וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החיסול בג'נין, במערכת הביטחון מתריעים: מבצע "בית וגן" היה "רק ההתחלה"

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 23:46

גורמים ביטחוניים הבהירו כי בכוונתם להרחיב את חופש הפעולה של צה"ל ביהודה ושומרון ולפגוע שם בתשתיות טרור, ממש כפי שנעשה במבצע האחרון בג'נין. לצד זאת, בצה"ל מבינים כי המאבק בקיני הטרור במחנה הפליטים בעיר הפלסטינית עשוי להימשך כמה חודשים נוספים

בווידאו: כלי טיס תקף סמוך למסגד בג'נין, בעזה מאיימים: המשך המבצע יביא להסלמה/רויטרס

יממה לאחר הפיגוע הקשה בתל אביב בו נרצח הסייר חן אמיר, ושעות בודדות לאחר סיכול הפיגוע באזור ג'נין, במערכת הביטחון התריעו הערב (ראשון) מפני אפשרות שייאלצו להרחיב את הפעולות הצבאיות במרחבים השונים ביהודה ושומרון.

"מבצע 'בית וגן' היה קדימון למבצעי המשך", אמרו גורמים ביטחוניים לוואלה!. "מה שקרה ל'גוב האריות' בקסבה של שכם - זה מה שנעשה לגדודי ג'נין", הוסיפו, תוך שהם מסתייגים מעט: "חשוב לזכור שגם נגד 'גוב האריות' היו פעולות מתמשכות, וזה מה שיקרה במחנה הפליטים בג'נין".

ככלל, במערכת הביטחון הבהירו כי מבצע בית וגן "היה רק ההתחלה", וכי בכוונתם להרחיב את חופש הפעולה של צה"ל ביהודה ושומרון ולפגוע שם בתשתיות טרור, ממש כפי שנעשה במבצע האחרון בג'נין. הגורמים הביטחוניים ששוחחו עם וואלה! טענו כי פעולות מהסוג הזה יאפשרו לצה"ל לבצע פעולות בעתיד בלב ג'נין, בדגש על מחנה הפליטים שבעיר.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. נאסר אשתייה, פלאש 90
מבצע בית וגן "היה רק ההתחלה"/פלאש 90, נאסר אשתייה

לצד זאת, בצה"ל מבינים כי המאבק בקיני הטרור במחנה הפליטים בג'נין עשוי להימשך זמן מה, וכי גורמי הטרור שעוד נותרו במחנה לאחר מבצע "בית וגן" - יסוכלו לבסוף, אם כי בתקופה ממושכת, שתיפרס לאורך כמה חודשים. זאת, כך לטענת גורמים בצה"ל, כדי "לתחזק את ההישג המבצעי בלב הקסבה, ולמנוע מחמושים להתארגן מחדש".

בצה"ל מתגאים גם בפעילות הפיננסית נגד הטרור, ומציינים כי בחודשיים האחרונים, הוחרמו 1.1 מיליון שקלים שהועברו על ידי ארגוני טרור בחו"ל, לתשתיות טרור ברחבי יהודה ושומרון. באשר להברחות הנשקים, גורמים ביטחוניים ששוחחו עם וואלה! טענו כי על כל ארבעה נשקים שמחרים צה"ל באיו"ש - מצליחים סוחרי הנשק להעביר נשק בודד לידי ארגוני הטרור. לפני כשנתיים היחס היה הפוך, כך הם אומרים.

לטענתם, בשנת 2022 נתפסו כאלף כלי נשק, בעוד בחצי השנה הראשונה של 2023 נתפסו כ-800 כלי נשק. היעד שהציב מפקד פיקוד מרכז, האלוף יהודה פוקס, עומד על כ-1,500 נשקים.

עוד בוואלה!

כך חמק מחבל מבוקש מתחת לאף של צה"ל ושב"כ - והלך לבצע פיגוע בתל אביב

לכתבה המלאה
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
זירת הפיגוע בנחלת בנימין, אמש/מד"א

באשר לפיגוע שאירע אתמול בתל אביב, בצה"ל מעריכים הערב כי כאמל אבו באכר, המחבל שביצע את הפיגוע, נכנס לשטח ישראל דרך פרצות בקו התפר יחד עם שוהים בלתי חוקיים נוספים שהגיעו לישראל על מנת לחפש עבודה. זו גם הסיבה שנשא על גבו תיק ובו אוכל, סבורים בצה"ל.

במקביל, נמשכת החקירה המשותפת לשב"כ ולמשטרה בנושא. גורמים ביטחוניים אמרו לוואלה! כי בעקבות היערכות מחודשת שנעשתה בצה"ל לאורך קו התפר, הכוללת הקמת גדוד "פנתר", בניית גדר והצבת מכשולים - צנח מספר הפלסטינים השוהים באופן בלתי חוקי בישראל, מ-35 אלף שב"חים בשבוע ל-500-300 שב"חים בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully