וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עדכן את הקבינט על הקלות כלכליות לפלסטינים, אך נמנע מלהעלות אותן להצבעה

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 21:36

במהלך הדיון על המתיחות בגזרה הצפונית, הציג רה"מ לקבינט שורה של הקלות לרשות הפלסטינית. לפי גורמים מדיניים, הם לא ידרשו הצבעה מחודשת. השרים סמוטריץ' ובן גביר התנגדו למהלך: "זו טעות גדולה, הרשות מממנת טרור"

בווידאו: חן ביקר את משפחתו שעות לפני הפיגוע בו נרצח: "הוא מלאך, גיבור ישראל"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שורה של הקלות כלכליות שמתוכננות לרשות הפלסטינית, ושוב נתקל בהתנגדות של שרי הימין הקיצוני בממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נתניהו לא העלה את הצעדים להצבעה בקבינט, ולפי גורמים מדיניים, הם לא צפויים לעלות להצבעה גם בהמשך.

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס בצהריים לדיון שנקבע מראש בנושא הזירה הצפונית והמתיחות בגבול לבנון, ובסוף הדיון נתניהו ביקש לעדכן את שרי הקבינט ברשימת צעדים שהוחלט עליהם להקלה במשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית, שנידונו כבר בישיבת הקבינט הקודמת בחודש שעבר. לפי גורמים שהשתתפו בדיון, נתניהו הציג שלושה צעדים שהומלץ עליהם במערכת הביטחון, הנוגעים להקלות בגביית כספי המסים של הפלסטינים, הרחבת שעות הפעילות ושינוי גביית המסים במעבר אלנבי, והקצאות קרקע לאזור תעשייה בתרקומיא.

בצלאל סמוטריץ' | בנימין נתניהו | איתמר בן גביר. נועם רבקין פנטון, יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ', נתניהו ובן גביר/פלאש 90, נועם רבקין פנטון, יונתן זינדל

לפי גורמים שהשתתפו בדיון, במהלך הדיון השרים בן גביר וסמוטריץ' הביעו התנגדות להקלות. בן גביר: "אני לא מבין את ההיגיון, לא מבין את החשיבה. אני חושב שעקרונית, זה רשות טרור, שאסור לנהל איתם משא ומתן. אבל גם לשיטתכם, דווקא עכשיו? זה הזמן?". נתניהו השיב כי "חייבים לייצב את הרשות וההחלטות הללו שאישרתי לא מסכנות את ביטחון המדינה". בן גביר המשיך, ואמר: "זו רשות שממנת טרור, מחנכת לטרור וזו תהיה טעות גדולה לתת להם הקלות". לפי הגורמים, גם השר סמוטריץ' התנגד לחלק מהצעדים שהוצגו, שדורשים את אישורו, וראש הממשלה ביקש להמשיך איתו את השיחה בארבע עיניים.

בלשכת ראש הממשלה התלבטו הבוקר אם להעלות בישיבה את ההקלות, בהמשך לדיון קבינט שהתקיים בחודש שעבר על החשש במערכת הביטחון מקריסה כלכלית של הרשות ובצל לחץ אמריקני לקדם צעדים למניעת הקריסה. בדיון הקודם אושרה הצעה כללית בלבד, לפיה ישראל תפעל למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית מבלי לפרט צעדים ספציפיים. זאת, לנוכח ההתנגדות של בן וסמוטריץ'. באותה ישיבה הקבינט הסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון יואב גלנט להביא לקבינט צעדים "לייצוב המצב האזרחי" ברשות הפלסטינית, שהוצגו היום - מבלי שיעלו להצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully