וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו שיתף: "רא"ל הלוי, אתה תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות ישראל"

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 16:56

בנו של רה"מ שיתף פוסט של העיתונאי ארז תדמור, מקורבו של נתניהו האב שרץ בבחירות האחרונות ברשימת הליכוד. בפוסט ששיתף נתניהו הבן, הותקף בחריפות הרמטכ"ל והואשם בכך שהוא נותן גיבוי ל"איומי סרבנות". גלנט יצא להגנתו של הלוי: קצין מצטיין, אזרחים רבים חבים לו חייהם

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו שיתף היום (שני) טקסט המגנה את הרמטכ"ל הרצי הלוי בעקבות התנהלותו סביב המשבר בצה"ל בעקבות המהפכה המשפטית. "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים רא"ל הלוי", כתב העיתונאי ארז תדמור, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואף התמודד בבחירות האחרונות ברשימת הליכוד. נתניהו הבן שיתף את הפוסט: "‏במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל". בהמשך מחק נתניהו את השיתוף.

בפוסט הותקף בחריפות הרמטכ"ל, והואשם בכך שהוא מגבה "איומי סרבנות". "רא"ל הרצי הלוי לא עשית דבר. לא רק שלא שפטת ולא הדחת אפילו אחד מהמארגנים והמסיתים, אלא שנכנעת להם והפכת לשגריר הסרבנים שדורש מהממשלה להכנע להם".

הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
"הלוי, לא עשית דבר". יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

"‏ככל שתהיה פגיעה בכשירות של יחידות מסוימות, האחריות לכך אינה מוטלת על כתפי הממשלה שאינה מוכנה להכנע לאיומים ולניסיון פשיסטי של קומץ אנשי צבא להכניע ממשלה נבחרת", נכתב בפוסט ששיתף נתניהו. "האחריות לכך מוטלת על כתפי הסרבנים, המאיימים והמסיתים וגם על כתפיך שלך רב אלוף הלוי:
‏הרמטכ"ל ששינה ב-180 מעלות את מדיניות אפס הסובלנות שהיתה נהוגה בצה"ל כלפי סרבנות מאז ומעולם. הרמטכ"ל שהחליט שצה"ל יהפוך לצבא היחיד בעולם שלא מטפל משמעתית בממרידים, אלא מזמן אותם לסדנאות לשחרור מתחים ולמעגלי שיח. וכעת כשמתברר, כמה מפתיע, שזו לא אסטרטגיה מנצחת, מנסה לגלגל את האחריות לממשלה".

עוד טרם מחיקת הפוסט על ידי יאיר נתניהו, גם טלי גוטליב הצטרפה לדברים והאשימה את הלוי בהחלשת צה"ל ופגיעה בכשירותו.

עוד בוואלה!

נתניהו צעק על הרמטכ"ל ובכירי צה"ל: "זה צבא שמשתלט על מדינה"

לכתבה המלאה

בתגובה, שר הביטחון יואב גלנט יצא להגנתו של הרמטכ"ל הלוי ואמר כי "הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה"ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. ‏עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ"ל הלוי מוביל את צה"ל".

גם גדעון סער תמך בהלוי ואמר כי הוא קצין ראוי ופטריוטי. "כל מדינה הייתה משתבחת בשכמותו", אמר. "הוא נמנה על דרג מקצועי מעולה ומסור שמשרת תחת הממשלה הכושלת, העלובה וההרסנית ביותר בתולדות ישראל. כך הוא ייזכר. כך הם יזכרו".

ההתקפה של יאיר נתניהו על הרמטכל מצטרפת לשורת מתקפות מהקואליציה על מערכת הביטחון בחודשים האחרונים, בהם חברי כנסת השתלחו ברמטכל, ראש השבכ, אלוף פיקוד המרכז, הטייסים והמילואמניקים שהודיעו על הפסקת התנדבות. רק אתמול, בישיבה שקיים ראש הממשלה עם צמרת מערכת הביטחון על משבר הכשירות בצהל, הרמטכל ובכירי המטה הכללי קבלו בפניו על המתקפות ההשתלחויות וההשפעה השלילית שלהם על היכולת להתמודד עם משבר המילואים. בעקבות הדברים, בהודעה שפירסמה לשכת רהמ בסוף הישיבה הוחלט להשתמש במונח "מילואים על תנאי" ולא בסרבנים כפי שהשתמשו בקואליציה עד כה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, סגן ראש השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ, מפקד פיקוד דרום, רח"ט מחקר ורח"ט מבצעים, 2 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית, עיבוד תמונה
"צבא שמשתלט על מדינה". פגישה מתוחה בין נתניהו לרמטכ"ל/עיבוד תמונה, חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית

אתמול פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום שישי שיחה קשה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם בכירים נוספים בצה"ל ונזף בהם כי הם פוגעים בהרתעת הצבא. את הדברים פרסם העיתונאי ספי עובדיה בחדשות 13. זאת, לאחר פרסום ציטוטים של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בפגישה עם טייסים, ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"זה צבא שמשתלט על מדינה", צעק נתניהו בשיחת הוועידה, שבה דרש מראשי צה"ל להכחיש את הפרסום על דברי מפקד חיל האוויר. "אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". הלוי, לפי הדיווח, השיב בקול נרגש כי "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת".

גורמים בסביבת נתניהו אמרו לוואלה! כי ראש הממשלה "זעם מאוד על התדרוכים של צמרת צה"ל ומערכת הביטחון בתקשורת, והמסר שלו אליהם היה שאם יש דברים, חמורים ככל שיהיו, עליהם לפנות אליו ולא לתקשורת, כי הצבא כפוף לממשלה".

ביקור הרמטכ״ל הרצי הלוי בבסיס חיל האוויר תל נוף, 19 ביולי 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בבסיס חיל אוויר/דובר צה"ל

בעקבות הדברים נפגש אתמול נתניהו עם הלוי, שר הביטחון יואב גלנט, מפקד חיל האוויר ובכירים נוספים. בלשכת ראש הממשלה אמרו מוקדם יותר היום כי נתניהו דחה את חופשתו המתוכננות במושב רמות ביממה וזאת בשל החלטתו לקיים פגישות עבודה.

לפי גורמים בסביבת נתניהו, הסיבה העיקרית לדחיית החופשה והקדמת הדיון הביטחוני בקריה נבעה מהזעם בשלכת ראש הממשלה על הדיווח הבוקר בחדשות 12 לפיו הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד שוקלים לפנות לציבור בהודעה משותפת.

בתום הפגישה נמסר מלשכת ראש הממשלה כי שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לנתניהו את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully