וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון חיסלו ליד ג'נין חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 19:05

צה"ל הודיע שחוליית מחבלים חוסלה בגזרת העיר. על פי גורם צבאי, מסתערבי ימ"מ פתחו באש לעבר הרכב בו שהו המחבלים, שהיו בדרכם לבצע פיגוע ירי נגד אזרחים. על פי גורם במשרד הביטחון, החוליה ביצעה בעבר פיגועי ירי. הגורם הוסיף כי קיימות התרעות לפיגועים נוספים

בוידאו: חוסלה חוליית מחבלים בג'נין שהייתה בדרך לפיגוע/ללא

כוחות הביטחון חיסלו היום (ראשון) באזור ג'נין שלושה מחבלים בדרכם לבצע פיגוע. על פי גורם צבאי, לוחמי ימ"מ פתחו באש לעבר רכב בו היו המחבלים, שהיו בדרכם לבצע פיגוע ירי נגד אזרחים. מדובר בכוח מסתערבים של הימ"מ שדלק אחרי הרכב ובו המחבלים החמושים. גורם במשרד הביטחון מסר כי החוליה ביצעה בעבר פיגועי ירי, וכי יש התרעות נוספות לפיגועים.

על פי הודעת צה"ל ושב"כ, ראש החולייה שנהרג הוא נאיף אבו צויצ, תושב מחנה הפליטים ג'נין, בן 26, פעיל צבאי בולט מהמחנה, שהיה מעורב בפעילות נגד צה"ל ובקידום פעילות צבאית בהכוונת גורמי טרור מרצועת עזה. יחד עמו ברכב נהרגו שני חברי חוליה נוספים שיצאו ממחנה הפליטים. ברכב נמצא נשק מסוג M-16 ששימש את החוליה. הפלסטינים טוענים שגופות המחבלים נלקחו על ידי הכוחות.

דובר צה"ל דני הגרי הודיע כי "צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל הסירו איום ממשי. החוליה הייתה בדרכה להרוג אזרחים ישראלים. החוליה יצאה ממחנה הפליטים ג'נין, בדרכה למבוא דותן. סמוך לכפר עראבה, במארב שלנו, בוצע הסרת איום מבוסס מודיעין מדויק של שב"כ. יש להם מעורבות בפיגועים בעבר. הייתה לנו התרעה, נערכנו, ולכן גם הגענו להישג מבצעי מהיר. ההישג הזה הוא תולדה של מודיעין מדויק. המתווה הוא ירי מרכב חולף. זה האיום המרכזי ביהודה ושומרון. על הפיגוע בתל אביב לא היה לנו מודיעין מקדים".

דובר חמאס גינה את חיסול החוליה ואיים כי "הכיבוש לא יתחמק מלשלם את המחיר על הפשע הזה".

אתמול נרצח בפיגוע בתל אביב חן אמיר, סייר עיריית תל אביב יפו בן 42. אמיר, תושב בת ים, נשוי ואב לשלוש בנות, פנה יחד עם שותפו למחבל שעורר את חשדם, וזה בתגובה פתח באש לעברו. לאחר שנפגע אמיר, ניטרל שותפו את המחבל, שלאחר מכן מת מפצעיו.

צה"ל חיסל שני מחבלים ליד ג'נין שהיו בדרכם לבצע פיגוע. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת החיסול, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צה"ל חיסל שני מחבלים ליד ג'נין שהיו בדרכם לבצע פיגוע. ברכב הוחרם הנשק ששימש את המחבלים בעבר והם התכוונו להשתמש בו גם הפעם לבצע פיגוע. 6 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
הנשק שנמצא ברכבם של המחבלים, היום/דובר צה"ל

המחבל מהפיגוע הוא כאמל אבו בכר, פלסטיני תושב רומאנה בן 22. אבו בכר היה מזוהה כפעיל ג'יהאד אסלאמי, שהיה מבוקש בחצי השנה האחרונה ופעל במחנה הפליטים ג'נין.

לפני כשבוע פעלו כוחות צה"ל בג'נין, לראשונה מאז מבצע בית וגן, וביצעו מעצרים של כמה מבוקשים לחקירה. במהלך הפעילות סיירת גולני וימ"ס איו"ש עצרו 2 מחבלים. השניים שנעצרו שייכים לארגון הטרור חמאס, אולם לא מדובר בבכירים בארגון.

גורמי ביטחון העריכו בשיחה עם וואלה! כי מבצע נוסף בג'נין הוא עניין של זמן - זאת משום שמיד לאחר מבצע "בית וגן" החל לזרום כסף איראני למחנה הפליטים ג'נין במטרה לשקם תשתיות ולחזק את החמושים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מברך את כוחות הביטחון וצה"ל על סיכול חוליית הטרור שעשתה את דרכה לפיגוע נגד אזרחי ישראל". נתניהו הוסיף: "אנחנו נמשיך לפעול נגד מבקשי נפשנו בכל מקום ובכל זמן".

צה"ל חיסל שני מחבלים ליד ג'נין שהיו בדרכם לבצע פיגוע. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות צה"ל בג'נין, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במסגרת המבצע, שהחל בתחילת החודש שעבר, כוחות צה"ל פעלו במחנה הפליטים במשך יומיים. במהלכו, נפגעו תשתיות טרור רבות ונעצרו לתחקור מעל ל-100 חשודים.

מטרות המבצע, כפי שאושרו על ידי הדרג המדיני הן פגיעה בתשתיות הטרור, שבירת הנרטיב שנוצר סביב מחנה הפליטים כ"עיר מקלט" למחבלים, והחזרת היציבות לאזור. "בזמן שבני המחנה פעלו להקמת מעבדות חבלה, ייצור אמצעי לחימה והקמת חמ"לים הם לקחו את תושבי מחנה הפליטים כבני ערובה. התעצמות צבאית על חשבון התושבים", אמר גורם צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully