וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לח"כים מהימין הוא אישר: בן גביר סירב שטיבי ייפגש עם הפלסטינים מבורקה

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 10:38

השר הודיע לח"כ כי לא יוכל לפגוש את חמשת החשודים במעורבות בתקרית, שהסתיימה בצעיר שנורה למוות על אף שח"כים מהימין ביקרו את החשוד היהודי. "לא אאפשר לפגוש פורעים באמצע חקירה", אמר בן גביר. טיבי: "הוכחה שהמפכ"ל כנוע בידי שר גזען". העליון: אלישע ירד לא ישוחרר

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע אתמול (שלישי) לחבר הכנסת אחמד טיבי כי בהתאם לעמדת המשטרה הוא לא יוכל לפגוש את חמשת הפלסטינים החשודים במעורבות בתקרית בכפר הפלסטיני בורקה, שבה נורה למוות קוסאי מעטאן. זאת למרות, שהשבוע נפגשו, באישור המשטרה, חברי הכנסת צבי סוכות וטלי גוטליב עם החשוד ברצח של מעטאן, על אף שהחקירה טרם החלה.

חבר הכנסת טיבי מסר בתגובה: "הם פשוט משתינים מהמקפצה. נוצרו בכנסת שני סוגים של חברי כנסת - יהודים עם חסינות וזכויות וחברי כנסת ערבים ללא. זו הוכחה נוספת לכך שיש לנו כיום מפכ"ל שכנוע בידי שר גזען". השר בן גביר השיב: ‏"לא מתכוון להתנצל. חבר הכנסת טיבי לא יוכל לבקר פורעים באמצע חקירה. זו החלטת הממונה על החקירה, ואני נותן לו גיבוי מלא בהחלטה".

איתמר בן גביר, אחמד טיבי, ח"הכ צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, מתוך עמוד הטוויטר של צבי סוכות, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, אחמד טיבי, ח"הכ צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין. 6 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, מתוך עמוד הטוויטר של צבי סוכות

בתוך כך, היום התקיים בבית המשפט העליון דיון בערעור הפרקליטות על שחרורו של אחד החשודים במעורבות בתקרית, אלישע ירד, שהיה גם הדובר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. אתמול החליט בית המשפט המחוזי לשחרר למעצר בית את ירד, בנימוק כי אין די ראיות נגדו. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע לשחרור, לבקשת הפרקליטות, על מנת לבחון את החומרים בתיק.

העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחליט כי ירד לא ישוחרר למעצר בית. כעת הדיון חוזר לבית משפט השלום בירושלים לדיון נוסף בהארכת מעצרו.

ירד בן ה-22, תושב ההתנחלות רמת מגרון, נעצר יחד עם מתנחל נוסף, יחיאל אינדור, בחשד שנכנס חמוש יחד עם נוספים לכפר הסמוך לרמאללה. על פי החשד, אינדור היה זה שירה למוות בקוסאי מעטאן בן ה-19. אינדור, צעיר בשנות ה-20 לחייו המתגורר בעפרה, נפצע קשה בעימות ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוא עדיין מאושפז. בתחילת השבוע הוא מסר את גרסתו לאחר שחל שיפור במצבו וטען כי פעל מתוך הגנה עצמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully