וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה שותקים ולא מגנים את רצח הפלסטיני, בן גביר מגבה את החשודים: צריכים לקבל צל"ש

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 11:46

בזמן שרה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט טרם התייחסו למקרה בו נורה למוות פלסטיני על ידי מתנחלים בכפר בורקה, שרים מעוצמה יהודית והציונות הדתית אימצו את גרסת החשודים וגיבו אותם. השר לביטחון לאומי אף קרא להעניק להם צל"ש: "מצפה שיחקרו את הפורעים הערבים שזרקו אבנים"

בן גביר ב"שיחת גיבוי" במשטרה: "התנהלות מח"ש תמוהה וחמורה"/ניב אהרונסון

לא ראש הממשלה, לא שר הביטחון, וגם לא אף שר בממשלה גינה עד עכשיו את הרג הפלסטיני בן ה-19 בכפר בורקה בסוף השבוע, שבו חשודים שני מתנחלים נערי גבעות, שאחד מהם שימש בעבר כיועץ פרלמנטרי במפלגת עוצמה יהודית. השרים שכן התבטאו בנושא, מעוצמה יהודית והציונות הדתית, אימצו לרוב את גרסת החשודים באירוע לפיה מדובר במקרה של הגנה עצמית והעניקו להם גיבוי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר הבוקר (ראשון) כי יש להעניק צל"ש "למי שמגן על עצמו מזריקת אבנים". לדבריו, "אני מצפה מממ"ז ש"י ניצב עוזי לוי לקדם את החקירה במהירות ולבצע חקירה מקיפה גם של כל הפורעים הערבים שזרקו אבנים וניסו לרצוח יהודים".

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר ביקר עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, בבסיס האימונים של מג"ב במכמש, 1 באוגוסט 2023. דוברות משטרת ישראל
בן גביר יחד עם חנמאל דורפמן במדי מג"ב/דוברות משטרת ישראל
אלישע ירד מובא להארכת מעצרו. 5 באוגוסט 2023. יואב דודקביץ, TPS
אלישע ירד מובא למעצר/TPS, יואב דודקביץ

חבר מפלגתו, השר עמיחי אליהו, אמר בריאיון לגאולה אבן ברשת 13; "שברו לבן אדם את הראש, פגעו לו בראש. אז הוא לא צריך לירות ולהגן על עצמו? איפה סימן השאלה? אנחנו באירופה של שנות ה-30 שיהודי עובר וחוטף מכות וצריך לשתוק? אני לא יודע מה היה שם".

השרה אורית סטרוק מהציונות הדתית יצאה נגד הגינוי האמריקני ל"מתקפת הטרור" בבורקה ואמרה כי "הממשל האמריקני, עם כל הכבוד והידידות, לא חקר את האירוע עד תומו. יש סרטים שצילמו הפלסטינים עצמם שבהם רואים סוג של לינץ'".

קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קוסאי ג'מאל, הפלסטיני שנרצח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הלילה הוארך מעצרם של השניים. פעיל הימין אלישע ירד שימש עד לפני כחודשיים כדוברה של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית. ירד בן ה-22, תושב ההתנחלות רמת מגרון, נעצר יחד עם החשוד בירי עצמו, יחיאל צבי אינדור, מתנחל מעופרה. הם חשודים שנכנסו חמושים יחד עם מתנחלים נוספים לכפר הסמוך לרמאללה. בעימותים שהתפתחו, המתנחלים ככל הנראה ירו לעבר הפלסטינים - הרגו את קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19 ופצעו ארבעה נוספים. בעבר, בעת שכיהן בתפקידו בקואליציה, הפיץ ירד סרטון שמסביר "למה צריך למחוק את חווארה".

אינדור נפצע קשה בעימות ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוא עדיין מאושפז לאחר שנותח אתמול במקום. בשל כך, טרם נחקר על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully