וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא מגנה את המתקפות על הרמטכ"ל ורק מצייץ: "פועלים יחד כדי להבטיח את ביטחון ישראל"

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 21:04

בהודעה שפרסם ראש הממשלה הוא התעלם מהביקורת שהוטחה בהרצי הלוי ששיתף בנו יאיר, ומהגינויים מצד גלנט וגורמים אחרים בליכוד, ורק אמר כי ישראל "עומדת בפני אתגרים גדולים", וכי הוא פועל "לילות כימים" יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל

בנימין נתניהו על מבצע החילוץ/מעריב

ראש הממשלה בנימין נתניהו התעלם מהביקורת שהוטחה ברמטכ"ל, שאליה הצטרף גם בנו יאיר. בהודעה שפרסם היום (שני) בטוויטר ובטלגרם נאמר כי "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים, יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי צה"ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב".

נתניהו לא הצטרף לשר הביטחון גלנט, שגינה את המתקפה, ולגורמים רבים אחרים במערכת הפוליטית, באופוזיציה וגם בליכוד.

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית אמרו על תגובת נתניהו: "העובדה שנתניהו בוחר שלא לגנות את המתקפה על הרמטכ"ל מראה לציבור שהוא אינו נמצא בכשירות לתפקידו. הוא במילותיו נותן אור ירוק למתקפה על הרמטכ"ל. אם נתניהו יוביל קמפיין וינסה להדיח את הרמטכ"ל - ייראו בישראל מראות שלא נראו לעולם. לא נאפשר לנתניהו לחסל את ישראל".

הפרסום של יאיר נתניהו בטלגרם נגד הרמטכ"ל הרצי הלוי. 14 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפרסום של יאיר נתניהו בטלגרם נגד הרמטכ"ל הרצי הלוי. 14 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו שיתף היום טקסט המגנה את הרמטכ"ל הרצי הלוי בעקבות התנהלותו סביב המשבר בצה"ל בעקבות המהפכה המשפטית. "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים רא"ל הלוי", כתב העיתונאי ארז תדמור, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואף התמודד בבחירות האחרונות ברשימת הליכוד. נתניהו הבן שיתף את הפוסט: "‏במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל". בהמשך מחק נתניהו את השיתוף.

בפוסט הותקף בחריפות הרמטכ"ל, והואשם בכך שהוא מגבה "איומי סרבנות". "רא"ל הרצי הלוי לא עשית דבר. לא רק שלא שפטת ולא הדחת אפילו אחד מהמארגנים והמסיתים, אלא שנכנעת להם והפכת לשגריר הסרבנים שדורש מהממשלה להכנע להם".

גם טלי גוטליב תקפה היום את הרמטכ"ל שלדבריה "מדבר ישירות לאוזני אוייבינו", כאשר הוא מדבר בתקשורת על הפגיעה בכשירות של צה"ל. "דברי ההפחדה והתבהלה של הרמטכ"ל מטרתן להחליש את ממשלת הימין ולחזק ולעודד את אנשי המחאה. הכל פוזיציה", אמרה גוטליב.

בחודשים האחרונים תקפו שורה של גורמים בקואליציה את מערכת הביטחון ובתוכה את ברמטכ"ל, ראש השב"כ, אלוף פיקוד המרכז, הטייסים והמילואמניקים שהודיעו על הפסקת התנדבות. רק אתמול, בישיבה שקיים ראש הממשלה עם צמרת מערכת הביטחון על משבר הכשירות בצה"ל, הרמטכ"ל ובכירי המטה הכללי קבלו בפניו על המתקפות ההשתלחויות וההשפעה השלילית שלהם על היכולת להתמודד עם משבר המילואים. בעקבות הדברים, בהודעה שפירסמה לשכת רה"מ בסוף הישיבה, הוחלט להשתמש במונח "מילואים על תנאי" ולא בסרבנים כפי שהשתמשו בקואליציה עד כה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו במפקדת פיקוד מרכז יחד עם הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי, 1 באוגוסט 2023. אריאל חרמוני, דוברות משטרת ישראל
שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש הממשלה, 1 באוגוסט 2023/דוברות משטרת ישראל, אריאל חרמוני

שר הביטחון יואב גלנט יצא להגנתו של הרמטכ"ל הלוי ואמר כי "הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה"ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. ‏עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ"ל הלוי מוביל את צה"ל".

גם גדעון סער תמך בהלוי ואמר כי הוא קצין ראוי ופטריוטי. "כל מדינה הייתה משתבחת בשכמותו", אמר. "הוא נמנה על דרג מקצועי מעולה ומסור שמשרת תחת הממשלה הכושלת, העלובה וההרסנית ביותר בתולדות ישראל. כך הוא ייזכר. כך הם יזכרו".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גינה הערב בנאום את ההתקפות על הרמטכ"ל שלדבריו הוא "מטובי בנינו, מאמיצי לוחמינו". הוא פנה לרה"מ בדרישה לא לאפשר את המתקפות נגד מערכת הביטחון ואמר כי "זה לא רק 'הבן של' שמרשה לעצמו לתקוף בטוויטר, אלא זה מגיע גם מצד שרים בממשלת ישראל שתוקפים את המערכות שהם עצמם אמונים עליהם והפגיעה בצה"ל היא חמורה מאוד. טוב היה עושה ראש הממשלה, אם היה מבין את המצב ועוצר את תהליך החקיקה והפגיעה בצבא, ומתמקד בביטחון ובניית הצבא והצרכים הביטחוניים. בין אם זה מול איראן או מול מקומות אחרים".

אתמול פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום שישי שיחה קשה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם בכירים נוספים בצה"ל ונזף בהם כי הם פוגעים בהרתעת הצבא. את הדברים פרסם העיתונאי ספי עובדיה בחדשות 13. זאת, לאחר פרסום ציטוטים של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בפגישה עם טייסים, ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"זה צבא שמשתלט על מדינה", צעק נתניהו בשיחת הוועידה, שבה דרש מראשי צה"ל להכחיש את הפרסום על דברי מפקד חיל האוויר. "אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". הלוי, לפי הדיווח, השיב בקול נרגש כי "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת".

גורמים בסביבת נתניהו אמרו לוואלה! כי ראש הממשלה "זעם מאוד על התדרוכים של צמרת צה"ל ומערכת הביטחון בתקשורת, והמסר שלו אליהם היה שאם יש דברים, חמורים ככל שיהיו, עליהם לפנות אליו ולא לתקשורת, כי הצבא כפוף לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully