וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישוחרר הדובר לשעבר של הח"כית שנעצר בחשד למעורבות ברצח הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 20:23

השופטת הורתה לשחרר את אלישע ירד, דוברה לשעבר של ח"כ סון הר מלך מעוצמה יהודית, מחוסר ראיות. עורכי הדין של החשוד הנוסף ביקשו לשחררו כדי שבני משפחתו יוכלו לבקר אותו באשפוז. נציג המשטרה הציג את דוחותיו והשופטת נזפה בו: "אין פה כלום. ככה לא מגיעים לדיון"

תיאור: ניסיון לינץ' ברמאללה - צעירים ישראליים הותקפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אלישע ירד, החשוד ברצח הפלסטיני בן ה-19 בכפר בורקה בשבוע שעבר, ישוחרר למעצר בית היום (שלישי) - כך הוחלט בבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, לאחר שהשופטת קבעה כי אין די ראיות. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע לשחרורו של ירד למעצר בית, לבקשת הפרקליטות, על מנת לבחון את החומרים בתיק, ובמידת הצורך להגיש בקשת רשות להגיש ערר על החלטת המחוזי.

במהלך הדיון ביקשה השופטת בר-עם להבין מה הדחיפות לערר, במעצרו של החשוד הנוסף, יחיאל אינדור. עורכי הדין הסבירו כי בכל יום שעובר, אינדור מאושפז ללא יכולת בני משפחתו לבקרו. הטוען המשטרתי מימ"ר ש"י הציג לשופטת דוחות ובהם פעולות חקירה והשופטת ענתה: "אין כאן כלום".

הטוען הסביר על פעולות חקירה נוספות שנעשו ואומר כי קיים חשד סביר וכי מתנהל במקביל תיק במערכת הצבאית ובו ארבעה עצורים פלסטינים. השופטת הגיבה לו: "תגיע כמו שמגיעים לדיון. ככה לא מגיעים לדיון". השופטת הציעה לסנגורו של יחיאל אינדור לסגת מהערר ולהמתין לדיון הארכת מעצר מחר בהתאם להחלטת השלום בתחילת השבוע.

אלישע ירד החשוד בירי בפלסטיני בבורקה 08 באוגוסט 2023. איתמר כרמון - חדשות כל העולם, אתר רשמי
אלישע ירד עם סנגורו אביחי חג'בי בבית המשפט/אתר רשמי, איתמר כרמון - חדשות כל העולם

עורך דינו של אלישע ירד, אביחי חג'בי, טען כי אין ראיה שהוא ירה בנשק. "כפי שטענתי בתחילת החשד הסביר שצריך להיות ברמה גבוהה מזה שהונח בפני בית משפט", טין חג'בי, "חשד הסביר בעניינו לגבי סעיף הרצח חלש יותר, אין ראיה שהוא ירה בנשק הרי שאין בפני גברתי את הראיות לעבירת הרצח המיוחסת לו".

עוד הוסיף עורך הדין ומסר כי לא בוצעה נתיחה בגופה. "הגופה מעולם לא היתה בידי הרשויות הישראליות. מה שהוצג זה היה שיח בין היחידה החוקרת למנהלת תיאום וקישור בכל הנוגע לנתיחת הגופה. אם אין בפני השופטת ממצאי נתיחת הגופה, אז אין פה תיק רצח". לבסוף, הציעה השופטת לשחרר את אלישע ממעצר וציינה כי התיק נגדו שונה מהתיק נגד אינדור.

בעקבות ההחלטה, המשטרה תגיש בהנחיית הפרקליטות בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון נגד החלטת המחוזי על שחרור ירד. המשמעות היא שירד ישאר במעצר עד מחר, בהתאם להחלטה הראשונית של בית משפט השלום בתחילת השבוע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלישע ירד. אריק מרמור, פלאש 90
אלישע ירד/פלאש 90, אריק מרמור

עו"ד אביחי חג'בי מחוננו תקף: "ההחלטה להגיש בקשת רשות ערעור הזויה. היא מוכיחה כי היחידה החוקרת לא מוכנה לקבל את הקונספציה כי ירד והמתיישבים הנוספים הותקפו באופן ברוטאלי."

עו"ד נתי רום מחוננו הוסיף: "פשוט מדהים איזה משאבים עצומים משקיעים במשטרה ובשב"כ כשמדובר במתיישבים. המשטרה הודיעה כי תגיש בקשת ערר לעליון על ההחלטה החד משמעית של המחוזי דבר יוצא דופן בטח כשבית המשפט המחוזי קבע כי לא קיים חשד סביר מינימאלי המצדיק את השארותו של ירד במעצר . בקשות שכאלא הן לתיקים עם השפעות רוחב משפטיות והן יוצאות דופן בתיקים מהסוג הזה".

ירד בן ה-22, תושב ההתנחלות רמת מגרון, נעצר יחד עם מתנחל נוסף, יחיאל אינדור בחשד שנכנס חמוש יחד עם נוספים, לכפר הסמוך לרמאללה. לפי החשד, אינדור היה זה שירה למוות בקוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19. בעבר, בעת שכיהן בתפקידו בקואליציה, הפיץ ירד סרטון שמסביר "למה צריך למחוק את חווארה".

אינדור, צעיר בשנות ה-20 לחייו המתגורר בעפרה, נפצע קשה בעימות ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוא עדיין מאושפז. בתחילת השבוע הוא מסר את גרסתו לאחר שחלה הטבה במצבו וטען כי פעל מתוך הגנה עצמית.

יחיאל אינדור, נפצע בתקרית עם פלסטינים, בורקה. ללא, אתר רשמי
אינדור בבית החולים/אתר רשמי, ללא

ביום ראשון ביקרו חברי הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) וצבי סוכות (הציונות הדתית) את אינדור באישור המשטרה. הביקורים של חברי הכנסת נחשבים לחריגים, שכן, ביקור של עצור, לרבות אדם החשוד ברצח - אסורים על פי הוראת משטרה, לאור החשש מאפשרות של שיבוש חקירה.

מאוחר יותר, היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, פנתה לייעוץ המשפטי של המשרד לביטחון לאומי בבקשה לבחון איך ועל סמך מה ניתן האישור לביקור הח"כים טלי גוטליב וצבי סוכות אצל החשוד היהודי ברצח הפלסטיני בבורקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully