וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך חמק מחבל מבוקש מתחת לאף של צה"ל ושב"כ - והלך לבצע פיגוע בתל אביב

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 7:25

לאחר המבצע של צה"ל בג'נין התחיל תהליך הדרגתי של צמצום היקף הכוחות בשומרון, בדגש על ג'נין, במקביל לפעולה של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בצה"ל אומרים שהם עדיין פועלים נגד פצצות מתקתקות כשיש מודיעין מדויק, אך לא מצליחים למנוע חדירות, כולל דרך מעברי הגבול

תיעוד הפיגוע בלב העיר/מערכת וואלה!

המחבל שביצע את הפיגוע אמש (שבת) בתל אביב ורצח את חן אמיר, הגיע גם הוא מג'נין - העיר שהפכה למוקד טרור בשנה האחרונה. בעקבות מבצע "בית גן" של צה"ל בג'נין, הוחלט להקטין בהדרגה את היקף הגדודים הלוחמים במרחב השומרון, תוך מתן דגש לעיר. על אף זאת, המחבל, כמאל אבו בכר, ביצע בחודש פברואר פיגוע ירי נגד צה"ל שבו לא היו נפגעים, היה מבוקש מאז - ועדיין הצליח לחדור באין מפריע, חמוש בלב תל אביב.

בכפוף להערכות המצב ואישור הדרג המדיני, הוחלט אחרי המבצע לצמצם את הפעילות במרחב העיר ג'נין, בדגש על פעילותם של המסתערבים במחנה הפליטים. זאת, במקביל לפעולה של מנגנוני הביטחון הפלסטינים להשבת המשילות של הרשות הפלסטינית באזור, לאיסוף נשק ולצמצום תופעת החמושים שקוראים תיגר על הרשות הפלסטינית.

כאמל מחמוד כאמל אבו בכר, בן 22 מרמאנה, המחבל פעיל בגדוד גנין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבל, כמאל אבו בכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין, 6 ביולי 2023/דובר צה"ל

בימים האחרונים אמר גורם ביטחוני בכיר לוואלה!: "צה"ל לא הפסיק לפעול נגד פצצות מתקתקות כולל במרחב ג'נין. ברגע שיש מידע מודיעיני מדויק, פועלים, עוצרים ומסכלים. כן הוחלט על צמצום הפעילות, אך לא בתיאום עם הפלסטינים. זו החלטה חד צדדית".

גורם צבאי אמר הערב כי בשלב זה לא ידוע כיצד חדר המחבל מג'נין לישראל, "צה"ל עיבה את הכוחות לאורך קו התפר בשנה האחרונה. הוקם גדוד הגנת גבולות חדש בשם פנתר, נרכשו רכבים חדשים, נבחנת תפיסת הפעולה אבל עדיין יש חדירות של שוהים בלתי חוקיים. חלקם מעז לעבור דרך מעברי הגבול וחלקם דרך פרצות בקו התפר. עכשיו חוקרים איך חדר המחבל לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully