וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער פלסטיני נהרג - שני מתנחלים נעצרו בחשד לירי

על פי החשד, העימותים התפתחו לאחר שמתנחלים מהמאחז "עוז ציון" נכנסו לשטח הכפר בוקרה - שם התפתחו חיכוכים עם תושבי הכפר. לאחר מכן, דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על הנער שנהרג לכאורה מירי מתנחל וארבעה נוספים שנפצעו

תיאור: ניסיון לינץ' ברמאללה - צעירים ישראליים הותקפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

עימותים קשים התפתחו הערב (שישי) בין מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי "עוז ציון" לפלסטינים בכפר בורקה שסמוך לרמאללה. על פי החשד, המתנחלים יצאו מהמאחז למרחב של הכפר - שם התפתח חיכוך מילולי ופיזי עם תושבי הכפר, במהלכו בוצע ירי. שני מתנחלים נעצרו בחשד לירי.

לאחר מכן, דיווח משרד הבריאות הפלסטיני כי קוסאי ג'מאל מעטאן, נער בן 19 תושב הכפר, נורה למוות במהלך העימותים ועוד ארבעה נוספים נפצעו. על פי רשתות התקשורת הפלסטיניים הירי בוצע על ידי אחד המתנחלים.

בעקבות התקרית, כוחות צה"ל הוקפצו למקום והמשטרה פתחה בחקירה. גורמי ביטחון מסרו כי כעת גובר החשש שהתקרית תוביל להפרות סדר אלימות ופיגועי נקמה. לדבריהם, האירוע הזה יכול להבעיר את האזור. בארגון הטרור חמאס הגיבו למותו של הצעיר וקראו לפלסטינים להצטייד בנשק ולשבש תנועת ישראלים בכבישי איו"ש.

קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בדובר צה"ל מסרו: "התקבל דיווח פלסטיני על עימות אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים לפני כשעתיים בכפר בורקא שבחטיבת בנימין. דווח כי במהלך העימות ירו האזרחים הישראלים לעבר הפלסטינים, וכתוצאה מכך יש פלסטיני הרוג. בנוסף, התקבלו דיווחים על אזרחים ישראלים פצועים מזריקת אבנים. בעקבות הדיווח, צה"ל, משטרת ישראל וכוחות ביטחון נוספים הגיעו למקום ומתחקרים כעת".

בארגון הטרור חמאס הגיבו הערב לדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים ובהודעה שהוציאו לתקשורת קראו "להתגייס ולפעול בכל צורות המאבק כדי להרתיע את המתנחלים ולהדוף את תוקפנותם, ולנתק את כל הכבישים העוקפים שבהם הם משתמשים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בטוויטר: "נערי הגבעות הופכים את יו"ש לזירת קרב בין טרור של מחבלים יהודים לטרור של מחבלים ערבים. זה מסכן את ההתיישבות שרובה אזרחים שומרי חוק, מסכן את חיילינו, והפגיעה בחפים מפשע מנוגדת לכל ערך יהודי או דמוקרטי. הגיבוי שהם מקבלים מתוך הקואליציה הקיצונית בתולדות המדינה הוא פיגוע מדיני. ראש הממשלה נתניהו צריך לגנות בחומרה את האלימות הפוגעת בבטחון הלאומי, בצה"ל ובהתיישבות".

שלשום, בג"ץ הכריע בעתירה שהגישו ארגון "יש דין" ותושבי הכפר בורקה באשר למאחז חומש - וקבע כי הוא לא יפונה. זאת לאחר שדחה עתירות פלסטיניות נגד מיקום הקמת הישיבה במאחז בטענה שזו הוקמה על אדמות פרטיות. עם זאת, הישיבה שהייתה בלב העתירה הועתקה לאדמות מדינה, ולכן השופטים לא קיבלו את העתירות. בנוסף, הזכירו כי בעקבות התיקון לחוק ההתנתקות, ישראלים יכולים להיכנס לשטח שבו הוקמה לבסוף הישיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עשהאל (מאחז). יהושע שילה, מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
מאחז ביהודה ושומרון/אתר רשמי, יהושע שילה, מתוך ויקיפדיה

מאחז עוז ציון הוקם לפני כשנתיים לאחר מותו של אהוביה סנדק על גבעה במרחב בנימין ומתגוררים בו 4 משפחות ומספר צעירים נוספים. מאז הקמת המאחז, המנהל האזרחי בסיוע מגב איוש ביצע הריסות חוזרות ונשנות של המבנים במקום אך זה הוקם מחדש בגיבוי מתיישבים. אתמול חולקו צווי הריסה פעם נוספת על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully