וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד המתנחלים שנעצר בחשד למעורבות בהרג הפלסטיני - בעל תפקיד לשעבר בקואליציה

החשוד נעצר יחד עם מתנחל נוסף, שמאושפז בבית החולים. השניים חשודים שנכנסו עם נשק לכפר בורקה; בעימות שהתפתח, המתנחלים ירו לעבר הפלסטינים, הרגו צעיר בן 19 ופצעו 4 נוספים. ח"כית בקואליציה: אלוף פיקוד מרכז מגבה מחבלים ומתעמר במתיישבים

תיאור: ניסיון לינץ' ברמאללה - צעירים ישראליים הותקפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אחד המתנחלים שנעצרו אמש (שישי) בחשד למעורבות בהרג הפלסטיני בכפר בורקה, הוא פעיל ימין מוכר ושימש בעבר כדובר של חברת כנסת מהקואליציה. החשוד נעצר יחד עם מתנחל נוסף בחשד שנכנס חמוש יחד עם נוספים, לכפר הסמוך לרמאללה. בעימותים שהתפתחו, המתנחלים ככל הנראה ירו לעבר הפלסטינים - הרגו צעיר בן 19 ופצעו ארבעה נוספים. בעבר, בעת שכיהן בתפקידו בקואליציה, הפיץ החשוד סרטון שמסביר "למה צריך למחוק את חווארה".

העצור השני בחקירת הרצח, בשנות ה-20 לחייו, שפונה אתמול לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא במצב קשה מורדם ומונשם כשהוא סובל חבלת ראש קשה ועבר ניתוח במהלך הלילה.

לפי החשד, החיכוך בין הצדדים החל בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש. היום, הוחלט לתגבר בכוחות את האזור בו התרחש האירוע,על רקע ההסתה ברשתות החברתיות הפלסטיניות והקריאות לפיגועי נקמה. לדברי גורמי צבא כבר עכשיו יש יותר סיורים במרחב כדי למנוע חיכוך ובהתאם להתייעצויות יוחלט האם להעביר יותר כוחות לאזור.

קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתחקור ראשוני של צה"ל, עולה כי על פי דיווחים פלסטיניים ועדויות בשטח, כשהריב על שטח המרעה התלהט, החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה; כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב.

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, קוסאי ג'מאל מעטאן, נער בן 19 תושב הכפר, נורה למוות. בעקבות התקרית, כוחות צה"ל הוקפצו למקום והמשטרה פתחה בחקירה. גורמי ביטחון מסרו כי כעת גובר החשש שהתקרית תוביל להפרות סדר אלימות ופיגועי נקמה. לדבריהם, האירוע הזה יכול להבעיר את האזור. בארגון הטרור חמאס הגיבו למותו של הצעיר וקראו לפלסטינים להצטייד בנשק ולשבש תנועת ישראלים בכבישי יהודה ושומרון.

עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון שוחח טרם המעצר עם הדובר לשעבר שנעצר, והתחזה למקורב של אחד המתנחלים שנפצעו. "לא לספר מה היה, כלום, שום מילה", הנחה החשוד את לוינסון בשיחתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שיחה של העיתונאי חיים לוינסון עם מתנחל שנעצר בחשד למעורבות בהרג פלסטיני, 5 באוגוסט 2023. מתוך טוויטר, צילום מסך
שיחה של העיתונאי חיים לוינסון עם מתנחל שנעצר בחשד למעורבות בהרג פלסטיני, 5 באוגוסט 2023/צילום מסך, מתוך טוויטר
שיחה של העיתונאי חיים לוינסון עם מתנחל שנעצר בחשד למעורבות בהרג פלסטיני, 5 באוגוסט 2023. מתוך טוויטר, צילום מסך
שיחה של העיתונאי חיים לוינסון עם מתנחל שנעצר בחשד למעורבות בהרג פלסטיני, 5 באוגוסט 2023/צילום מסך, מתוך טוויטר

בדובר צה"ל מסרו: "התקבל דיווח פלסטיני על עימות אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים לפני כשעתיים בכפר בורקא שבחטיבת בנימין. דווח כי במהלך העימות ירו האזרחים הישראלים לעבר הפלסטינים, וכתוצאה מכך יש פלסטיני הרוג. בנוסף, התקבלו דיווחים על אזרחים ישראלים פצועים מזריקת אבנים. בעקבות הדיווח, צה"ל, משטרת ישראל וכוחות ביטחון נוספים הגיעו למקום ומתחקרים כעת".

בארגון הטרור חמאס הגיבו לדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים ובהודעה שהוציאו לתקשורת קראו "להתגייס ולפעול בכל צורות המאבק כדי להרתיע את המתנחלים ולהדוף את תוקפנותם, ולנתק את כל הכבישים העוקפים שבהם הם משתמשים".

השר הפלסטיני חוסיין אל-שייח שאחראי על הקשרים עם ישראל אמר: "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולמוסדות האו"ם להגדיר את מפלגתו של בן גביר כארגון טרור בגלל ההסתה האישית והמפלגתית לרצח פלסטינים ובגלל שחבר המפלגה ירה והרג פלסטיני ליד רמאללה. צריך להכניס אותם לרשימות הטרור הבינלאומיות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במפגש מיוחד ושיחת גיבוי ללוחמי יס"מ תל אביב, בעקבות האירועים האחרונים וחקירת מח"ש שנפתחה בעניינם של כמה מלוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
בן גביר. הפלסטינים קוראים להכריז על מפלגתו כעל ארגון טרור/ניב אהרונסון

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בטוויטר: "נערי הגבעות הופכים את יו"ש לזירת קרב בין טרור של מחבלים יהודים לטרור של מחבלים ערבים. זה מסכן את ההתיישבות שרובה אזרחים שומרי חוק, מסכן את חיילינו, והפגיעה בחפים מפשע מנוגדת לכל ערך יהודי או דמוקרטי. הגיבוי שהם מקבלים מתוך הקואליציה הקיצונית בתולדות המדינה הוא פיגוע מדיני. ראש הממשלה נתניהו צריך לגנות בחומרה את האלימות הפוגעת בביטחון הלאומי, בצה"ל ובהתיישבות".

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) כתבה בטוויטר: "חבורה של פורעי חוק ישראלים, שמסתבר שאחד מהם מקושר ישירות לעוצמה יהודית, יורה למוות בצעיר פלסטיני. טרור יהודי של קומץ מתיישבי יהודה ושומרון היה גם לפני ממשלת הבלהות הזו, אבל ללא ספק מקבל עידוד וביטוי ברוח השר לביטחון לאומי שדרש 'רוצו לגבעות'. מדובר בהעדר מוסר ופשע חמור לכל דבר ועניין, שמהווה גם סכנה איומה לביטחון מדינת ישראל. על מערכת אכיפת החוק לפעול בנחישות וללא מורא כנגד התופעה הזו".

ח"כ אחמד טיבי הגיב למקרה וכתב כי "הזרוע הצבאית של הקואליציה כבר נטלה אחריות על הפיגוע בבורקא? לימור 'אסון הר-כך' גאה במעשה עוזריה?"

"הכתובת הייתה על הקיר, כתובה בדם פלסטיני", כתב ח"כ עופר כסיף (חד"ש- תע"ל), "הגזען המתועב, יועצה לשעבר של הח"כית ממפלגתו של השר לטרור לאומני, חשוד במעורבות ברצח קוסאי ג'מאל מעטאן אתמול באזור בורקה. החלאה כבר קרא בעבר למחוק את חווארה, קריאה בגינה הגשתי נגדו תלונה ליועמ"שית".

יו"ר דרכנו, יזהר שי מסר כי "בכוונתי לפנות לראש השב"כ עוד הערב בדרישה שיחשוף לציבור הישראלי האם נמצאים יעדים מודיעיניים במפלגה שאחראית על הבטחון הלאומי של מדינת ישראל והאם גורמי טרור נוספים נמצאים בסביבתו של השר בן גביר. כל דקה שראש הממשלה נתניהו משאיר את בן גביר בתפקיד בטחוני כה רגיש מהווה לא פחות מסכנה לבטחון המדינה".

מייסד שותף תנועת דרכנו, נמרוד דוויק מסר גם הוא כי "התנועה קוראת לשר איתמר בן גביר, השוהה בנופש בקפריסין, לגנות את מעשה הרצח והפרובוקציה של תושבי המאחז בצורה ברורה. ככל שמתבהרת התמונה לפיה צעירים המתגוררים במאחז, יצאו לאחר כניסת השבת עם עדר הצאן שלהם לכפר הפלסטיני בורקא, בכדי לרעות על אדמות פלסטיניות פרטיות, עולה תמונה מזעזעת של התגרות כוחנית שהסתיימה באלימות ושפיכות דמים. אנחנו קוראים לשרים בן גביר וסמוטריץ' לגנות את התנהלות תושבי המאחז, וכן קוראים לשר הביטחון להתערב ב"ארץ ללא חוק" של מאחזים לא חוקיים ופגיעה אנושה במרקם החיים הישראלי-פלסטיני".

עשהאל (מאחז). יהושע שילה, מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
מאחז ביהודה ושומרון/אתר רשמי, יהושע שילה, מתוך ויקיפדיה

חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית תקפה השבוע את מפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס, וטענה שהוא "מגבה מחבלים ומתעמר בתושבי יהודה ושומרון".

שלשום, בג"ץ הכריע בעתירה שהגישו ארגון "יש דין" ותושבי הכפר בורקה באשר למאחז חומש - וקבע כי הוא לא יפונה. זאת לאחר שדחה עתירות פלסטיניות נגד מיקום הקמת הישיבה במאחז בטענה שזו הוקמה על אדמות פרטיות. עם זאת, הישיבה שהייתה בלב העתירה הועתקה לאדמות מדינה, ולכן השופטים לא קיבלו את העתירות. בנוסף, הזכירו כי בעקבות התיקון לחוק ההתנתקות, ישראלים יכולים להיכנס לשטח שבו הוקמה לבסוף הישיבה.

מאחז עוז ציון הוקם לפני כשנתיים לאחר מותו של אהוביה סנדק על גבעה במרחב בנימין ומתגוררים בו 4 משפחות ומספר צעירים נוספים. מאז הקמת המאחז, המנהל האזרחי בסיוע מגב איוש ביצע הריסות חוזרות ונשנות של המבנים במקום אך זה הוקם מחדש בגיבוי מתיישבים. אתמול חולקו צווי הריסה פעם נוספת על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully