקע המתקפות של חברי הקואליציה על מערכת הביטחון בחודשים האחרונים, בהם חברי כנסת שהשתלחו ברמטכ"ל, ראש השב"כ ואלוף פיקוד המרכז - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, יואב גלנט, הוציאו לפני זמן קצר (שלישי) הודעה משותפת ובה גיבו את מפקדי צה"ל: "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק ונותנים גיבוי מלא לרמטכ"ל ולקציני צה"ל כדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה, דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, ומגבים את מפקדי וחיילי צה"ל הפועלים לילות כימים למען ביטחון ישראל", נכתב בהודעה.

נתניהו הוא זה שיזם את הודעת הגיבוי המשותפת לרמטכ"ל וצמרת צה:ל עם שר הביטחון. בעוד גלנט גינה בימים ובשבועות האחרונים את המתקפות וההשתלחויות של הקואליציה במערכת הביטחון בזמן אמת, והגיב גם אתמול מיד לפוסט ששיתף בנו של ראש הממשלה, נתניהו הגיב בדרך כלל באיחור ובלשון רפה ולא ברורה. אתמול, כשבנו תקף את הרמטכ"ל, הוציא רק הודעת גיבוי כללית מאוד מבלי להתייחס כלל לפוסט ששיתף הבן שלו.

ההודעה של נתניהו וגלנט מגיעה לאחר שאתמול, שיתף יאיר, בנו של נתניהו, טקסט המגנה את הרמטכ"ל הרצי הלוי בעקבות התנהלותו סביב המשבר בצה"ל ברקע המהפכה המשפטית. "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים רא"ל הלוי", כתב העיתונאי ארז תדמור, המקורב לנתניהו: "‏במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל".

"‏ככל שתהיה פגיעה בכשירות של יחידות מסוימות, האחריות לכך אינה מוטלת על כתפי הממשלה שאינה מוכנה להיכנע לאיומים ולניסיון פשיסטי של קומץ אנשי צבא להכניע ממשלה נבחרת", נכתב בפוסט ששיתף נתניהו. "האחריות לכך מוטלת על כתפי הסרבנים, המאיימים והמסיתים וגם על כתפיך שלך רב אלוף הלוי". בהמשך מחק נתניהו את השיתוף, אולם עוד טרם המחיקה גם ח"כ טלי גוטליב הצטרפה לדברים והאשימה את הלוי בהחלשת צה"ל ופגיעה בכשירותו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו | הרמטכ"ל הרצי הלוי. יונתן זינדל, מארק סאלם, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו | הרמטכ"ל הרצי הלוי/פלאש 90, יונתן זינדל, מארק סאלם

כמו כן, מוקדם יותר היום, השר במשרד המשפטים דודי אמסלם התראיין בגלי צה"ל ותקף את תופעת האי התייצבות למילואים בעקבות המהפכה המשפטית. "מה שקורה עכשיו זה מרד בתוך צה"ל. זו לא קבוצה. זה מרד בתוך הצבא. מי שמורד בתוך הצבא, מטפלים במורדים", אמר אמסלם. "במדינת ישראל לא עושים את זה. אני רואה את זה כדבר חמור מאוד. יהיו לזה השלכות חמורות ביותר".

"יש גורמים שמאיימים ברמת הפרוטקשן. הם אומרים שאם לא עוצרים את החקיקה, אנחנו נפרק את הצבא. זה התפקיד של הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לטפל באותם אנשים שמבצעים את ההפיכה", המשיך אמסלם. השר מהליכוד גם התייחס לחלקו של השב"כ ואמר שזה תפקיד הארגון לפעול נגד מי שפועל בחתרנות נגד מוסדות המדינה. "ראש השב"כ צריך לעצור את אהרן ברק, אהוד ברק ואת חלוץ והם צריכים להינמק עד סוף חייהם בכלא", תקף אמסלם.

גלנט מתח ביקורת על הדברים שאמר השר אמסלם: "פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל", כתב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בביקור במוצב ליד ג'נין. 5 ביולי 2023. שיר טורם, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בביקור במוצב ליד ג'נין. 5 ביולי 2023/פלאש 90, שיר טורם

שלשום פורסם כי נתניהו קיים ביום שישי שיחה קשה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם בכירים נוספים בצה"ל ונזף בהם כי הם פוגעים בהרתעת הצבא - זאת, לאחר פרסום ציטוטים של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בפגישה עם טייסים, ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"זה צבא שמשתלט על מדינה", צעק נתניהו בשיחת הוועידה, שבה דרש מראשי צה"ל להכחיש את הפרסום על דברי מפקד חיל האוויר. "אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". הלוי, לפי הדיווח, השיב בקול נרגש כי "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת". גורמים בסביבת נתניהו אמרו לוואלה! כי ראש הממשלה "זעם מאוד על התדרוכים של צמרת צה"ל ומערכת הביטחון בתקשורת, והמסר שלו אליהם היה שאם יש דברים, חמורים ככל שיהיו, עליהם לפנות אליו ולא לתקשורת, כי הצבא כפוף לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully