וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני החקירה: המשטרה אישרה לח"כים לבקר את החשוד ברצח הפלסטיני בשומרון

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 18:42

לאחר שהשר בן גביר טען כי הצעיר שנפצע צריך לקבל צל"ש, צבי סוכות וטלי גוטליב הגיעו לבית החולים שבו הוא מאושפז. מנגד, טרם החלה חקירתו בעקבות פציעתו • באופוזיציה תקפו: "תיאום עדויות? העלמת ראיות? מי אישר?"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באישור משטרת ישראל, חברת הכנסת טלי גוטליב (ליכוד) וחבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) ביקרו היום (ראשון) בבית החולים שערי צדק את יחיאל צבי אינדור, הפצוע החשוד ברצח קוסאי ג'מאל, הצעיר הפלסטיני בן ה-19 שנורה למוות בכפר בורקה ביום שישי בערב.

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, חבר הכנסת סוכות ציין כי הפצוע עבר ניתוח ראש ועדיין מתאושש מהפציעה. "ככה נראה אדם שראה את המוות מול העיניים", טען חבר הכנסת. למרות שהפצוע אותו ביקר סוכות - חשוד ברצח, הוא קרא למשטרה "לחקור בהקדם גם את הערבים שתקפו את היהודים בשטח ולהביא לחקר האמת".

מאוחר יותר, גם חברת הכנסת גוטליב ביקרה את הפצוע בבית החולים. בהגיעה לבית החולים, גוטליב הפנתה אצבע מאשימה כלפי המשטרה וצה"ל, בטענה שכל חטאו של הפצוע הוא "שהלך עם הצאן לרעות אותו בשטחי מרעה". בהמשך, גוטליב הוסיפה לתקוף את צה"ל: "הודעת דוברות צה"ל שקרית שהטמיעה במשך שעות מידע שקרי. מדובר בנפגע פעולות טרור לא פחות".

ח"הכ טלי גוטליב מבקרת את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
ח"הכ טלי גוטליב מבקרת את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

הביקורים של חברי הכנסת נחשבים לחריגים, שכן, ביקור של עצור, לרבות אדם החשוד ברצח - אסורים על פי הוראת משטרה, לאור החשש מאפשרות של שיבוש חקירה. יצוין כי הביקור של השניים אושר על ידי משטרת ישראל, למרות שהחשוד טרם נחקר.

מאוחר יותר, היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, פנתה לייעוץ המשפטי של המשרד לביטחון לאומי בבקשה לבחון איך ועל סמך מה ניתן האישור לביקור הח"כים טלי גוטליב וצבי סוכות אצל החשוד היהודי ברצח הפלסטיני בבורקה.

הבדיקה נעשית בעקבות פנייה של חבר הכנסת אחמד טיבי, שדרש לבקר אסיר ביטחוני ששבת רעב, אך לא נענה. טיבי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עד כה חברי כנסת לא הורשו לבקר עצורים בכלא, לרבות אלה שחשודים ברצח ('לא הרג אלא רצח'). סוכות וגוטליב הורשו לבקר את החשוד ברצח. תיאום עדויות? העלמת ראיות? מי אישר? חנמאל המשתין? פיתמר".

עוד בוואלה!

בממשלה שותקים ולא מגנים את רצח הפלסטיני, בן גביר מגבה את החשודים: צריכים לקבל צל"ש

לכתבה המלאה
ח"הכ צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023. מתוך עמוד הטוויטר של צבי סוכות, אתר רשמי
ח"הכ צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של צבי סוכות

גם חברת הכנסת מירב בן ארי הודיעה שפנתה למשטרה כדי "להבין איך שני ח"כים נכנסו לבקר עצור בביה"ח". לדבריה, "לא הגיוני שכשאנחנו מגיעים לבקר עצורים בתחנות משטרה, שנעצרו בהפגנות, לא מאפשרים לנו אבל להם כן. ועוד לא דיברנו שעצורי המחאות ברובם נעצרים על "ירידה לכביש" וכאן מדובר על עצור בחשד לרצח. פשוט בושה וחרפה".

מלבד סוכות וגוטליב, שורה של חברי כנסת נוספים מהקואליציה פרסמו מוקדם יותר היום הודעות גיבוי לשני החשודים. בין התומכים ניתן למנות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שקרא להעניק להם צל"ש. חלק מאותם חברי כנסת לא הסתפקו בהודעות תמיכה וגיבוי, והוסיפו לתקוף את צה"ל ומפקדיו, כמו גם את ראש שב"כ רונן בר, אותו האשימו ב"חבירה לשמאל".

בנוסף לשר בן גביר, גם חברי הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד), אורית סטרוק (הציונות הדתית), לימור סון הר-מלך (הציונות הדתית) ועמיחי אליהו (עוצמה יהודית) פרסמו הודעות מטעמם בהם מתחו ביקורת על אלו המאשימים בהריגה את את שני החשודים ברצח הצעיר הפלסטיני, וטענו כי מדובר היה בהגנה עצמית.

אלישע ירד מובא להארכת מעצרו. 5 באוגוסט 2023. יואב דודקביץ, TPS
אלישע ירד מובא להארכת מעצרו. אתמול/TPS, יואב דודקביץ

הלילה כך יצוין, הוארך מעצרם של אינדור ופעיל הימין אלישע ירד, מי שכיהן עד לפני כחודשיים כדוברה של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית. השניים חשודים שנכנסו חמושים יחד עם מתנחלים נוספים לכפר הפלסטיני בורקה, הסמוך לרמאללה, שם ככל הנראה ירו לעבר הפלסטינים, והרגו את קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19, ופצעו ארבעה נוספים. בעבר, בעת שכיהן בתפקידו בקואליציה, הפיץ ירד סרטון שמסביר "למה צריך למחוק את חווארה".

לפי החשד, החיכוך בין המתנחלים והפלסטינים החל בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, פינו את הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש.

מתחקור ראשוני של צה"ל, עולה כי כשהריב על שטח המרעה התלהט, החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה; כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים.

גנץ: "טרור לאומני מסוכן"; מיכאלי: "מפלגה של תומכי טרור"

לאחר שעות של שתיקה מצד בכירי ושרי הקואליציה, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט - השר הוציא הודעת גינוי על אמירותיהם של חברי הכנסת ה"מגדפים" את ראש השב"כ: "מציע להם לחזור בהם ולהתנצל על דבריהם", כתב גלנט בחשבון הטוויטר שלו. "כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה ובאזרחיה", טען.

מצידו, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהתייחס גם הוא לנושא, טען כי "מולנו מתפתח טרור לאומני יהודי מסוכן". לדבריו, האירוע בבורקה, "מצטרף לשרשרת של אירועים שמעסיקים את כוחות הביטחון ברדיפה אחרי ישראלים במקום בהגנה עליהם". עוד אמר גנץ: "מחיר שתיקת ההנהגה הלאומית שלנו, חוסר הגיבוי לכוחות הביטחון של ראשי המערכת, והעובדה שחברי ממשלה וקואליציה מגבים את אותם הקיצוניים - כתם שלא ימחה על דמותנו, וסכנה לביטחוננו".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי פרסמה תגובתה לעניין, וכינתה את מפלגת הציונות הדתית - "מפלגה של תומכי טרור". בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה בתגובה לתמונה מבית החולים שהפיץ מטעמו חבר הכנסת סוכות: "הזרוע המדינית מגיעה לביקור אצל הזרוע הצבאית. ככה עובד הארגון. מפלגה של תומכי טרור על מלא בתוך הקואליציה של נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully