וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בפיגוע הירי בתל אביב: פעיל הג'יהאד האסלאמי - שהצהיר על כוונתו להיות שאהיד

אמיר בוחבוט, יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 5.8.2023 / 22:08

הצהרת כוונות המחבל, הפלסטיני כאמל אבו בכר בן ה-22, נמצאה במכתב שאותר על גופו זמן קצר לפני שנקבע מותו בזירה. "אני לא שייך לאף ארגון, רק לאסלאם", כתב בין היתר. "אל תקברו אותי, ואל תתפללו עליי - שהיד לא זקוק לתפילות"

תיעוד הפיגוע בלב העיר/מערכת וואלה!

כאמל אבו בכר, פלסטיני תושב רומאנה בן 22 הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי הערב (שבת) בתל אביב, בו נפצע אנוש סייר ביטחון עירוני כבן 40. אבו בכר מזוהה כפעיל ג'יהאד אסלאמי שהיה מבוקש בגזרת ג'נין בחצי שנה האחרונה.

זמן קצר לפני שנקבע מותו בזירה, אותר על גופו מכתב שנכתב בחודש פברואר האחרון - בו הוא מצהיר על כוונתו להיות שהיד. "בשם אללה והרחום, אני כותב את המילים האחרונות האלה", כתב. "ראשית, אני שייך לאסלאם. לא לאף ארגון או לאף שם נוסף - רק לאסלאם. שנית, איפה שמצאתם את גופי, שם תקברו אותי. אל תערכו הלוויה, אל תפרסמו את תמונתי, ואל תתפללו עליי - שהיד לא זקוק לתפילות".

כאמל אבו בקר, מחבל מג'נין ביצע פיגוע בנחלת בנימין בתל אביב. לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
כאמל אבו בקר, מחבל מג'נין ביצע פיגוע בנחלת בנימין בתל אביב/עיבוד תמונה, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
המכתב של כאמל מחמוד כאמל אבו בכר, בן 22 מרמאנה, מחבל פעיל בגדוד גנין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"שהיד לא זקוק לתפילות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתגובה לפיגוע, הודיע צה"ל על העלאת רמת הכוננות בקו התפר והמעברים, זאת מחשש לחדירת מחבלים. בשלב זה טרם התברר כיצד חדר המחבל מאזור ג'נין או יהודה ושומרון לתל אביב ומי סייע לו. כמו כן, נמסר כי הקבינט המדיני ביטחוני שיתכנס מחר לדיון שהיה אמור לעסוק באישור צעדים כלכליים לחיזוק הרשות הפלסטינית - יעסוק בהסלמה הכללית. זאת, עקב אירועי סוף השבוע, בהם הפיגוע הערב וכן מותו של פלסטיני מירי מתנחלים אתמול ביהודה ושומרון. עוד נמסר כי לא ברור האם הפיגוע יגרום לכך שהקבינט ידחה פעם נוספת את אישור הצעדים הכלכליים לחיזוק הרשות.

כאמל מחמוד כאמל אבו בכר, בן 22 מרמאנה, המחבל פעיל בגדוד גנין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כאמל מחמוד כאמל אבו בכר, בן 22 מרמאנה, המחבל פעיל בגדוד גנין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האירוע התרחש לאחר ששני סיירים ביטחון עירוני שפעלו במקום פנו למחבל שעורר את חשדם. בתגובה, זה שלף אקדח והחל לירות לעבר ראשו של אחד מהם. הסייר השני ניטרל אותו.

"כפי שידוע, אנחנו בתקופה ביטחונית מאוד רגישה", טען חנן פרץ, מנהל הסיירת לביטחון עירוני בבית החולים איכילוב אליו הגיע הפצוע. "לצערנו, הערב נאלצנו לפעול בצורה חדה ומהירה - שאני חושב שמנעה פיגוע הרבה יותר קשה", הוסיף. עוד סיפר פרץ כי שני הסיירים "היו בסיור שגרתי, והבחינו באדם חשוד. הם ניגשו אליו במטרה לבדוק אותו. המחבל הפתיע, ושלף אקדח מהגב, ירה לסייר כדור בראש. הסייר השני שהיה איתו הגיב מיד ולמעשה ניטרל את המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully