וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בתל אביב: סייר ביטחון עירוני נרצח, המחבל נוטרל

האירוע התרחש ברחוב מונטיפיורי בעיר לאחר ששני סיירים שפעלו במקום פנו למחבל שעורר את חשדם - וזה פתח בירי לעבר אחד מהם. חן, בן 42, מת מפצעיו. הסייר השני נטרל את המחבל, פלסטיני בן 22 שהצהיר על כוונתו להיות שהיד - ומותו נקבע בהמשך בבית החולים

תיעוד הפיגוע בלב העיר/מערכת וואלה!

סייר ביטחון עירוני, חן אמיר בן ה-42, נרצח הערב (שבת) בפיגוע ירי שהתרחש ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר, שם נאלצו צוותי הרפואה לקבוע את מותו. המחבל, פלסטיני בן 22, נורה ונוטרל, ובהמשך נקבע גם מותו בבית החולים.

האירוע התרחש לאחר ששני סיירים ביטחון עירוני שפעלו במקום פנו למחבל שעורר את חשדם. בתגובה, זה שלף אקדח והחל לירות לעבר ראשו של אחד מהם. הסייר השני ניטרל אותו. המחבל הוא כמאל אבו בכר, תושב הכפר רמאנה בן 22 - שמכתב בו הודיע על כוונתו להיות שהיד אותר על גופו. בחצי השנה האחרונה היה אבו בכר מבוקש כפעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

זמן קצר לאחר האירוע, צה"ל הודיע על העלאת רמת הכוננות בקו התפר והמעברים, זאת מחשש לחדירת מחבלים. בשלב זה טרם התברר כיצד חדר המחבל מאזור ג'נין או יהודה ושומרון לתל אביב ומי סייע לו. כמו כן, נמסר כי הקבינט המדיני ביטחוני שיתכנס מחר לדיון שהיה אמור לעסוק באישור צעדים כלכליים לחיזוק הרשות הפלסטינית - יעסוק בהסלמה הכללית. זאת, עקב אירועי סוף השבוע, בהם הפיגוע הערב וכן מותו של פלסטיני מירי מתנחלים אתמול ביהודה ושומרון. עוד נמסר כי לא ברור האם הפיגוע יגרום לכך שהקבינט ידחה פעם נוספת את אישור הצעדים הכלכליים לחיזוק הרשות.

חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/מד"א
הנרצח בפיגוע, חן אמיר, סייר מיחידת האופנועים של אגף סלע בשיטור העירוני בנקודת הפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנרצח בפיגוע, חן אמיר, סייר מיחידת האופנועים של אגף סלע בשיטור העירוני בנקודת הפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנרצח בפיגוע הוא חן אמיר, סייר עיירית תל אביב יפו בן 42, אב לשלושה. "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו", סיפרו חובשי מד"א שי בכר ושמעון פנחס שהגיעו לזירה. "העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש". בהמשך, נמסר מטעם בית החולים כי הפצוע "הגיע ללא סימני חיים. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, בסיומן נאלצנו לקבוע את מותו.

חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/מד"א

"שמעתי שמונה יריות, וראיתי אותו נופל", סיפר עובר אורח שהיה בזירה. נוספים הוסיפו כי "כולם צעקו פיגוע", ולקוחות ששהו בעת האירוע בבית הקפה הסמוך סיפרו כי "שמענו יריות וברחנו פנימה". עובר אורח נוסף סיפר: "ראיתי רכב שעובר ושמעתי יריות שיוצאות מהרכב, ואז שקט".

בעקבות הפיגוע, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית צפויים לנהל מחאה שקטה בקפלן, בלי ניסיונות מאורגנים לחסימה של נתיבי איילון.

חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/מד"א

"כפי שידוע, אנחנו בתקופה ביטחונית מאוד רגיש, חלק מהתפקיד של אגף סל"ע, השיטור העירוני, הוא לתת תחושת ביטחון, לתת מענה חלילה לאירועי פח"ע", טען חנן פרץ, מנהל הסיירת לביטחון עירוני בבית החולים איכילוב אליו הגיע הסייר הפצוע. "לצערנו, הערב נאלצנו לפעול, ולפעול בצורה חדה ומהירה - שאני חושב שמנעה פיגוע הרבה יותר קשה", הוסיף.

עוד סיפר פרץ כי שני הסיירים "היו בסיור שגרתי, והבחינו באדם חשוד. הם ניגשו אליו במטרה לבדוק אותו. המחבל הפתיע, ושלף אקדח מהגב, ירה לסייר כדור בראש. הסייר השני שהיה איתו הגיב מיד ולמעשה ניטרל את המחבל".

סיירים מיחידת האופנועים של אגף סלע בשיטור העירוני בנקודת הפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. ללא, מערכת וואלה
סיירים של היחידה העירונית בתל אביב ליד נקודת הפיגוע, 5 באוגוסט 2023/מערכת וואלה, ללא
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שהגיע גם הוא לזירה שיבח את פעולת הפקחים. "אין ספק שהפעולה המהירה והמקצועית הצילה חיים", אמר. "מרחק מטרים ספורים מאיתנו ניתן לראות את בתי הקפה הומי האדם ולהבין את גודל האסון שנמנע, זה בזכות העירנות והחתירה למגע".

חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/מד"א

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בתגובה לפיגוע בתל אביב כי הוא "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יגיעו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי הוא "משבח את פעולתם האמיצה של אנשי הביטחון בעיריית תל אביב - בזכות עירנותם ונחישותם ניטרלו את המחבל ומנעו פיגוע חמור בהרבה. נושא תפילה להחלמתו של הפקח שנפצע בפיגוע. ‏מחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון הפועלים לשמירה על אזרחי ישראל, נמצה את הדין עם המחבלים ועם שולחיהם".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לאירוע. "מתפלל למען הפצוע האנוש מהפיגוע הנפשע בתל אביב", כתב בחשבון הטוויטר שלו, וכן שיבח את הסיירים שפעלו במקום. "עירנותם ותגובתם של הפקחים - מעשה גבורה שמנע אסון גדול יותר ושראוי לכל הערכה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי הוא "מתפלל לשלומו והחלמתו של סייר הבטחון העירוני של עיריית תל אביב הנאבק על חייו. תודה מקרב לב לו ולעמיתו שגילו אומץ, תושיה ונחישות כשאיתרו וניטרלו מחבל נתעב שהגיע לפגוע ולרצוח אזרחים תמימים בלב העיר. אני קורא לציבור לגלות עירנות יתרה בתקופה מאתגרת זו".

חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול, דיווח משרד הבריאות הפלסטיני כי הצעיר בן ה-19 קוסאי ג'מאל מעטאן, תושב כפר בורקה, נורה למוות במהלך עימותים עם מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי "עוז ציון". בעקבות האירוע, קרא ארגון הטרור חמאס "להתגייס ולפעול בכל צורות המאבק כדי להרתיע את המתנחלים ולהדוף את תוקפנותם". בהמשך, מסרו כוחות הביטחון כי בתגובה לאירוע גובר החשש לפיגועי נקמה. הערב יובאו שניים מהחשודים במעורבות בירי להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully